Dolphyn 1750 van Corel schaal 1:50

Je zou ook optie 2 kunnen doen, alleen de "paaltjes" ook rood.
Vind zelf optie 1 iets druk worden. maar het blijft persoonlijk ;)

Als je zwart neemt, zou ik bijna zwart nemen. puur zwart wordt erg hard.
succes :D

Met de kanonnen erbij

3dv1a_zps432971dd.png

3dv2a_zps37d5f79b.png

Tja, ik blijf bij optie 1.
Maar smaken verschillen natuurlijk hé;)

Germt

Ik had nog een 5de variant gemaakt die ook een stem heeft gekregen. Ik twijfel nu nog tussen deze en bovenstaande optie 1

3dv5a_zps589942d1.png

Blijft optie 1:cool:
Ik zou i.i.g. de binnen verschansing rood houden.
Dit had namelijk een doel.
Bij gevechten viel het bloed van de bemanning minder op, en zodoende was het "shockeffect" onder de doorvechtende bemanning minder.
Soms werden zelfs dekken rood geschilderd, of er werd zand gestrooid om uitglijden in het bloed te voorkomen.
Geweldige tijd hé, die zeeslagen:cool:
Maar goed, voor mij nog steeds optie 1;)

Germt

Zo veel mensen, zo veel smaken. Dat maakt in ieder geval ieder model uniek :) De eerste knoop is doorgehakt. De verschansing wordt rood. Over de stutten wordt nog een nachtje geslapen. Daarna een proefje voor de stutten. Zelf zou ik voor zwart gaan, maar het wordt een cadeau dus laat ik wat inspraak toe. Dus de stutten worden mogelijk blank gelakt.

Het bloed kan gaan vloeien

Ik ben begonnen met het schilderwerk. De stutten zijn nu nog erg licht. Die worden nog aangepakt. Aan de buitenkant de rode en gele kleuren er op gezet. Hier en daar wat uitschieters, maar bij de tweede laag ga ik het afplakken. Anders worden die gele banden mij te lastig uit de vrije hand.

SAM_1607_zpsf52110bf.jpg

Ben benieuwd naar het eindresultaat, ik neem aan dat de stutten dus niet rood worden? (had ik persoonlijk mooier gevonden) Maar zoals je al liet weten we hebben allemaal een andere smaak.

Vooralsnog is het plan de stutten een gelakt eiken look te geven. Een beetje zoals dit model. (ook een dolphyn)

DSCN4727_zps5c407104.jpg

Alleen zijn bij mij de potdeksels en bovendeel waterloopgang zwart dus het is even afwachten of dat gaat staan. Zo niet, dan maak ik ze zwart.

Op deze foto, (hierboven bedoel ik) zitten ook klossen onder de kraanbalken, misschien hoort het dan toch wel zo....?

Op deze foto, (hierboven bedoel ik) zitten ook klossen onder de kraanbalken, misschien hoort het dan toch wel zo....?

Ik heb geen idee. De klos staat in ieder geval niet op tekening. En wordt verder nauwelijks behandeld. Ik weet ook nog niet hoe de bekabeling moet gaan lopen. Voor mijn gevoel hoort ie in ieder geval op het dek.
Op de foto is de kaapstander ook omgedraaid t.o.v. de tekening. Dat ben ik ook meerdere keren tegengekomen. Ik zou wel eens willen weten welke bronnen Corel voor dit model heeft gebruikt zodat ik het één en ander na kan zoeken.

kaapstanders

full
Ik heb geen idee. De klos staat in ieder geval niet op tekening. En wordt verder nauwelijks behandeld. Ik weet ook nog niet hoe de bekabeling moet gaan lopen. Voor mijn gevoel hoort ie in ieder geval op het dek.
Op de foto is de kaapstander ook omgedraaid t.o.v. de tekening. Dat ben ik ook meerdere keren tegengekomen. Ik zou wel eens willen weten welke bronnen Corel voor dit model heeft gebruikt zodat ik het één en ander na kan zoeken.

Wel vervelend dat sommige zaken niet kloppen, ik hoor het van anderen ook wel dat er vaak wat mis is met de constructie en- of tekeningen van corel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht ook dat het een ankerspil was tot ik hem als los onderdeel bij de kombuis zag. Daar werd ie kaapstaander genoemd. Zodoende de verwarring. Ik hou het voortaan op ankerspil. En er zitten inderdaad nog wat eigenaardigheden in het tekenwerk. Zo zou de getekende positie van het roerwiel de deur erachter deels blokkeren. Maar daar is ook wel iets op te verzinnen. Het vertraagd de boel alleen een beetje.

.....Het vertraagd de boel alleen een beetje.

en... het zorgt ervoor dat jij straks een unieke versie zult hebben van de Dolphyn en wij weer voldoende gespreksstof hebben en van de straat worden gehouden;).

Mooie kleurstelling trouwens! Wat betreft de stutten zou je ook voor een hele donkere versie van bruin kunnen kiezen (bv ebben ipv licht eiken of 'gitzwart') dan contrasteert dit mooi tegen het rood. Ik zou hierin uiteindelijk je eigen smaak volgen, want zo te zien hebben we allen een andere mening.

Groet,
Diederik

Back