Duyfken Kolderstok model

Na het bouwen van de Batavia van Kolderstok, het topic van Danny Mulders als leidraad gebruikt te hebben, waarvoor dank, dacht ik waarom geen draadje opzetten van mijn huidige bouw. Ik ben sinds kort begonnen aan de Duyfken van Kolderstok en zal proberen hiervan af toe een update te geven.

Batavia.png

Laatst bewerkt:
20170517_232547_1495202402050.jpg

De dek beplanking is aangebracht. Hierbij heb ik donker touw 0,5 van de Batavia tussen de planken geplaatst om de breeuwnaden te suggereren.

Laatst bewerkt:
Een hele eer om te lezen dat mijn bouwverslag door zovelen als leidraad wordt gebruikt, en ergens ook wel grappig dat je dan alsnog eerder klaar bent dan ik. :D

Ik heb inmiddels de doos van de Duyfken ook klaarliggen voor tussen de Batavia en de 7 Provinciën in. Ben benieuwd naar je resultaat!

welkom op het forum en mooi schip heb je gebouwd .

als een verslag maak zet het dan wel bij bouw verslagen historiche schepen neer en niet hier
tab blad historische bouwverslagen staat hier bovenaan, bij veel tablets en telefoons is dat niet zichtbaar omdat het blauwe deel bovenaan alle ruimte inneemt bij tablets en telefoons, bij een gewoone pc gebeurt dat niet.

dus voor de meeste reacties , past het beste bij bouw verslagen historiche schepen

Even aan een moderator vragen - ik meen dat Puffin dat hier kan doen.

Zo hij staat nu in de juiste topic. Ik heb het dek geschuurd en de spanten in de juiste hoek geschuurd. Dus kan de beplanking erop.
20170520_205516_resized.jpg
20170520_011728_1495235918258_resized.jpg

Een hele eer om te lezen dat mijn bouwverslag door zovelen als leidraad wordt gebruikt, en ergens ook wel grappig dat je dan alsnog eerder klaar bent dan ik. :D

Ik heb inmiddels de doos van de Duyfken ook klaarliggen voor tussen de Batavia en de 7 Provinciën in. Ben benieuwd naar je resultaat!

Ha Danny, dan moet Hans wel een beetje doorgaan met de 7e Provinciën hoor :)

Oh maar bij mij duurt het ook nog even voordat de Dufken klaar is hoor. En ik ga er voor het gemak even van uit dat ik voor de 7P kit nog wat ornamentjes moet gaan maken dus eigenlijk bouw ik er al aan voordat ie überhaupt uitgegeven wordt:D

Hallo Bert. Welkom hier op het forum. Ik ben bijna klaar met Duyfken. Ik heb er ook een verslag van gemaakt en het is een leuk schip om te maken. Veel succes en leuk dat je een verslag gaat bijhouden!

Laatst bewerkt:
Back