DJI Naza LITE / V1 / V2 goedkope OSD met RETURN TO HOME Plug and Play

Tnx, het werkte inderdaad :)

Maar nu heb ik dus deze OSD :
d291e7aa24.jpg

d6d6f3fd7a.jpg

Moet ik bij deze ook het trucje toepassen wat ze in jou link vermelden ? Om de stroom via de 5v ingang te laten gaan ? Aangezien de OSD hieronder toch anders is dan die van mij.
78c7596f92.jpg

En ik had speciaal deze genomen, omdat je bij deze OSD de spanning van je batterij kan uitlezen, maar hoe dat precies moet weet ik nog niet, iemand die hier meer in thuis is ? :
f09218f67c.jpg

Ik moet dezelfde osd 1 van deze dagen ontvangen. Ik moet dus ook achter komen hoe ik hem werkend ga krijgen.

Marc, jij hoeft niet meer op het bord te solderen. Dat is al gedaan. Je moet de minnaza Osd software erop zetten. Lees even door dit topic, dan werkt het.

Marc, jij hoeft niet meer op het bord te solderen. Dat is al gedaan. Je moet de minnaza Osd software erop zetten. Lees even door dit topic, dan werkt het.

Maar ik heb dus speciaal deze OSD aangeschaft aangezien ik de batterij voltage wil kunnen aflezen, maar hoe doe ik dat ? Wat moet ik waarom aansluiten? Daar is weinig over te vinden. Ik heb dit gehele topic doorgelezen, en toch zit ik nog steeds met de vragen die ik hier boven al noemde

Volgens mij is er juist heel veel over te vinden.
Bijvoorbeeld:site gewoon alle stappen bekijken. (links boven in het kader)!
Maar deze link was al eerder, door @Afiso, gesuggereerd. Mijn advies alles gewoon goed doorlezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Marc,

Ik heb even door het topic gelezen en ik quote mezelf:

Hier stap voor stap ZONDER aan de chip te solderen. Je moet een bordje hebben zoals Gijs die verkoopt.

Software hier:

RC Groups - View Single Post - NAZA OSD for about 20$

1 De bordjes zijn helemaal kaal, je moet eerst alle pin headers solderen. Die bestel je op ebay.
2 Met een FTDI adapter op 5V flash je eerst de UBX firmware. Dit doe je met het ARDUCAM OSD config tooltje.
3 Dan flash je de charset (bestand al meegelevert bij ARDUCAM OSD config)
4 Flash de DJI firmware
5 Zet alles uit wat je niet kunt weergeven in je OSD config door de vinkjes weg te halen.
6 Save current tab to OSD

Als je een accu spanning op BAT2 aansluit heb je nu batterij spanning. Voltage klopt precies, calibreren hoeft niet. Wil je dit toch, dan soldeer je een throttle kabel aan de chip. Dit is moeilijk.

Al met al een hele simpele installatie. Als je het eenmaal weet...

heb je bovenstaande allemaal al gedaan dan, of wat lukt er niet?

Marc,

Ik heb even door het topic gelezen en ik quote mezelf:

heb je bovenstaande allemaal al gedaan dan, of wat lukt er niet?

Bij mij doet hij het perfect zoals je zegt. Hij leest de juiste spanning af. Top top. Ik kan nu gewoon door vliegen tot een bepaalde voltage. Heb me lipo voltage pieper eigenlijk niet meer op nodig, maar laat hem voor zekerheid toch op. Al piept ie ga ik gewoon door vliegen tot een waarde van 10,4 volt :D

Maar klopt de Current Ampere wel? Zie op youtube bij sommigen dezelfde hoge waarde en bij anderen niet.

IMAG3015.jpg

hallo jongens.

ik heb een mini osd gekocht deze meneer geeft aan dat hij op mfd heeft gekocht en werkend is .

nu zou ik graag hulp willen bij het aansluiten (voor dat ik wat opblaas :confused: )

ik heb de volgonde setup

hexacopter
tarot v2 gimbal
naza lite V2
2x 4s 5000 Mah
aoway 200 Mw
5,8 display 7 inc

alle hulp is welkom.

[img=http://s12.postimg.org/jva9u80mh/IMG_20150222_WA0014.jpg]

wat ik wil is dat ik me batterijspanning in me 7 inc display zie kan dit ????

gr ronald

Laatst bewerkt:
ik heb de mini iosd binnen gehad gistermiddag.(bedankt edwin)

nu heb ik een tekening gemaakt kennen jullie kijken of dit klopt.

de gopro wordt gevoed door me tarot v2 gimbal.

pic host

nu heb ik een paar draden wat ik niet kan thuis brenge.

de paarze draad (op de iosd staat BAT2)
De zwarte draad (op de iosd staat GND)
en waar haal ik de ground vandaan voor de Gopro 4.

gr ronald

Je GoPro wordt toch door je Tarrot gevoed, althans dat schrijf je zelf.

Ik zou je best willen helpen. Maar je moet wel een beetje verstand van electra hebben.
Wat jij zoekt is dat iemand precies zegt dat draadje 1 naar punt x moet enz. enz.
Ik denk dat dit niet de juiste aanpak is, volgens mij moet je wel begrijpen wat er gebeurt.
En wat de bedoeling is. Als het dat snapt (weet) dan is het niet zo moeilijk.

Ja dat snap ik.

Maar ik wil graag weten waar een paar draden heen moeten en of de zelf getekende tekening klopt.

Gr ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Back