Dji frame kit of zelf samenstellen

Dag allemaal,

Zoals zovelen hier gebeten door de multicopter microbe, ben ik van plan om mezelf voor kerstmis een cadeautje te doen :cool: (rc heli die mijn schoonbroer kado deed gaf de doorslag)
Na 2 weken dit forum, google en de hobbyking website te lezen zit ik nog met een paar vragen.
Ga ik voor een DJI kit met frame, motors, esc (bv DJI Hobby Flame Wheel F450 ARF Kit) of zelf een frame kiezen en samenstellen met alles wat nodig is. De prijzen van HK zijn allemaal zeer laag in vergelijking met europese webshops maar dat blijkt niet altijd te zijn door BTW en douane kosten die onvoorspelbaar blijken.
Hier wist ik al vrij goed wat het ongeveer zou worden:
- kk2.0 bordje (veel goed over gelezen en voor die lage prijs) NAZA bordje blijkt superieur maar heeft een prijs blijkbaar :puppydogeyes:
- 3s lipo (2200mAh/30C voldoende?) + charger
- turnigy 9X zender + ontvanger (mss niet top kwaliteit maar zeer populair)
en voor het geval ik voor een HK frame ga nog bijkomende onderdelen
- 28mm motoren van 1000a1200kv
- 20A ESC (ik dacht turnigy plush met bijhorende program card)
- 8*4 props
- kabels? geen flauwe idee wat ik nodig heb, heb ook geen zin om opnieuw paar weken te wachten op kabels die ik eerste keer niet meebesteld had.

Maar toen stuitte ik op een andere thread van iemand die ook net begint en vond de xmas deals van digitech (DJI invoerder in NL) en mijn ogen begonnen te fonkelen, maar is dit terecht?
Het gaan om deze 2
Digitech Electronics DJI-Naza+ F450 incl motors , esc , props , Lipo 2200! , TX&RX
Digitech Electronics DJI Naza + Reptile (TBS Clone) End of the world deal

1ste kit is compleet, 2de moet aangevuld worden met esc, motors, props, lipo, tx/rx.
Vooral 2de kit spreek me enorm aan, alhoewel uiteindelijke kosten ook 400€ zal overschrijden vermoed ik.
Is mijn enthousiasme voor deze NAZA kits terecht of niet?
FPV en GPS zie ik nog als verre toekomst maar graag had ik hier nu toch mee rekening gehouden.
Graag jullie opmerkingen,
Alvast bedankt

Dag allemaal,

Zoals zovelen hier gebeten door de multicopter microbe, ben ik van plan om mezelf voor kerstmis een cadeautje te doen :cool: (rc heli die mijn schoonbroer kado deed gaf de doorslag)
Na 2 weken dit forum, google en de hobbyking website te lezen zit ik nog met een paar vragen.
Ga ik voor een DJI kit met frame, motors, esc (bv DJI Hobby Flame Wheel F450 ARF Kit) of zelf een frame kiezen en samenstellen met alles wat nodig is. De prijzen van HK zijn allemaal zeer laag in vergelijking met europese webshops maar dat blijkt niet altijd te zijn door BTW en douane kosten die onvoorspelbaar blijken.
Hier wist ik al vrij goed wat het ongeveer zou worden:
- kk2.0 bordje (veel goed over gelezen en voor die lage prijs) NAZA bordje blijkt superieur maar heeft een prijs blijkbaar :puppydogeyes:
- 3s lipo (2200mAh/30C voldoende?) + charger
- turnigy 9X zender + ontvanger (mss niet top kwaliteit maar zeer populair)
en voor het geval ik voor een HK frame ga nog bijkomende onderdelen
- 28mm motoren van 1000a1200kv
- 20A ESC (ik dacht turnigy plush met bijhorende program card)
- 8*4 props
- kabels? geen flauwe idee wat ik nodig heb, heb ook geen zin om opnieuw paar weken te wachten op kabels die ik eerste keer niet meebesteld had.

Maar toen stuitte ik op een andere thread van iemand die ook net begint en vond de xmas deals van digitech (DJI invoerder in NL) en mijn ogen begonnen te fonkelen, maar is dit terecht?
Het gaan om deze 2
Digitech Electronics DJI-Naza+ F450 incl motors , esc , props , Lipo 2200! , TX&RX

1ste kit is compleet, 2de moet aangevuld worden met esc, motors, props, lipo, tx/rx.
Vooral 2de kit spreek me enorm aan, alhoewel uiteindelijke kosten ook 400€ zal overschrijden vermoed ik.
FPV en GPS zie ik nog als verre toekomst maar graag had ik hier nu toch mee rekening gehouden.
Alvast bedankt

misschien is dit ok wat voor je om te beginnen ..zit er zelf over te twijfelen om er 1 te kopen

Bij de Xmasdeal van Digitech heb je alles in 1x (buiten de lipolader)
En is met de MX12 en Naza een qualiteits set .

En je hebt alles in 3 dagen thuis.

Van HK bestellen kan goedkoper , maar de qualiteit is minder , je hebt er meer werk van en je hebt het dit jaar nog niet in huis.

Aan jouw de keus .

En nee, ik heb geen aandelen in digitech. :mrgreen:

Mvg Johan

digitech is top, zeker ook vanwege de officiele dealerschap van dji in nl. ook de naza is helemaal super, vliegt geweldig. ik zou voor een naza set van digitech gaan!

Yep, helemaal waar. Ik bestel ongeveer alles in china, maar puur omdat het budget beperkt is. Daarom neem ik de bijbehorende frustraties voor lief. Lange wachttijden, een belastingverassing, of gewoon duidelijk mindere producten
Allemaal niet vaak hoor, het is zo slecht nog niet. Maar nooit zo betrouwbaar en snel als (de meeste) Nederlandse verkopers.

misschien heb je wat aan mijn topic:
q450-met-kk2-0-a

Belangrijkste reden voor mij om geen kant en klare DJI te nemen: financiën..ik wilde gespreid inkopen. Mocht je alles in 1 x willen hebben dan is de DJI set met NAZA gewoon een heel mooie starters set.

