DJI Phantom Review

Vandaag 8" Graupners erop gezet. Het is een beetje waaierig, dus maar kort getest. Ze doen het prima, de Phantom maakt ook een iets ander geluidje. Maar echt op jello verbetering heb ik niet kunnen testen helaas.

Ze waren overigens al perfect gebalanceerd, dus daar hoefde ik niks aan te doen.

hoi DJ41

hoe heb je de graupners vastgezet? ze missen de platte kanten toch?
niet dat je tijdens een vlucht door de rpm en hitte de prop gaat slippen en je in een val terecht raakt.?

grzt decodertje

hoi DJ41

hoe heb je de graupners vastgezet? ze missen de platte kanten toch?
niet dat je tijdens een vlucht door de rpm en hitte de prop gaat slippen en je in een val terecht raakt.?

grzt decodertje

1 van de moeren was inderdaad net iets te kort. Ik heb daar een klein metalen ringetje tussen gezet. De andere kon ik aardig aandraaien en lijken mij genoeg vast te zitten.

Tip trouwens. Hobbyking NL heeft nu de Turnigy 2200 20C lipo op voorraad! Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack (NL Warehouse)
10 dollar ( +- 8 euro) per stuk.

Ik heb mijn Phantom inmiddels te koop aangeboden. Ik wil graag mijn NEX-5n gebruiken en die is net wat te zwaar voor de Phantom. Wel erg jammer, want ik vind het een meesterlijk ding.

Sinds vandaag ben ik ook in het blije bezit van de Phantom, en heb daarbij twee van die batterijen gekocht. Maar , nu zou ik ook graag een extra lader erbij willen kopen, het liefst iets waarmee je meerdere batterijen tegelijk kunt opladen. Maar ik ben nogal een leek op electronica-gebied, dus een ieder die mij kan helpen met de juiste keus maken , zou ik erg dankbaar zijn. ;)

Beter is een quadrolader .
Kan je onafhankelijk van elkaar 4 lipo,s laden .

Van die boardjes ben ik geen voorstander , lipo,s moeten gelijke lade (ontlade) toestand hebben .

Dus alleen als je ze ook zamen gebruikt kan je die nemen .

Mvg Johan

phantom er vandoor

Hoi Phantom liefhebbers,

Laatst ging mijn phantom er plots zijdelings vandoor in volle vlucht.Enkel de motors kon ik regelen maar sturen was er niet meer bij.Vertrok zijdelings en door met het motortoerental te spelen kon ik hem al tuimelend neerzetten zonder schade.Vlak na de crash alles terug getest...vond direkt alle satelieten en starte terug normaal maar heb hem wel vastgehouden.Gelukkig was dit alles in open gebied gebeurd want soms vertrek ik vanaf mijn terras thuis.Na het web te hebben afgeschuimd komen deze problemen regelmatig voor dat een phantom een eigen leven begint te leiden.Moet wel zeggen van zolang ik de phantom heb zijn er nooit problemen geweest.Ga hem nu koppelen aan de software om te kijken wat er fout zit.Wel stom dat men moet inloggen alvorens aan de soft te geraken...wacht nog steeds op hun link om te aktiveren.(2 dagen reeds)Zijn er nog onder jullie die problemen ondervinden met de phantom ?
Grts , Nico

Je hoeft niet te wachten , na aanmelden kan je direkt starten.

Je moet er de laatste software op zetten.
En je moet de speciale assistent voor de Phantom hebben.

