Depron mini 2D F16, FUN!!!

Zo, een beginnetje is er.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
mijn F16 raakte ondertussen eindelijk mooi afgesteld.
In 't begin redelijk veel stabiliteitsproblemen gehad, bokkig vlieggedrag, maar na de volgende aanpassingen vliegt hij nu als een... euh... F16!

Motor is nog steeds de oorspronkelijke 2150kV van 26gram.
De props 7035 en 8040, getest op 2S en 3S bleven voor te veel torque zorgen, niet alleen bij de start maar tijdens de ganse vlucht op alle toerentallen. Heb nu een kleine 5030 gemonteerd en dit vliegt veel neutraler. Ondanks de kleinere propmaat haalt hij nu fantastische snelheden.

De 3S 1100mAh van 100gr vervangen door een 3S van 500mAh die ongeveer de helft weegt --> zwaartepunt is nu ok.

Verder nog de taillerons links 1mm en rechts 5mm up gegeven, en het vliegt nu echt heel aangenaam! Nu alles op punt staat kan ik eindelijk een nieuwe versie maken, de huidige hangt aan elkaar met epoxy, tape en Por ;-)
Zie filmpje op
1aMarnBlHnY[/media] - F16 depron rc jet
Groetjes,
Peter

Tof filmke, en tof vliegtuigske. Mah dat liedje zijn we al een hele tijd beu.. :D :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Decals

Even een vraagje aan Gerald (of anderen natuurlijk). Ik wil de versie van de F-16 maken die grijs is met Nederlandse emblemen. Gerald heeft daarvan al in het begin van dit draadje een foto geplaatst. Wat voor soort decalpapier gebruik je en waar haal ik dat? En kan ik dat gewoon door de inkjet printer halen en daarna op het model aanbrengen?
Alvast bedankt!
mvg,
Mark

2x F16 klaar en gevlogen.
eentje met tailerons en eentje met ailerons, en die met ailerons gaat toch wel een stuk beter, en hoogteroeren aan elkaar gekoppeld dmv pianodraad.
Het schudden van de F16 is nu verdwenen en vliegt veel strakker.
Servo in het midden van de romp, ala Ikarus shockflyer.
Tevens heb je geen mixer meer nodig, en volstaat nu zelfs de goedkoopste 4kan zender.
(Denk hier aan de goedkope hobbycity 4kan 2,4 Ghz zender van 29 dollar met ontvanger)
Deze werkt overigens zeer goed !
Ik heb het zwaartepunt 9mm naar voren gebracht, anders was er niet mee te vliegen ???????
De motor verder naar voren geplaatst (ca 17mm) en de hoogteroeren 7mm ingekort, ze zijn toch effectief genoeg.
Voorts was ik niet tevreden, dat je de roeren scheef moet zetten ,om rechtuit te kunnen vliegen.
Ik heb de motor flink naar rechts gezet en iets up.
De roeren staan nu neutraal en de F16 gaat kaarsrecht vooruit, ook bij de start geen enkel torq probleem.
Alle roeren opgehangen dmv ca scharnieren (wel gelijmd met epoxy) en werkt erg goed.
Een oude floppy slopen gaat ook.
De accu zit aan de onderkant ter hoogte van de airintake. (11.1v/1000mA).
Daarmee 10min gevligen en 500mA verbruikt, super toch?
Ondertussen al wat interesante blikken gehad op de vliegclub en meerdere nabouw volgt.
Ik probeer binnenkort wat foto's te plaatsen, en kan ik mijn derde F16 gereed maken (de orange), deze heeft nu ook de modificaties ondergaan.
Gerald heeft gelijk ,, een super kistje'' met hoog FUN gehalte.

zou je wat pics kunnen plaatsen van jou resultaat?
Ben wel benieuwd hoe dat er allemaal uitziet...:D

Hey Chris, leuk om te horen dat er nog meer te experimenteren valt, zo wordt'tie steeds verder en verder uitgekristalizeerd. :D

Ik zal vannavond eens precies meten hoe bij mij het zwaartepunt precies ligt, kijken of er een error in de tekening staat. De mijne vliegt namelijk rock-solid en hele stabiel en totaal geen overtrek neiging. Wel inderdaad de roertjes uit neutraal getrimmed maar daarmee blijft hij en de hele speed range recht vliegen. Maar met die motor instelling is misschien een charmantere oplossing. Heb je een foto hoe je de ailerons hebt aangestuurd?

Groetjes,
Gerald

F16

Ook ik aan de F16.
Wacht nu op een paar servootjes en m'n esc.
Dit is tot nu toe het resultaat, grijs 6mm Depron, zilver en oranje (lichtgewicht) tape

Groeten Ron
IMG_0060.jpg

Hoi, hier een paar foto's van Chris z'n mooie creaties, vooral die blauwe staat mij wel aan. Inderdaad goede oplossing van de ailerons, als ik weer een nieuwe F16 nodig heb zal ik dat ook proberen.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-OL48BCZV.jpg

GroteFoto-UCOJRATZ.jpg

GroteFoto-FEMEREQ7.jpg

GroteFoto-EI7KTVPH.jpg

GroteFoto-WWTQNBTI.jpg

GroteFoto-USBYWHXX.jpg

Schildering ziet er prachtig uit!
Heb het zelf ook zo gedaan bij mijn Phase3 F16.
Mijn methode hierbij was projecteren van het kleurenschema met een beamer, contouren overtrekken en vervolgens inkleuren.
Al met al kostte het schilderen van het model veruit de meeste tijd van het project!

Ben.

Hey iedereen,

Ik heb eindelijk mijn onderdelen uit China binnen, dus was het gistermiddag weer
even knutselen geblazen!

Zoals jullie al eerder in dit draadje hebben kunnen lezen, heb ik de roeren voor de
LE- en TE-flaps uit de vleugels gesneden. Om dit efficient en met zo weinig mogelijk
servo's aan te sturen was nog een hele puzzle, maar ik heb het voor elkaar
gekregen! Zie onderstaande fotos:

IMG_3199.JPG

IMG_3202.JPG

IMG_3203.JPG

IMG_3204.JPG

To be continued... :D

~Jolmer

Laatst bewerkt:
update depron f-16

Vanavond nieuwe motor aan de f-16 gehangen
want hij moet harder......;).

vorige:turnegy 2204 1400kv trok 5,6 amp 67watt met een5x5
nieuwe:turnegy 3020 1800 kv trekt 10 amp 117 watt met 5x5
accu:3s 800mAh
Dit moet toch een stuk sneller gaan??
Zaterdag maar is proberen.

Ik heb ook een gemaakt met een 2s lipo en een prop 5x4,3 alleen stort hij direct ter aarde, niet genoeg power met een 1400Kv motor, wat doe ik verkeerd, begrijp me ik ben een beginner. om zelf een vliegtuig te maken

Back