DLG Fly-in Vlaardingen 16 september 2007

Op zondag 16 september organiseert de Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen (RMVV) een DLG Fly-in.
normal_2~1.jpg

- de voorbereidingen zijn in volle gang
- inschrijving ivm poule indeling voor het wedstrijdje in de middag sluit op zondag 9 september 24.00 uur. Latere inschrijvingen worden op de dag zelf ingedeeld
- niet vergeten stopwatch mee te nemen
- zaterdagavond 15 september 21.00 uur laten we definitief weten of de dag doorgaat of niet

Iedereen is uitgenodigd. Of je nu zestig of zes meter hoog gooit. Jong en oud. Doorgewinterde wedstrijdvlieger, recreant of beginner. Het doel van de dag, gezellig vliegen, lol hebben en van elkaar leren.

Programma van de dag

10.00 – 13.00 Vrij vliegen. Met als speciaal event "The race for space continues"
13.00 – 13.30 Briefing wedstrijd, uitleg over de taken.
13.30 – 17.00 uur Fun-wedstrijd. Twee klassen mini en full size, drie taken met een reserve-taak.

Graag jezelf voor 1 september opgeven. Dit doe je door een PB-tje te sturen naar Hans Knippels. Svp ook opgeven op welke frequentie (kanalen/kanaal) je vliegt.

Het inschrijfgeld bedraagt 2 euro, te voldoen op de dag zelf.

Algemeen
- Niet vergeten zelf eten en drinken mee te nemen. Er is geen kantine in de buurt.
- De organisatie verzorgt in ieder geval voor een kopje koffie met koek bij aankomst.
- Svp ook stopwatches meenemen.
- Indien geen lid van de KNVvL dien je wel passende verzekering te hebben. Je wordt dan ook gevraagd een dienovereenkomstige verklaring te tekenen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wedstrijd start om 13.30 uur (briefing om 13:00)
Wedstrijdleider: Dick Simon

Taken

Ronde 1: All up last down. (3 maal)
Mini, max vluchtduur 2 minuten, landen binnen 30 s na verstrijken 2 minuten
Full size, max vluchtduur 3 minuten, landen binnen 30 s na verstrijken 3 minuten

Ronde 2: Team estafette
Doel: halen van maximaal aantal vliegseconden binnen werktijd
- Werktijd 20 minuten
- Team bestaat uit twee deelnemers (vliegers). Mini en full size kunnen in één team zitten
- Team wordt door organisatie vastgesteld (er is geen mogelijkheid hiertegen in beroep te gaan) 8O :D
- Elke vlieger heeft zijn eigen tijdwaarnemer
- Alle vluchten worden geklokt. Seconden vluchtduur worden bij elkaar opgeteld tot een totale vluchttijd.
- Om de beurt dienen de teamleden een vlucht te maken
- Maximale vluchtduur: full size 3 minuten, mini 2 minuten (langer vliegen dan de maximale vluchtduur geeft geen extra tijd)
- Vlieger start niet eerder dan dat teamgenoot vliegtuig vast heeft (in zijn hand)
- Te vroeg starten leidt tot het opnieuw moeten aanvangen van de vlucht (door dezelfde vlieger)
- Landing buiten het veld, vlucht wordt geschrapt, hervliegen door dezelfde vlieger.
- Landen binnen 30 seconden na het beëindigen van de werktijd.
Bij gelijke score van teams wint dat team dat de meeste maxen heeft behaald.

Ronde 3: Keuze uit één van onderstaande twee taken
Keuze 1: 5 x 2 (mini 1½) minuten
Mini, werktijd 7 ½ minuut, max vluchtduur 1½ minuut, max 5 vluchten.
Landen binnen 30 seconden na beëindigen werktijd.
Full size, werktijd 10 minuten, max vluchtduur 2 minuten, max 5 vluchten.
Landen binnen 30 seconden na beëindigen werktijd.
Keuze 2: reeks tijden (1,2,3,4)
Mini, werktijd 7 minuten, vluchten max 1, 1½, 2 en 2½ minuut.
Landen binnen dertig seconden na werktijd
Full size, werktijd 10 minuten, vluchten max 1,2,3,4 minuten.
Landen binnen dertig seconden na beëindigen van de werktijd

De reserve-taak is de taak die overblijft na de keuze bij de derde ronde.

Algemeen.
Alleen de seconden (punten) behaald binnen de werktijd tellen. max vluchtduur, bijvoorbeeld 3 minuten, houdt in dat er wel langer dan 3 minuten mag worden gevolgen maar dat alleen de eerste 180 seconden tellen.
Voor alle taken geldt dat het model op het veld (afgezet met lint) moet landen. Een buitenlanding is een nulscore voor de vlucht.

Met vriendelijke groet,

Bestuur RMVV

Routebeschrijving

Deelnemers

Full size
Martijn Schoorl (62,71)
Ruud de Vreugd (67,63)
Arnold Kinds (61,69,73,75)
Rob Kinds (61,69,73,75)
Theo Schoorl (64,68,73)
Gerrit-Jan Kuiper (64, 73)
Loet Wakkerman (69, 70)
Leon Wubbe (282, 67)
Bart Rotteveel (83, 40 mHz)
Hans Knippels (75)

Mini
Frits (52, 40 MHz)
Justus Moree (77)
Raymond Esveldt (77,73)
Ruud de Vreugd (67,63)
Leon Wubbe (282, 67)
Frans Bal (61)
Bart Rotteveel (83, 40 mHz)

kweenognie of ik er dan bij kan zijn. Misschien dat ik dan net op vakantie ben, maar dat heb ik nog niet gepland... Word nog ff afwachten. Wel weer leuk. Was de vorige keer ook lache :).

