diy Pacman quad frame met KKuk board en een kleintje met KKuk blackboard op komst!! Mini Pacman is

zeer mooi gemaakt. wanneer ik jou werk zo zie, krijg ik de kriebels om ook eens een te bouwen. wat was je nou in totaal kwijt aan kosten, als ik vragen mag?

zeer mooi gemaakt. wanneer ik jou werk zo zie, krijg ik de kriebels om ook eens een te bouwen. wat was je nou in totaal kwijt aan kosten, als ik vragen mag?

Lijstje van wat ik gebruikt heb,

4x regelaar
Hobbyking SS Series 18-20A ESC (card programmable)

4x motor
HobbyKing Online R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

1x 3S 3000mAh lipo
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 3000mah 3S 25~50C Lipo Pack

1x programmeerkaart
TURNIGY BESC Programming Card

totaal + shipping $116,62 (ik ben Platinum Member dus wellicht dat het voor een ander wat meer kost)

1x KK Board
KKMultiCopter Flight Controller Blue

Totaal + shipping $119,00

8x Gaui 330X propellers (4x roze + 4x groen)
330X 8 inch Props

Totaal + shipping 23,85 GBP

Alles totaal in Euro's €209,23

De rest komt bij de bouwmarkt en een handwerk shop vandaan of had ik nog liggen.

Laatst bewerkt:
ooo, dat valt echt reuze mee. 3S lipo/zender/ontvanger heb ik nog hier liggen. mooi,mooi,mooi, gaan we binnenkort ook eens een quadcoptertje (met een KK board) bouwen. super bedankt voor de info.
oja, weet je toevallig of de firmware voor het KK boardtje opensource is (zal wel niet)?

oja, nog een vraagje
- hoelang kun je met een volle 3S 3000mAh lipo ong. vliegen (10 minuten?)

Mede dankzij HK zijn dit soort dingen nu betaalbaar geworden, moet er niet aan denken om de hele setup uit Europa te halen :rolleyes:

Vliegtijd in hoover is rond de 13 min, beetje knallen en je gaat naar 9a10 min.

En de software is inderdaad opensource, op rcgroups.com is zat info te vinden.

ooo, dat valt echt reuze mee. 3S lipo/zender/ontvanger heb ik nog hier liggen. mooi,mooi,mooi, gaan we binnenkort ook eens een quadcoptertje (met een KK board) bouwen. super bedankt voor de info.
oja, weet je toevallig of de firmware voor het KK boardtje opensource is (zal wel niet)?

3000mAh 10 min? :o je ziet veel verslagen met slechts een 2200mAh die ook 10 min gaan. ?
Wat maakt het grote verschil eigenlijk? Want ik denk dat 800mAh verschil niet enorm is als je met een 3000mah al 61Gram meer sleurt. + rekening houdend met grotere afmetingen welke meer weerstand ondervinden van wind...? Maar ondanks deze afmetingen zie ik je toch prachtige capriolen uithalen met dit toestel!!! maakt mij heel verward over hoe ver je kan gaan met de lipo's op dergelijke toestellen.

Bij mij zijn de vliegtijden getimede tijden van een daadwerkelijke motorloop dmv een start-stop op de gasknuppel vanaf 20% gas, ook staat mijn lipo alarm vrij safe zit meestal rond 75% als ik wissel.

Hey! nu blijkt dat je frame echt wel licht is (en goedkoop ...) Zou ik wel graag s wat schetsen/tekeningen/foto's willen zien van de opbouw van het frame! Ik denk dat de gaten hier in heel veel helpen om de luchtweerstand te beperken. Hoewel deze volgens mij ook veel wervelstoompjes achter zullen laten en mss op deze manier de quad alsnog afremmen... (maar ach dat heb je met vierkante profieltjes die niet aerodynamisch zijn zeker ook.)

Tekeningen :confused: ik begin gewoon en zie wel waar ik eindig;)

De foto's op pagina 1 zijn voldoende lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Tekeningen :confused: ik begin gewoon en zie wel waar ik eindig;)

De foto's op pagina 1 zijn voldoende lijkt mij.
hehe! zoals de echte! :p
Maar prachtige foto's ;) maar k zie niet goed hoe je je X gemaakt hebt. Zijn het 4 losse armen die op het hout vast zitten of is het gepuntlast of ...? hoe maak je je X ? :D

Ik heb daar geen foto van, maar de verbinding is gelijk aan het houten frame van Minsoo.

De keep verbinding is verder niet gelast of verlijmd, de armen zijn dmv epoxy via de gaten gelijmd op
het 4mm vliegtuig multiplex.

Build_02.jpg

Laatst bewerkt:
Heb even een kort filmpje geschoten in full HD met het KKuk red-board van Kim Minsoo
puur om de stabiliteit te laten zien, en dan later als ik het nieuwe blackboard binnen heb zal ik een soort gelijk filmpje maken en dan hopelijk het verschil kunnen laten zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd! Hij is al zeer strak, dus zal me benieuwen.. Denk eerder dat hoe kleiner de quad is, des te meer profijt je van de nieuwe firmware hebt...

Op mijn board komt ook de nieuwe firmware, maar gezien ik het nog moet leren te vliegen, en het een 63cm frame is, verwacht ik niet heel veel verschil...

Laatst bewerkt:
Heb even een kort filmpje geschoten in full HD met het KKuk red-board van Kim Minsoo
puur om de stabiliteit te laten zien, en dan later als ik het nieuwe blackboard binnen heb zal ik een soort gelijk filmpje maken en dan hopelijk het verschil kunnen laten zien.

Wat!?! Geen loopings in je woonkamer! Hehe! Is idd al lekker stabiel hoor!

Als ik Warthox mag geloven (en dat doe ik ;)) verwacht ik er eerlijk gezegd heel veel van!!

(krijg mijn nick en roll gain pots niet hoger als 52% zonder dat hij gaat oscilleren)

Hier een quote van hem,

the new kk blackboard v5.5 prepared to be tested
i will use the XXcontroller_KR_v.1.1 software from minsoo kim.
first test over my bed was amazing. no oscillating with all pots on max! [as u can see on the pics]
more pics on warthox

heerlijk die momentjes dat de Quad laat zien wat hij echt kan! :p Indoor lijkt zo een beperking voor al die kracht!! echt knap hoor! ;)

Update,

Lekker muziekje onder de indoor en outdoor video gezet en een nieuwe mini Pacman op de bouwplank :)

Back