Dockwise Vanguard in aanbouw!!

Misschien wel interessant in het kader van dit verslag. De Blue Marlin die in China een partijtje casco's ophaalt:

Dubbel klikken voor full screen, is de moeite waard.

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
hier weer een update,
ik ben begonnen met het aflassen van de romp.. als dit klaar is kunnen we gaan testen..
full

Wow! De vraag is: hoe ga je dat 100% glad krijgen? Misschien is het slimmer om deze industrieel te laten spuiten, en dan gelijk de binnenkant mee te nemen.

Go on!

Jesse

Dat heb je weer mooi voor elkaar Henri... Zie ook al dat je een methode hebt gebruikt tegen het krom trekken.. :worship:

@Jesse, Glad maken doen we doorgaans met een beetje plamuur...:cool:

Beste leden die dit verslag volgen, zaterdag hebben we de Vanguard voor het eerst in het water gelegd, en op de foto's is te zien hoe scheef hij ligt als de tanks aan een kant gevuld zijn.
full
full

Hallo Henri,

Je bent met een mooi stukje vakmansschap bezig hoor, mijn complimenten. Ik volg je vanaf het begin.
Wel ben ik benieuwd naar de grootte van het schip.
Ook ben ik uit nieuwsgierigheid benieuwd naar het gewicht. Kun je dit af en toe ook eens vermelden in je verslag?

Ga zo door en veel succes,
Dennis

Hallo Henri,

Je bent met een mooi stukje vakmansschap bezig hoor, mijn complimenten. Ik volg je vanaf het begin.
Wel ben ik benieuwd naar de grootte van het schip.
Ook ben ik uit nieuwsgierigheid benieuwd naar het gewicht. Kun je dit af en toe ook eens vermelden in je verslag?

Ga zo door en veel succes,
Dennis

Hoi Dennis, dankje voor je leuke reactie, ik ben inderdaad niet echt heel secuur met het bijhouden van het verslag omdat ik simpelweg meer aan het bouwen ben. maar bij deze een paar gegevens van het schip:

lengte: 2.12m
breddte: 0.53m
Draft: 0.12m
diepgang 0.09m
gewicht : 85kg
ballast: 23 liter
volume van tanks voor het afzinken: 54 liter

groeten Henri

Beste modelbouwers,
om het volume in de tanks te meten gebruiken we potentiometers. heeft iemand ervaring of een goed idee om een stangetje te bevestigen aan de potmeter?
gr henri

Mooi project, echt knap dat je de boel recht kunt houden met zulk dun materiaal!
Overigens zijn de sensoren waar je naar op zoek was ook in NL te koop, o.a. hier.

Hoe lang mogen ze zijn? Er is ook een 8 inch uitvoering. Je zou ook eens contact kunnen opnemen met de fabrikant, ze kunnen ze ook op maat maken (misschien willen ze wel een mooi prijsje maken als ze het model als toepassingsvoorbeeld mogen gebruiken: www.milonetech.com)
Misschien is dit trouwens ook nog wel interessant voor je.

Ik volg al eventjes je verslag, gaat lekker zo...

Ik heb in 2005 bij Dockwise gewerkt, dus dan trek het wel je aandacht...

En natuurlijk blijf ik je volgen, succes.

Back