Hoop dat ik dan voldoende geoefend heb :roll:

Heb me ook aangemeld. Heb in ieder geval nog de hele vakantie. Nou mijn Bonsai nog heel houden 8O

[edit] zoals in PB gemeld kanaal 63 of 67 [/edit]

Ruud

Ik had me al aangemeld voor de micro klasse met de Bonsai. Ik hoop dat ik dan ook mijn longshot2 vliegklaar heb. Dus bij deze ook voor de full size klasse

Ruud

Zet mij ook maar op de lijst kanalen 62 of 71 voor de full size klasse.

Groeten Martijn

DLG-vrinden

Na Swalmen snakken jullie natuurlijk naar het volgende evenement. DLG-dag te Vlaardingen op 16 september. Even los komen van die competitiedrang om maar zo hoog mogelijk te eindigen in het Nederlands kampioenschap en een dagje lekker smijten.

De voorbereidingen zijn in volle gang.

De inschrijving sluit op zondag 9 september 24.00 uur. Op basis van de inschrijvingen maken we dan voor het wedstrijdje in de middag een poule indeling.

Dat de inschrijving een week van tevoren sluit wil niet zeggen (let op de dubbele ontkenningen) dat je niet op het allerlaatste moment kunt opdagen en meedoen. Alleen delen we je dan op de dag zelf in.

Het daadwerkelijk doorgaan van de dag hangt natuurlijk af van moeder natuur (lees het weer). Uiterlijk zaterdagavond 15 september 21.00 uur zullen we door middel van een posting in dit draadje laten weten of het definitief doorgaat of niet.

Neem svp ook je stopwatch mee ik durf niet op voorhand te stellen dat wij er daar genoeg van hebben

De DLG-dag in Vlaardingen is bedoeld als laagdrempelig event, voor iedereen, van krack tot kluns. Zelfs al heb je nog geen DLG-kist, dit is toch de gelegenheid bij uitstek om eens je licht op te steken.

Groeten,

namens het organiserend comité

Hans Knippels

Heren,

Ik heb nog stopwatches liggen (in de auto) iemand mag ze woensdag of donderdag overdag komen ophalen in de buurt van Utrecht. Daarna zijn ze weer in Groningen, waar zo ook opgehaald kunnen worden.

Give me a call.

Heren,

Het ziet er naar uit dat de stopwatches bij Erik ophalen niet gaat lukken. Dus opgelet allemaal je stopwatch meenemen.

Allemaal ook even scherp zijn op welk kanaal je ingedeeld bent. We hebben zo een minimaal aantal dubbelingen in frequenties.

Tot zondag. Op tijd naar bed oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker.

Voorlopige indeling wedstrijd (ronde 1 en 3)

Deelnemer……………….kan

Full size
Ruud de Vreugd…………….63
Theo Schoorl……………….68
Arnold Kinds……………….61
Bart Rotteveel………………83

Rob Kinds…………………..69
Martijn Schoorl……………..62
Gerrit-Jan Kuiper……………64
Leon Wubbe………………..282
Hans Knippels………………75

Mini
Frits de Vreugd……………..52
Justus Moree………………..77
Raymond van Esveldt………73
Bart Rotteveel………………83

Ruud de Vreugd…………….63
Leon Wubbe……………….282
Frans Bal……………………61

Indeling team estafette

Deelnemer………………….kan……groep

Theo Schoorl……………….68….F….1
Leon Wubbe………………282….M…1

Arnold Kinds………………61…..F….1
Raymond van Esveldt……...73.…M …1

Bart Rotteveel………………83…F….1
Justus Moree………………..77…M…1

Rob Kinds…………………..69…F.…1
Ruud de Vreugd…………….63…M…1

Martijn Schoorl……………..62….F…2
Frits de Vreugd……………...52…M…2

Gerrit-Jan Kuiper……………64….F….2
Hans Knippels………………75…..F…2

Bart Rotteveel………………83….M…2
Leon Wubbe………………..282….F…2

Frans Bal…………………….61…M…2
Ruud de Vreugd……………..63…F….2

Theo zei:
Leon, maatje, dat gaan we winnen 8)
Uhhh ik mis Loet in de indeling 8O

PFFF, Nu wordt de druk wel gelijk hoog hoor. De longshot2 zal zondag voor het eerst moeten gaan vliegen. Ik ben zo'n full size dus helemaal niet gewend.
Hoop dat de wind toch niet zo flink wordt als nu verwacht, 4Bft is toch wel stevig voor een maiden, maar al helemaal voor de micro's

Ik hoop dat ik de OFA2 voor Frits ook nog af krijg. Als het in ieder geval maar vliegt. hoewel met die wind? Ik hoop het wel hij heeft er speciaal vrij voor genomen.

nou ja we zien wel. Ik heb erg veel zin in ..... ik hoop er veel te leren ... nog een paar nachtjes slapen ... ehh bouwen 8O :P

Ruud

Back