DOAME : Dutch Outdoor Aeromusical Event, 30/31 july 2011

Plan is er wel!

Op verzoek van een flink aantal vliegers zoeken we echter een veld wat een stuk meer open is (en niet tegen de zon).

Ook moeten we de datum even goed synchroniseren met de vakanties en de buitenlandse wedstrijden....

Hoewel... met het huidige november weer hadden we best nog een DOAME kunnen doen...

grWinfried

Ik heb het van de voorzitter, en die heeft het van Jeroen.

Dit jaar komt er ipv doame een vliegmeeting op Dongen. Alleen vliegtuigen.
Geen heli's. wel jets.

Peter: Dan bedoel je dat er geen DOAME bij Snoopy in Dongen gehouden zal worden! ;-)

Wellicht staat er een andere club op!

Peter: Dan bedoel je dat er geen DOAME bij Snoopy in Dongen gehouden zal worden! ;-)

Wellicht staat er een andere club op!
Volgende week is het bij ons (Airfighterclub Gorinchem) Jaarvergadering
Ik zal het idee/concept eens een doorgeven bij ons op de club, kijken hoe er op wordt gereageerd

hoeveel vlieger zijn er op deze dag, en met hoeveel kisten word er gevlogen? is het een weekend of alleen een dag? en wat regelt doame zelf , of anders wat word er van een club verwacht?

hoeveel vlieger zijn er op deze dag, en met hoeveel kisten word er gevlogen? is het een weekend of alleen een dag? en wat regelt doame zelf, of anders wat word er van een club verwacht?

Bij het orginele Doame in 2010 was dat zaterdag de oefendag en zondag de wedstrijd

Eigenlijk verdient het idee achter Doame om door gezet te worden net zoals de Nk F3p-Am wedstrijden nu dus 4 wedstrijden of meetings x 3 ronden per wedstrijd maar dan voor buiten bij verschilende modelvliegclubs.

Mijn idee is meer meeting gerelateerd( als hier Interesse voor is) dit omdat een Doame wedstrijd zoals in het verleden bij onze kleine club nog niet tot de mogelijkheden behoort denk ik.

Laatst bewerkt:
we hebben net te horen gekregen dat onze vereniging de laatste f3ax wedstrijd van dit jaar mag houden, (25 en 26 augustus)

er is bij ons wel de mogelijkheid om een extra wedstrijd dan wel doame te organiseren, maar dit zal ik dan met enkele leden/bestuur moeten overleggen...

van belang voor ons is te weten of er een draaiboek is, en wat wij als verenigign beschikbaar moeten hebben.

ons veld ligt totaal vrij van obstakels, geen bomen of masten in een omtrek van 600mtr
enkel Weiland en aardappel land. En is net (deze week) opnieuw ingezaaid en vergroot naar 120X80 mtr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat ik als 1 van de originele initiatief nemers van de originele DOAME even een beetje uitleg geven:

DOAME is bedoeld als 'concept' om het outdoor vliegen op muziek te promoten.
Er bestaat geen organisatie die dit draagt, controleerd of uitvoerd.

Iedere club die een geschikt veld heeft en een team van uitvoerenden kan motiveren kan dit concept gebruiken om een erg leuke dag te organiseren. Het vliegen OP muziek zorgt ervoor dat mensen die niets met vliegen hebben, toch kunnen zien of of er 'mooi' gevlogen wordt.

DOAME is dus geen freestyle met wat achtergrond muziek, maar een echte vertaling naar de buiten modellen van wat bij de indoor wedstrijden 'AeroMusicals' wordt genoemd.

Wat heb je nodig voor een dagje (of weekend)

- geschikt veld (er wordt vaak met grotere modellen gevlogen)
- muziek installatie
- juryleden
- catering
- voldoende ruimte voor de modellen en piloten
- een veilige plek voor de toeschouwers.
- evt campeer mogelijkheid (op het veld of in de buurt) als je er een weekend van wilt maken.
- Prijzen/aandenken

Het allerbelangrijkste is dat je duidelijk afspreekt volgens welke regels de vluchten worden beoordeeld. De vliegers trainen over het algemeen best hard voor deze vluchten en willen goed en eerlijk beoordeeld worden. Dus stem dat goed af.

Het is iedereen vrij om de reglementen die ooit bedacht zijn of over te nemen, of aan te passen aan de regels van de club/omgeving etc.
De regels van de allereerste doame zijn hier te vinden: http://www.f3ascore.com/doame/Documents/DOAME.pdf

Realisseer je dat er zonder DOAME eigenlijk GEEN wedstrijden volgens dit concept worden gevlogen, maar dat er wel degelijk behoefte aan is omdat er een groep goede vliegers dit gewoon graag doet en het echt enorm leuk is voor toeschouwers. Dus ook een leuke manier om je club op de kaart te zetten.

Realisseer je dat er zonder DOAME eigenlijk GEEN wedstrijden volgens dit concept worden gevlogen, maar dat er wel degelijk behoefte aan is omdat er een groep goede vliegers dit gewoon graag doet en het echt enorm leuk is voor toeschouwers. Dus ook een leuke manier om je club op de kaart te zetten.

Daarom heb ik(Patrick de Vos) vorig jaar met jouw en Jeroen al contact gehad (toen voor Doame 2011) over het één en ander maar toen was ik net te laat.

Daarom heb ik(Patrick de Vos) vorig jaar met jouw en Jeroen al contact gehad (toen voor Doame 2011) over het één en ander maar toen was ik net te laat.

Het zou alleen voor sommige piloten wel een uitdaging kunnen zijn om te landen op Gorinchem:p

Het zou alleen voor sommige piloten wel een uitdaging kunnen zijn om te landen op Gorinchem:p

Ach dan doe jij even voor hoe het moet;)
het hangt ook van het type kist en ervaring af natuurlijk

Bij ons vliegen ook zat 2meter kisten die ook in de breedte landen
in de lengte moet het voor grotere modelvliegtuigen helemaal geen probleem zijn zeker als we alles maaien

Het is ook net hoe de wind staat echter we kunnen in de breedte van het veld net zoals toen op de pinkstershows het normale veld verbreeden
Google Maps
en een beetje uitdaging is ook wel leuk:p, ik heb vroeger bij ons een Xtra gezien van rond de 2 meter en deze was voor zijn klasse best zwaar gebouwd ook op een modelvliegveld het formaat postzegel zien opstijgen en landen deze kist moest net ver het afgezette lint(staartwiel bleef wel eens haken) landen om stil te staan voor de sloot aan de ander kant van het veld en dit ging meestal net goed.

Voorlopig hebben wij als club alleen een soort van open dag + bbQ gepland in september echter dit idee staat nog niet vast.
Als er meer ideen waren stond de club er open voor alleen inverband met vervangen van de kooimaaier is er dit jaar niet zoveel buget meer er voor.

Laatst bewerkt:
Back