Dubbel uitschuifbaar en 3 assen gestuurd

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Patrick C., 13 nov 2013.

1. Patrick C.

Patrick C.

Lid geworden:
    4 nov 2009

Cheeta,

Dit idee is niet eens z'n heel gek idee. Ben even gaan speuren naar antenne's voor me trailer. op c*nrad zijn ze van 1,17m lang, zal niet de volledige lengte nodig hebben maar hij mag ook niet te kort zijn.

Zit alleen nog met het volgende, zal ik flatkabel gebruiken met 6 draden of aan de linker en rechterkant van de trailer een geleiding voor ieder 3 draden waardoor ik uiteindelijk weer 6 draden heb die naar achteren toe gaan.
    Het mooiste zal zijn als ik 8 of 9 tot mijn beschikking heb, voor het geval er in de toekomst extra verlichting om moet komen( werklampen, handbesturing, enz )

Dit moet ik nog even uitdenken.

2. Patrick C.

Patrick C.

Lid geworden:
    4 nov 2009

Op de bovenste foto is te zien hoe ik de kabel om een houten stok heb gewikkeld, daarna is ie verwarmt. Nu een half uurtje wachten voor de zekerheid en dan kan hij van de stok af.

Hieronder is de trailer te zien die ik aan het namaken ben. Volledige lengte van de trailer uitgeschoven is 29 meter, de band die erop ligt is plus minus 39 meter.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. seahawk32

seahawk32

Lid geworden:
    9 jul 2010
    Met 9 aders wordt dat een stuk moeilijker, denk niet dat het gaat lukken. Antenne is ook maar 1 ader toch? Kan ook gewoon een buisje en asje pakken die in elkaar passen (messing bv). Maar dan heb je er ook 9 nodig in een grotere buis, geisoleerd van elkaar.

Ik denk dat je iemand moet vinden die printplaten kan etsen, dat is vrij eenvoudig als je de tools hebt en weet hoe. Dan een smalle strip die in het frame past met 9 contact strippen ge-etst over de volle lengte die je nodig hebt. Dan is het vrij eenvoudig daar "sleepcontacten" op te zetten met een stekkertje bv.

Wellicht is dat een mogelijkheid?

Anders toch naar draadloos toe gaan, bluetooth of iets anders. Ik denk dat kabels opwinden voor krote aftstand werkt maar grotere afstand gaat dat altijd op den duur vastzitten.

4. Patrick C.

Patrick C.

Lid geworden:
    4 nov 2009

Seahawk,

Om de antenne heen wordt het draad gewikkeld waardoor hij met het uitschuiven mee gaat.
    Draadloos of via bluetooth zal hem niet worden, ik ben maar een student;) En ik wil het graag zelf maken zodat ik in de toekomst Semi trailers en diepladers op precies dezelfde manier of beter kan maken.

Dan de sleepcontacten, hierover heb ik heb ik het met me oude heer (me vader) over gehad. Heb totaal geen verstand van dat soort contacten vandaar.
    We zitten te twijfelen of we ernaar gaan kijken, omdat het niet geheel gemakkelijk is om deze in een aluminium koker te bevestigen.

5. seahawk32

seahawk32

Lid geworden:
    9 jul 2010
    Ah, ok, nu snap ik de antenne. Moet wel soepl lopen dan. Hoop dat ik het verkeerd zie, maar mijn ervaring met gewikkelde draad is toch dat het na even uitrekking echt niet meer goed terug in vorm komt. En dan met name met de 8 of 9 draads bedoel ik.

Ben wel erg benieuwd of het lukt. Blijf het volgen...

6. Patrick C.

Patrick C.

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Hier een vraag over een 8 polige wedico verlichting stekker:

Voor mezelf heb ik een overzicht gemaakt over de functies die ik nodig zal hebben, deze zijn Knipperlichten (Links en Rechts), Remlichten en Achterlichten. En als extra een zwaailamp die continue knippert.
    Dit is het schema die ik heb opgemaakt (de gewone draadkleur ontcijfering)
    1. Groen - Voor de remlichten
    2. Geel - Gaat naar de min ??
    3. Grijs - Knipperlicht Links
    4. Roze - Knipperlicht Rechts & Links
    5. Blauw - Knipperlicht Links
    6. Wit - Achterlichten
    7. Rood - Geen functie volgens het schema
    8. Bruin - Remlicht & Achterlicht

Klopt het dat volgens mijn schema de nr 2 geschakeld staat met de MIN. En dat dan nr 8 naar de PLUS gaat??

En zo niet, waar komen de PLUS en MIN dan vandaan??

Mijn conclusie is dat ik met het overzichtje dat ik heb gemaakt uit kom op 4 draden. ( 1 Plus en 3x Min). Daarnaast worden er nog
    2 draden voor de servo meegerekend (de MIN en de Commando draad).
    Uiteindelijk zal ik dus MINIMAAL 6 draden door het chassis laten lopen, als ik er bijvoorbeeld 9 of 10 in kwijt kan zal ik dat doen voor het geval ik in de toekomst extra dingen erop wil zetten.

7. oonsjan

oonsjan

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Ik weet niet of jij een tweede ontvanger onder je trailer hebt zitten voor je besturing maar volgens mij kun je dan een verlichtingsprint op je ontvanger aansluiten op hetzelfde kanaal als de verlichting op je truck.

Afz jan

Deel Deze Pagina