drager van vleugel krom

hallo,

ik zit met een klein probleempje en zou niet meteen weten hoe dat op te lossen.

de achter drager van mijn vleug is op het laaste stuk of het begin is maar hoe je het bekijkt wat krom getrokken. nu heb ik gehoord je moet het met stoom weer recht maken??
hoe werkt dat of zijn er andere mogendheden.

graag u mening hierover. ik hoop dat het op de foto een beetje te zien is wat ik bedoel.

groet,

Met stoom zou ik niet gaan werken .

Dit kan ook verkeert gaan en dan is ie echt krom.

Niet teveel over nadenken .

Met de folien bespanning zou je er ook nog iets aan kunnen doen .
De holle kant eerst met lage temperatuur folien dan op een rechte tafel leggen en dan de bolle kant met hogere temperatuur folien .

Mvg Johan

Het gaat zo te zien over de achterlijst.

Naar mijn idee is die te dik om dat op te lossen met het rechtstrijken met folie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Stomen misschien, maar een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de achterlijst doornat te maken ev met toevoeging van een beetje ammoniak :confused: En dan de boel op de bouwplank spijkeren en alzo te laten drogen.

Niet geschoten is altijd mis..............

Groet, JH

Naar mijn idee is die te dik om dat op te lossen met het rechtstrijken met folie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Stomen misschien, maar een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de achterlijst doornat te maken ev met toevoeging van een beetje ammoniak :confused: En dan de boel op de bouwplank spijkeren en alzo te laten drogen.

Groet, JH

Dat beetje haal Ik er met folien zo uit . :D

Dit is maar zo´n beetje dat je niet met water moet beginnen .
En met ammoniak al helemaal niet . (giftig)

En bij het vliegen zou je er niet veel van merken als het maar zo´n beetje is .

Mvg Johan

Hoi Marcel,

Zo te zien is het een uit verschillende delen samengestelde achterlijst. Stoom en natmaken brengt risico van loslaten met zich mee (Voor stomen is het sowieso aan de dikke kant). Ik weet niet wie hem heeft gelijmd en waarmee, maar als je dit echt goed op wil lossen moet je de delen daar ter plaatse los maken en met een vlakke plaat als steun weer aan elkaar lijmen. Misschien nog met een klein beetje spanningde andere kant op.

Groet Huib

Groet, JH

idd is hij een beetje te dik. dacht slim te zijn maar achteraf was het eigenlijk beetje dom.

dacht ik maak hem van 3,5 bij 3,5 vuren omdat ie dan extra sterk zou zijn. maar had hem gewoon van balsa moeten maken.

de vleugel heb ik zef gemaakt met 4 min lijn van bison. los maken lijkt meniet zoon goede oplossing omdat ik dan bang ben meer kapot te maken dat dat ik goed kan maken. ik ga het proberen met folien eruit te krijgen en idd zijn net de laatste 7 a 10 cm dat krom is.

Wel oracover gebruiken en geen goedkope folie, oracover is toch echt de beste folie. Hoe ik het altijd doe is relatief koud strijken, daarna de vleugel in de goede vorm forceren, hierdoor onstaan kreukels in de folie, en deze dan weer wegstrijken. Oracover is echt sterk spul. Zo is het ook altijd oppassen dat je met de folie nix krom maakt.

Wel oracover gebruiken en geen goedkope folie, oracover is toch echt de beste folie. Hoe ik het altijd doe is relatief koud strijken, daarna de vleugel in de goede vorm forceren, hierdoor onstaan kreukels in de folie, en deze dan weer wegstrijken. Oracover is echt sterk spul. Zo is het ook altijd oppassen dat je met de folie nix krom maakt.

ik gebruik oracover en ben er idd achter gekomen dat het ook averechts kan gebeuren maar hoor dat ik het met een phone nog kan weg krijgen

Back