Dolphyn van Corel uit 1750 (schaal 1:50)

Gezien de reacties hierboven, is menigeen benieuwd naar mijn naaicapaciteiten voor de zeilen van dit model, maar ik moet uiteraard eerst de masten, ra's en het staand want maken, dus het gaat nog wel ff duren voor ik zover ben :rolleyes:.
Ik werk ook zeker niet meer dagelijks aan het model zoals een ieder van mij gewent is en het onvermijdelijke ouder worden (een kwaal die ons allemaal parten speelt) helpt niet echt in positieve zin voor mijn versleten rug. Dus ik moet
het noodgedwongen rustig aan doen...

Tof jou weer aan het werk te zien ! Evolueert jouw gezondheid naar wens ? Warme
groet !
Dank je wel Mark, wat de gezondheid betreft ik geloof niet dat dat nog evolueert, is meer een kwestie van mee leren leven en accepteren dat de beste jaren achter me liggen.

De kanonnen aan BB staan opgetuigd op hun plek. Ik heb geen terughaal talies gezet omdat er simpelweg te weinig ruimte voor is ondanks de geringe afmetingen van kanon en rolpaarden. Het hele geschut is slechts 35 mm lang (rolpaard + kanon gemonteerd). Maar goed, het is een veel voorkomend probleem in de modelbouw en ik vind het verder niet zo'n probleem. De blokjes aan de rolpaarden zijn maar 2 mm, dus wel en tikkie gepriegel om het één en ander voor elkaar te krijgen. Op de foto's hieronder de vijf kanonnen, (boven de achterste 3 en onder de voorste 2);
IMGL1247.JPG

IMGL1248.JPG

Dan heb ik nog 2 overzicht foto's, één vanaf de zijkant (stuurboord) waar ook goed zicht is op het eerder afgehangen anker,
IMGL1250.JPG

en één vanaf de bovenkant met zicht op het hele dek,
IMGL1251kopie.jpg

nog 5 stukken geschut te gaan en het anker aan bakboord waarna de romp definitief gereed zal zijn :)

Ziet er erg mooi uit. Vooral de materiaal keuzes en kleuren maken het dynamisch. Ik hou hiervan. :worship: Zal ik zeker gaan volgen.
M.v.g. Clemens.

Ziet er erg mooi uit. Vooral de materiaal keuzes en kleuren maken het dynamisch. Ik hou hiervan. :worship: Zal ik zeker gaan volgen.
M.v.g. Clemens.
Dank je wel Clemens. Ik had in stilte jou Batavia al bewonderd, waar je zo te zien een prachtig model van maakt :thumbsup:. Ik gebruik op al mijn modellen zo weinig mogelijk kleur en doe alles voornamelijk in houttinten en af en toe wat subtiel schilderwerk.

Back