DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

1. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Zoals de mavic werd gepresenteerd en de reputatie van de phantom series dacht ik, als ik toch ooit aan zo'n ding ga beginnen dan maar meteen dji. Ik was op zoek naar portabiliteit en goede camera en gimbal. Dit voldeed in theorie.
    Soms koop je in deze hobby ook iets gewoon, om te proberen of omdat je geld wilt uitgeven aan iets.

2. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Dan zijn wij het met elkaar eens. Ik ben ook verwend met de duitse helikopters.
    Maargoed, die kun je afstellen en aan de drone kun je weinig doen.

Ik heb nog geen plannen met de Mavic behalve ermee te gaan spelen.
    Ik vind het fascinerend hoe 3 totaal verschillende technieken tot een mooi geheel samen gebracht zijn. En ja, soms moet je jezelf kietelen :D

3. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Sinterklaas was vroeg vandaag;) Vanmiddag de "fly more" combo netjes ontvangen door DHL... supersnelle verzending! Met zn 9kg is het toch een aardig zwaar pakket:D

Zo op het pakket te zien, word alles eerst naar de UK verscheept... en vanuit daar word het verstuurd naar de klanten in de EU.

Laatst bewerkt: 5 dec 2016
  4. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Hoera voor jou!! Hoeveel accu's in die 9 kiklo? Hou ons op de hoogte hé!
    Let aub op de beeldkwaliteit ( wazig aan 1 zijde) en dat zomaar overschakelen op atti en ervandoor willen/ toilet bowl effect. Hopelijk geen problemen voor jou.

5. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    En je moet ook even goed kijken met een felle zaklamp of er geen stof op de lens van de camera te zien is. Schijnt ook voor te komen en is een replacement

6. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Ik ben mij ook eens gaan verdiepen in het Fly away gedrag van de mavic. Ik denk toch dat hij een beetje te goed is in deze functie voor mijn skills :)
    Als ik hem heb wacht ik dus mooi even de bevindingen van anderen af....

7. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Waar halen jullie dat fly away vandaan?, als ik dit hier zo lees wordt gesuggereerd dat het een enorm fenomeen is en ik kan alleen maar een sporadisch incident direct na de eerste firmware vinden.

Flyaway door verkeerde calibratie in verstoorden omstandigheden is niet echt een fly away, dat is user error crash wat bij iedere flightcontroller met een compas tot ellende lijdt.

Hebben jullie wat links?

Niet dat we er wat aan hebben, want met 5 maanden levertijd vliegt er hier toch niemand :)

8. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
  9. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Kijk op t DJI Forum onder mavic. We zijn niet uit op sensatie of het verspreiden van onwaarheden.

10. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Zijn forums die ik niet vaak bezoek, net even snel zitten browsen maar sorry, ik zal wel verkeerd kijken maar ik zie niet echt grote paniek topics waar ik uit haal dat ze bij bosjes ervandoor gaan, sterker nog, ik zie er geen
    Dus help ff :), ik ben serieus benieuwd want op rcgroups lees ik hier echt niets over

Wat ik wel net zag is dat er vandaag een nieuwe fw is, daar zitten wel verbeteringen in die hier iets mee te maken hebben: verbetering dat gps mode minder snel naar atti gaat, een magnetic interferentie melding!! en haptic feedback als hij in atti gaat.
    Ben benieuwd

11. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
  12. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Hmm, zonder logs is het moeilijk aan te nemen. Een log van een actiive tracking spin error is niet de log van een fly away.
    Wil niet lastig zijn, maar ik zie het nog steeds niet. Dji springt normaal echt op zo iets, want dat is heel schadelijk maar zie niet de reacties waaruit blijkt dat het een groot probleem is. Ik kan het totaal verkeerd zien natuurlijk

13. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
  14. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Joe bar ik wil je ook niet overtuigen. Ik denk dat niemand dat wil. Je moet gewoon eigen conclusies trekken. Heli's heb ik voor spanning en drones voor ontspanning en dat moet zo blijven haha