Mvg Johan

Hoi Phantom liefhebbers,

Laatst ging mijn phantom er plots zijdelings vandoor in volle vlucht.Enkel de motors kon ik regelen maar sturen was er niet meer bij.Vertrok zijdelings en door met het motortoerental te spelen kon ik hem al tuimelend neerzetten zonder schade.Vlak na de crash alles terug getest...vond direkt alle satelieten en starte terug normaal maar heb hem wel vastgehouden.Gelukkig was dit alles in open gebied gebeurd want soms vertrek ik vanaf mijn terras thuis.Na het web te hebben afgeschuimd komen deze problemen regelmatig voor dat een phantom een eigen leven begint te leiden.Moet wel zeggen van zolang ik de phantom heb zijn er nooit problemen geweest.Ga hem nu koppelen aan de software om te kijken wat er fout zit.Wel stom dat men moet inloggen alvorens aan de soft te geraken...wacht nog steeds op hun link om te aktiveren.(2 dagen reeds)Zijn er nog onder jullie die problemen ondervinden met de phantom ?
Grts , Nico

Mijn eerste Phantom ging er ook opeens vandoor en reageerde niet op de RTH. Dag nieuwe GoPro Hero 3 Black en Phantom. :onweer:

Daarom ga ik er voorlopig geen camera aanhangen...
Ga dadelijk koppelen met software.
Zal het resultaat asap posten hier.

Daarom ga ik er voorlopig geen camera aanhangen...
Ga dadelijk koppelen met software.
Zal het resultaat asap posten hier.

Ik heb het overigens twee keer meegemaakt. In de nieuwe Phantom heb ik een andere ontvanger + telemetrie ingebouwd en kon ik hem met de GPS-coordinaaten ergens ophalen.

Ik durf te wedden dat als je een goede test doet met dezelfde variabelen en dat 1000 keer uitvoert, dat je dan een paar rare uitkomsten krijgt.

Beste Johan,
Ik heb de naza software assistent 2.02 nogmaals gedouwnload. Aangesloten met de USB kabel zie ik de waarden van de phantom varieren maar ik kan er niet mee werken daar hij steeds verwijst naar mijn e-mail adres om daar eerst op een link te klikken om het users account te kunnen activeren..Het rare van het verhaal is dat die retourmail van hun maar niet toekomt...Heb reeds rechtstreeks naar hun een mail gestuurd...
Mvg

Ik ben geen expert op dit gebied maar even om ons niet helemaal blind te staren op mogelijk technische mankementen. Maar momenteel (in het jaar 2013) schijnt de zon nogal actief te zijn qua zonnevlammen. Deze kunnen gps signalen en/of elektronica verstoren en in het ergste geval zelfs beschadigen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er technisch niets mis kan zijn met de phantom, maar gezien hij actief gebruik maakt van gps en een magnetisch kompas zou het kunnen dat hij daardoor ineens raar reageert.

Ik ben zelf sinds kort ook in het bezit van een phantom. Bevalt mij tot nu toe uitstekend. Wel al een rare manoeuvre meegemaakt maar dat was na een wilde beweging.

Eindelijk mijn kunnen registreren om met de software te kunnen werken en dit enkel met een yahoo adres...Gmail en hotmail ging gewoon niet.
Straks eens alles nazien en morgen na werk even een vluchtje proberen :-)

Alles parameters en gegevens nagekeken via de software naza2.02 en geen afwijkingen gevonden.Enkel de IOC (intelligent orientation control) stond "off"...
Zou het hele voorval daar dan mee te maken hebben ?
Mvrgr
Nico

Vandaag kreeg ik een mailtje van DJI...gaat over de Phantom.
Dear DJI dealers and customers,

Please Do Not fly the phantom with any WiFi devices together, because WiFi can probably interfere the radio signal of Phantom, and affect the flight!

各位DJI代理商和客户,

请在飞行Phantom的同时,不要开启并使用带有WiFii功能的设备,这样很可能会导致遥控信号与 WiFi信号有干扰而影响飞行!

DJI Marketing Dept
Mar 7,2013

De Naza kan dus slecht met Wifi signalen overweg en het verstoord het besturen...tis maar een weetje!

Ik had die bewering ook al op RC Groups gehoord. Toen werd het ontkracht door iemand die metingen had verricht.

Back