Alleen let op: mijn quad heeft nog niet gevlogen maar ik kijk nu al uit naar andere frames....zo gaat dat denk ik gewoon. Van een DJI 450 met naza (of gelijkwaardige set) kun je nagenoeg alles gebruiken mocht je later voor een ander frame gaan.

Oh ja ik ben geen kenner maar dat is wat ik tot nu toe heb opgestoken.

Laatst bewerkt door een moderator:
"Alleen let op: mijn quad heeft nog niet gevlogen maar ik kijk nu al uit naar andere frames..."

Whahahahahahahaha.....herkenbaar, zeer herkenbaar.....:rolling::thumbsup:

Haha.....je houdt het tegenwoordig niet bij met die frames. Ik heb me voorgenomen niet meer dan 3 vliegklare quads te hebben, want anders krijgen ze veel te weinig aandacht, maar wil al zoveel meer frames.

De H frames zijn wel de beste frames voor mij tot nu toe :D

Dag allemaal,

Het gaan om deze 2

Alvast bedankt

Heb digitech nog vanmorgen gebeld. F450 kits komen compleet binnen. Willen wel de F450 frame wisselen met de Reptile.
Verdere zaken kunnen tegen meerprijzen verrekent worden, aangezien ze de pakketten voor de rest zelf aanvullen/samenstellen. ik zou zeggen, maak een afspraak (tussen 9-12 uur) en rij eens langs.

Maar twijfel nog over op welke frequenties ik wil vliegen.. Hou niet van videoverstoringen bij FPV, en dan valt 5G8 voor me af denk ik. Ik weet niet of 1G2 voldoende resolutie biedt, dat wil ik zondag eens bekijken als dat kan. Als dat voldoende is ok, wordt het 2G4/1G2, en ga ik op video na shoppen bij Digitech. Als niet ok, dan 433M/2G4 en bestel ik de hele configuratie bij TBS zelf.

Laatst bewerkt:
Verklaar "compleet" is dit al volledig gebouwd?

Verder ben ik eerder geneigd naar de reptile+naza aanbieding omdat 470€ boven men budget is.
Ik vermoed dat ik de reptile compleet kan maken voor 150€. Zij het dan wel zonder mx12 maar met turnigy 9x.
Samen komt dit op 365€ wat toch een pak minder is.

Compleet in de zin van alle benodigde onderdelen.

1G2 resolutie in de zin van voldoende detail.

via mijn mobiel met Tapatalk...

Het verhaal dat een 5,8GHz zender set een beter beeld geeft dan een 1,2GHz zender is een broodje aap verhaal.
Als er, bij ongestoorde ontvangst, een verschil in analoge videokwaliteit te zien is tussen sets op 1,2GHz en 5,8GHz dan ligt dat aan het verschil in kwaliteit van de zender/ontvanger set en/of de kwaliteit van de camera.

Heb even samengesteld wat ik denk nodig te hebben

1x Reptile frame + naza : 215€ Digitech Electronics
4x NTM2830-750 : 59.96$ NTM Prop Drive Series 28-30A 750kv / 140w
4x Turnigy plush 25A : 49.92$ TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
1x Turnigy program card : 6.95$ TURNIGY BESC Programming Card
2x Graupner E-prop 10x5L : 12€ Digitech Electronics
2x Graupner E-prop 10x5R : 12€ Digitech Electronics
1x Lipo Turnigy nanotech 3300mAh : 26.72$ Turnigy nano-tech 3300mah 3S 25~50C Lipo Pack
1x Turnigy 9X + ontvanger : 53.95$ Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
1x Lipo lader : 22.50€ Digitech Electronics

volgens xcoptercalc kom ik aan 6.93min flighttime @ full power en 26.33min @ hover en hover = 40% throttle, goede waarden denk ik.

samengeteld 261.50€ bij digitech en 197.5$ (151€) bij hobbyking maakt 412.50€ totaal, dit is dan nog exclusief de extra kosten bij HK
Deze prijs komt toch wel aardig dicht bij die andere xmas deal van digitech (de complete f450 set voor 475€)
Zal toch zoals huibkling aangeeft eens moeten horen bij digitech wat er mogelijk is. Reptile frame ziet er veel beter uit en meer ruimte voor FPV uitbreiding moest die er ooit komen.

En je kunt het gelijk afhalen ipv 3 weken wachten op de post met wat douane en belasting toeslagen...

via mijn mobiel met Tapatalk...

• De Graupner MX-12 RX-TX incl charger van de Digitech aanbiedin. Is deze zender goed genoeg voor fpv ?Rekening houdende dat je ook in de toekomst uit wilt breiden met gps heasdtracker osd etc.Aangezien deze maar 6 channels heeft ?
  • Hoeveel kanalen heb je ongeveer nodig voor FPV inclusief uitbreidingen.
  • Welke uitbreidingen heb je zoal voor FPV ?
  • Die Turnigy 9X is 9 channels. Iemand al iets gehoord over de nieuwe Turnigy 9XR zender die een dezer dgn uit zou komen ( bron ) en wat nou grootste verschil is met een aangepaste 9x met EX9?

hallo

Lees eens de mogelijkheden op het 9X forum....daar staan alle mogelijkheden in wat je kan doen na flashen turnigy zender ....
De vragen voor het FPV lees eens de draadjes bv FPV en multicopters , daar komen verschillende configuraties in voor ....
bv leesvoer mbt FPV
greetz...

Back