DJI Naza LITE / V1 / V2 goedkope OSD met RETURN TO HOME Plug and Play

Kan de source niet bekijken, maar ik denk dat die in de firmware de inputs aangepast heeft dan.

Had ik geen zin in, draadje solderen was makkelijker :P

Blijkbaar krijgen die jongens voltage uitlezing ook niet aan de gang.

zal het is proberen met die link van jou

Hier stap voor stap ZONDER aan de chip te solderen. Je moet een bordje hebben zoals Gijs die verkoopt.

Software hier: RC Groups - View Single Post - NAZA OSD for about 20$

1 De bordjes zijn helemaal kaal, je moet eerst alle pin headers solderen. Die bestel je op ebay.
2 Met een FTDI adapter op 5V flash je eerst de UBX firmware. Dit doe je met het ARDUCAM OSD config tooltje.
3 Dan flash je de charset (bestand al meegelevert bij ARDUCAM OSD config)
4 Flash de DJI firmware
5 Zet alles uit wat je niet kunt weergeven in je OSD config door de vinkjes weg te halen.
6 Save current tab to OSD

Als je een accu spanning op BAT2 aansluit heb je nu batterij spanning. Voltage klopt precies, calibreren hoeft niet. Wil je dit toch, dan soldeer je een throttle kabel aan de chip. Dit is moeilijk.

Al met al een hele simpele installatie. Als je het eenmaal weet...

Mitchel heb je een 250mw fatshark zender? Want met de 250mw fatshark zenders krijg je witte strepen...mijn firmware is specifiek aangepast om de strepen weg te halen.

Moet dus ook gedaan worden bij bovenstaande firmware ;)

Nope..

Ik heb zo'n foxcon 500 mw 1.2 setje.

Weet je wat er aangepast is dan ?

Ik vraag me af hoe je in code wil voorkomen dat er lijnen optreden ?

Refresh rate omhoog ofzo ?

Voltage nu ook aan de gang :)

IMG_0051.jpg

Omdat ik steeds meer aan het FPV vliegen ben, en nu ook me eigen GoPro heb wil ik heel graag het voltage aan de praat krijgen.

Ik heb de voltage sensor al gesoldeerd en deze ligt klaar om er tussen te hangen. Nu zag ik op de site een stuk staan over het calibreren van het voltage, helaas is de uitleg nogal weinig.

Connect this to the signal pin of a free channel at your RC-RX.

Then you need 3 different hex files to calibrate the voltage, the current offset and the current itself.

To generate these 3 hex files go to the file OSD_Config.h and uncomment the following #defines step by step but only one per step to generate the 3 different hex files.

// to generate the three needed calibration software versions

//#define SETUP_VOLT_DIFF_RATIO

//#define SETUP_AMP_OFFSET

//#define SETUP_AMP_PER_VOLT

After that, load the needed hex for calibrating the voltage, the current offset and the current itself step by step.

Don't forget to load a hex file compiled with all three options disabled after calibration is ready.

Ik maak zelf gebruik van een Spektrum DX6i in combinatie met een Orange receiver. Weet iemand hoe dit precies werkt, aan welk kanaal kan ik dit het beste hangen.

Hierna moeten de hex bestanden worden geladen, is dit gewoon een kwestie van inladen en uploaden naar de minimOSD en daar zie je verdere instructies? Of moeten er nog andere stappen worden genomen.

En voor alleen voltage hoef ik dan alleen SETUP_VOLT_DIFF_RATIO te laden?

Het doel ervan is om het voltage te kalibreren. Ik vlieg op een 3S batterij btw

Alvast bedankt!

Voltage nu ook aan de gang :)

IMG_0051.jpg
Met de firmware uit de eerder gegeven link ?

Daar is de voltage pin gewoon gewisseld in de code denk ik..
vond ik teveel werk en moest toch al solderen voor screenswitch en throttle :P

bruine draadje is de min, in principe niet nodig als je de vluchtbatterij ook gebruikt om alles te voeden. rode is de + van de lipo.

Ik heb inderdaad de firmware gebruikt die je gepost had.

Voltage wijkt een paar tienden af, is bij iedere setup net weer wat anders, kalibreren is wat veel werk, ik kan wel leven met klein beetje afwijking.

Back