DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

1. Air-Dreams

Air-Dreams

Lid geworden:
    3 mrt 2016
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de DJI strap? Of gebruiken jullie andere alternatieven hiervoor? Een keycord lijkt mij niet prettig voor in de nek. Of wordt dit sowieso weinig gebruikt bij het vliegen?

2. powersofts

powersofts

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Ik heb de DJI Strap een week geleden ofzo gekocht maar nog niet gebruikt. Weer is te slecht voor mij als beginnend vlieger met mijn p3a. Toch zie ik wel het nut van de strap want mijn doel is om mijn drone uit de lucht te pakken zodat ik niet tot op de grond hoef te gaan landen. Heb al teveel films gezien van gebarten armen/behuizing. bovendien wil ik geen vieze camera. door de drone op 1.5mtr te laten hangen kan je hem rustig met 2 handen uit de lucht pakken. de controller zit aan de strap. Met één hand grijpen lijkt me niet handig, je moet voor dit klusje volgens mij gewoon 2handen gebruiken.

3. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    @powersofts
    Ik vraag mij af of dat wel praktisch is. Daar sta je dan met de Phantom in je handen met draaiende props vlak bij je gezicht, en geen hand vrij om de motoren uit te zetten. Zelf heb ik gekozen voor de polar pro landing gear om de gimbal hoger boven de grond te houden tijdens het landen, en daarnaast minder kans op omvallen door de bredere basis.

4. bzb

bzb Guest

wat me laatste vluchten opvalt is dat de quad wat loom stijgt, met 3m/s, ik heb t gevoel dat dit voorheen met meer power ging, alle gains staan op 100 verder, weet iemand of dit te traag is?

edit. volgens dji moet dit 5m/s zijn. zal wel weer moeten updaten ben ik bang

5. powersofts

powersofts

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Zie je de landinggear dan niet in je camerabeeld? Heb er ook aan zitten denken zo'n landinggear extension maar las op dji forum dat de uitstekende poten zichtbaar in beeld komen.

6. powersofts

powersofts

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Loom stijgen en dan maar updaten? Ik las dat 1.5 en 1.6firmware ervoor zorgen dat je snelheid omlaag gaat.met de oudere firmware(tm 1.4) kun je sneller stijgen.

7. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    Alleen wanneer ik met volle snelheid vlieg en tegelijkertijd een bocht draai komt het uiteinde in beeld. Ik geef toe dat dit een beperking kan zijn, maar normaal gesproken maak ik zulke vliegbewegingen niet wanneer ik serieus ga fotograferen of filmen (al ben ik daar nog amper aan toegekomen).

8. bzb

bzb Guest

Ok balen. Tis niet heel slecht maar merk dat tie wat minder wil als voorheen en dat is wel jammer

9. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    Kan het niet door de temperatuur komen? Ik had begrepen dat de Phantom 3 bij lagere temperaturen iets trager zal zijn om de accu minder te belasten.

http://dl.djicdn.com/downloads/phantom_3/en/Phantom_3_Professional_Release_Note_en_12.22.pdf

10. bzb

bzb Guest

ah scheelt weer, van de zomer weer volle porrie :)

11. Air-Dreams

Air-Dreams

Lid geworden:
    3 mrt 2016
    Lage temperaturen zijn nooit echt goed voor je accu. Zo kreeg ik laatst zo'n pop-up in het scherm dat mijn accu temperatuur te laag was. Heb op dat moment de accu eerst " warm " gevlogen en daarna pas hoogte gemaakt.

12. bzb

bzb Guest

ja t was heerlijk weer en zonnetje 7 graden, accu warmgehouden in mn jas, drone vrij warm in de auto, vind t wel gesneden met dji, maargoed dat we hier geen echte winters kennen.

13. Yamahaa

Yamahaa

Lid geworden:
    1 feb 2016
    Beste allemaal,

Nieuw met een Phantom 3 advanced. Na veel ellende eigenlijk binnengekregen (ik zal jullie de details besparen ;-) Nog geen meter gevlogen. maar vooral aan het verdiepen. Gister mijn firmware aangepast. Dat was nog als leek een gepuzzel. Uiteindelijk via Dji de 1.6.0040 gedownload uitgepakt en op kaartje gezet in P3a gedaan en die update was zo gepiept....deze ook met reader in remote bediening gedaan (usb) gebeurde niks. Later las ik dat dat via de app gaat? De app roept niks alles in orde. Maar kijk ik naar de firmware (in de ios app) dan staat op de P3a keurig de 1.6 maar op de remote staat de 1.5 nog. Klopt dat hoeft het niet gelijk te zijn?

14. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    1.5.7 is de laatste firmware versie voor de Professional/Advanced RC. Dus wanneer het weer het toelaat, kan je de lucht in.

15. Yamahaa

Yamahaa

Lid geworden:
    1 feb 2016
    Ok top dank je wel

16. Air-Dreams

Air-Dreams

Lid geworden:
    3 mrt 2016
    Gebruik op dit moment de 57 watt lader van DJI. Aangezien de accu's vaak rond de 50% worden opgeborgen, duurt laden met deze lader gemiddeld een uur. Zit er aanzienlijk veel verschil in de 100 watt lader? In mijn geval zal dan een accu laden een klein half uurtje gaan duren zeg maar. Overweeg om een 100 watt lader te kopen, alleen wanneer dit echt veel verschil maakt. Iemand al eerder beide laders gebruikt?

17. bzb

bzb Guest

vaak laad hij het laatste beetje minder vlot met lipo's maar het zal alicht iets schelen.

18. Yamahaa

Yamahaa

Lid geworden:
    1 feb 2016
    Vraagje,

Ik heb een ipad mini 3 met gps. Toch roept de app bv bij simulator om follow me te doen dat gps zwak is dus niet kan iemand een idee?

19. GWarta

GWarta

Lid geworden:
    17 apr 2012
    Heb de standaard gekocht,mijn vraag is hoe krijg ik de beelden op mijn laptop ik moet ze ergens kunnen laden naar mijn laptop maar kan het niet vinden.

20. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    sd kaartje eruit halen en in je laptop of kaartlezer steken.

Deel Deze Pagina