Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook motoren die aangegeven worden met een 5030. Echter met een 6030 leveren ze nog 50 gram meer trust... Ik heb er dus nu een 6030 op of een 4 blads 5040 (op de spitfire) die trekt helemaal als een tierelier..Er zit nu een 5030 prop op. Zou dan 6020 moeten worden? Zal eens kijken.
6030 heb ik liggen. Zal eens kijken. Staat mij bij dat de motor te heet werd, maar volgens de specs zou het moeten kunnen.Ik heb ook motoren die aangegeven worden met een 5030. Echter met een 6030 leveren ze nog 50 gram meer trust... Ik heb er dus nu een 6030 op of een 4 blads 5040 (op de spitfire) die trekt helemaal als een tierelier..
Dat hebben die Chinezen er de laatste paar jaar van gemaakt.6030 heb ik liggen.
Ik zal het eens uitproberen.Voor jouw toepassing is de lagere spoed waarschijnlijk passender.
Willen ze zich onderscheiden?
Dit is essentiele kennis, die zeker bij het maken van "kleine" modellen onmisbaar is.Als je zelf met hout wilt gaan bouwen kijk dan goed naar het balsa dat je gaat kopen. Investeer in een weegschaaltje en neem dat ook mee naar de winkel.. Er kijkt echt niemand ervan op als je hout gaat wegen in de winkel.. Per mm dikte mag een plankje 10 gram wegen. Dus een plankje van 1000mmx100mm x1mm mag 10 gram wegen. Voor liggers voor-en achterlijsten mag dit 12 of 13 gram zijn...
Dan krijg je ook van die langzaam vliegende modelen..
Deze regel is op alles toepasbaar wat vliegt.. Het is echter een eeuwig gevecht tussen gewicht en sterkte..Dit is essentiele kennis, die zeker bij het maken van "kleine" modellen onmisbaar is.
Maar ook deze jongen is volgens hetzelfde recept gemaakt:
Dat scheelt ook in de rotatietraagheid, stuurt daardoor veel beter....Daarvoor hebben ze ballast uitgevonden. Gewicht zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt.
Klopt, je wilt niet weten hoe vaak ik die drogredenering al heb gehoord.Dat is heel wat anders dan, ach dan zet ik er wel een zwaardere motor op..