snelwisselhouder , het wordt een maatje groter , oftewelde medium versie.
(goed plan, mijn bank is 650 tussen de centers en die wisselhouder(16x16) voldoet prima) Ik moet alleen iets van een "pen" maken" voor de juiste hoogte instellingen ofzo
(dat zal wel, klinkt mij raar in de oren)
Waarschijnlijk komen er HSS beitels bij die ik zelf zal moeten slijpen , volgens mn schoonpa geen probleem , veel goedkoper en met wat oefenen veel interessanter als die verwisselbare plaatjes
(niet vergelijkbaar, plaatjes zijn van hardmetaal, daar kun je HSS mee bewerken alsof het messing is). Ik kan het daarmee alleen maar eens zijn. Ik moet alleen nog weten wat voor aparatuur ik nodig heb om het geheel te slijpen. Ik heb al zo'n aparaat met 2 van die slijpstenen aan de zijkant. Maar de slijpstenen zullen vervangen moeten worden.... die zijn verre van recht. en ik had begrepen iets van een "houder"?
( er bestaan stukken gereedschap daar kun je slijpstenen mee afschrapen, zodat ze weer vlak en haaks zijn. Een nozle van zandstraalpistool werkt ook)
wat betreft de beitels , wellicht dit setje:
(dan heb je in ieder geval al de vorm, weer scherp slijpen gaat dan altijd, als je meer ervaring hebt kun je ook zelf beitels maken uit " Toolbit Vierkant " )