Laatst bewerkt: 6 dec 2016
  15. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
  16. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Aha! Nieuwe firmware is uit, dji is erop gesprongen! Kijken of dat de problemen oplost..
    De doorgeharde "drone" vliegers hier vergeten soms dat er (tussen complete nieuwelingen in de hobby) een hoop heli-types zijn die eens een "drone" willen uitproberen, geen gewone quadcopter. We zijn het niet gewend iets van controle uit handen te geven, zelfs de flybarless systemen zijn zo voorspelbaar als wat, indien je je er genoeg in verdiept dus we houden niet van verrassingen. Dat wil je ook niet als er een carbon-schijf van bijv 1,6m diameter met 2100+ rpm de neiging krijgt berserk te worden. Er wordt niet beknibbeld op kosten. Maar...heli vliegen is vermoeiend (voor mij althans), vergt veel focus maar zeer belonend. Daarom is het leuk om ook (1 van de geplande toepassingen) een drone mee te nemen. Voor de ontspanning tussen het harde werken door.
    Ik vind het niet onstpannend als ik die drone vervolgens 1 km verderop uit een boom moet halen omdat het niet doet wat het moet doen. Dat kan mijn dag behoorlijk verzieken want het betekent dat ik indien het tegenzit met wat volle lipo's terug naar huis moet. Die onvoorspelbaarheid maakt me nerveus en terecht, voor de 2e keer komt er nu een firmware update dat "loss of control" mitigeert.
    Nogmaals, genoeg draadjes op dji forum als " lost my mavic", "mavic crash today" , "loss of gps with 15 satellites" allemaal resulterend dat er ook geen controle of rth mogelijk was en er gezocht moest worden. Vrijwel allemaal phantom/inspire vliegers.

17. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Lijkt inderdaad een serieuze update:
    016.12.06 v01.03.0000
    What's New?

•  Added AR route display in TapFly mode when used with the DJI GO 4 app.
    •  Added a vibration warning for the remote controller when the aircraft enters ATTI mode. 
    • Added wind speed evaluation and a high wind speed warning.
    •  Added more film looks and color modes (when used with the DJI GO 4 app).
    Improvements:
    •  Optimized the compass algorithm to reduce switching from GPS Mode to ATTI Mode.
    •  Improved magnetic detection for the remote controller. The aircraft will now return to home when
      strong magnetic interference is detected.
    •  Improved the speed at which the HD video link connection can be regained after disruption.
    •  Optimized altitude maintenance capabilities when flying over water.
    •  Optimized Gesture Mode.
    •  Improved the indoor flying experience by shortening the minimum distance from an obstacle from 3m to 1m.
    •  Optimized power management for long-term battery storage.

18. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Nice ik ben blij dat dit nu beschikbaar is. Ben nog steeds wat sceptisch, het duurt nog even voor ik hem heb dus houd het goed in de gaten. Fijn dat we hier zo een praatgroepje hebben. Voel je je toch wat door gesterkt Haha. En maclak inderdaad heli vliegen is niet heel ontspannend als je tenminste van routine matige vluchten afwijkt. Anders is het nog wel te doen en minder vermoeiend. Maar de beloning is er ook naar. Als je iets 100 keer op de sim hebt gedaan en vervolgens oefent in het echt en je hebt een figuur onder de knie dan geeft dat toch wel echt een kick. Ik had dat heel erg met een funnel. Mooie bladefarts krijg je daarvan vind ik toch wel echt kicken.
    Maar goed ik zou het nog niet eens erg vinden als ie steeds naar atti zou gaan. Dan kan je tenminste nog sturen en daar ben ik niet bang voor. Het is alleen het stond erbij en keek er naar gevoel en de gedachte dat ie misschien een autolanding gaat maken op de A15.... dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Je betaald er goed voor dan mag je ook verwachten dat je in ieder geval de controle houd.
    Misschien is het allemaal wat overtrokken het hele Fly away verhaal maar waar rook is is vuur.
    Maar fijn dat er een update beschikbaar is. Dji kan dit niet hebben en ook Apple zou wat terug houdend worden als die dingen spontaan naar sheng zhao willen return to homen.

Groet,
    Dennis

19. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Dus DJI verkoopt in plaats van de "Fly More" combo een "Fly Away" combo?:feli: Ik denk dat 't allemaal wel meevalt;)

Frank Sinatra heeft ooit een liedje geschreven over Fly Away's:

Laatst bewerkt: 7 dec 2016
  20. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Ojee..mediamarkt adverteert met de Mavic EN kerstman in 1 spotje!!

@Oenta, wtf doe jij hier nog?! Ga vliegen met dat ding man!

Deel Deze Pagina