drijvers

Ik ben drijvers aan het maken voor me elektro Cap (hollein span. 1000 mm)
Het liefst wil ik ze bespannen, maar vind het houten geraamte iets te zwak.
1st vraag, kan ik de drijvers zo bespannen zodat deze water dicht worden?
2de vraag, kan ik de drijvers ( zonder al te veel gewicht ) verstevigen zodat deze nog wel te bespannen is?
Thanks voor de input

drijvers.jpg

Ik denk dat je de drijvers 100% moet indekken met balsa, dan waterdicht maken met impregneer epoxy (G4 hars kan ook) en de bodem met glasweefsel versterken.
Glitsa vloerlak (is PU) is ook goed waterdicht.

Ik heb zelf drijvers gemaakt van depron maar nog niet gebruikt.
Naden goed met epoxy gedaan.
Helemaal in de Glitsa gezet.
Bodem zeer dun glasmat (wat normaal gebruikt wordt om scheuren in muren dicht te maken voor het schilderen) met Glitsa op gelamineerd.
Zijn nu zeer sterk en waterdicht.

Groeten Willem

of je koopt het kant en klare setje van multiplex voor de minimag, das makkelijk.

Waterdicht maken met Oracover kan wel maar dan moet je daarna de naden nog wel met sec. lijm of iets dergelijks vastzetten zodat deze niet open kunnen gaan staan.

Ook is oracover gevullig voor steentjes, 1 lek en je hout zuigt al het water op met alle gevolgen van dien.

Ik zou de drijvers met 1laag 25gr/m2 glasmat indekken met PS100 (G4) of desnoods wat dunne epoxy.
Hiervan 2 a 3 lagen aanbrengen en dan als afwerking het geheel spuiten.

De glasmat brengt stevigheid en zal het geheel waterdicht maken en beschermen tegen steentjes en dergelijke.

mijn drijvers voor de big lift zijn ook van balsa. onderzijde heb ik een 15 grams glasmat op gezet met G4. de rest heb ik met folie gedaan.
1 drijver heb ik daarna in de blanke lak gezet, de andere niet en ik merk geen verschil tussen beide. Folie blijft goed zitten en geen problemen met waterdichtheid.

Back