Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Er heeft hier ooit iemand iets gedaan met chroomlak, die scheen wel geschikt te zijn voor dit soort doeleinden. Ik weet alleen niet of dat toen iemand was die het probeerde op commerciele basis hier te promoten of dat het een informatieve post was.

Hoi Gerald.

Teneerste vind ik dit een interesant draadje.
Maar nu eens over die croom verf.
Loop ook al jaren met het croom probleem.
Heb al vele dingen geprobeerd.
Eigenlijk allemaal zonder resultaat.
Het vlekprobleem hebben zr allemaal.
Of het wordt grijs, zilvergrijs.
Maar het beste resultaat is nog steeds de spuitbus van simprop.

simprop polyurethanlack silbermetallic.

Er staat vermeld ( Bitte beachten sie: Metalic-lacke mussen grundsatzlich mit einem klarlack versiegelt werden.
Pijs busje 8.95 euro.

micro%20slow%20flyer%20038.jpg

En dit is het resultaat zonder blanke lak.
micro%20slow%20flyer%20036.jpg

Nu spuit ik niet zo dik.

Succes verder met de afwerking.

Han.

Hoi Gerald, bel eens met dit nummer: 06 102 049 91 (alex martens), deze man is spuiter en ik heb werk gezien in groom.
Ik heb bij hem een spotrepair cursus gedaan en misschien kan hij je vertellen hoe het wel moet lukken.
Groet, peter

Allen erg bedankt :zon: Modelbouwforum hulp ten top!

Ga de komende dagen eens beraden wat nu te doen, als ik al die chroom verhalen zo hoor begin ik al spijt van deze kleurenschema keuze te krijgen.......
:bad-words: NEE, natuurlijk niet, dit jasje zal en moet erop komen! Zal alleen iets langer duren maar de aanhouder wint altijd :D

groet,
Gerald
0888794.jpg

Wat betreft verfjes...ik kan de autoaircolors van createx wel erg aanbevelen. Ze zijn op water basis, erg flexible, veeeel kleuren, goed te herstellen, je gereedschap (airbrush) goed schoon te maken, goed te mengen, en als je klaar bent, hup een clear coat erover en het is kras, benzine, vette vingers ed bestendig. Ze hebben bv ook aluminium coatings...

Hier wat sites:
http://www.autoaircolors.com
nederlandse verkoper: http://www.airbrush-almere.nl
en hier wat goedkoper: http://www.airbrushshop-hamburg.de/airbrushshop.htm?createx_autoair_farben.htm
En in USA is het helemaal belachelijk: http://www.dickblick.com/zz253/11/ maar ja die verrekte douane he...

succes!

Allemaal ontzettend bedankt :D , zal me er de komende dagen effe in gaan verdiepen. Onlangs met andere zaken bezig geweest, moet weer wat tijd vrijmaken maar zit een beetje tegen het strippen van die andere rommel aan te hikken.... :cry: ....schuren lukt niet echt (beter: écht niet) en oplossen wordt nog grotere zooi, om maar niet te spreken van de primers die dan ook verwijnen....

Zal effe duren maar we komen er wel hoor!

Groet,
Gerald

Gerald Rutten zei:
Allemaal ontzettend bedankt :D , zal me er de komende dagen effe in gaan verdiepen. Onlangs met andere zaken bezig geweest, moet weer wat tijd vrijmaken maar zit een beetje tegen het strippen van die andere rommel aan te hikken.... :cry: ....schuren lukt niet echt (beter: écht niet) en oplossen wordt nog grotere zooi, om maar niet te spreken van de primers die dan ook verwijnen....

Zal effe duren maar we komen er wel hoor!

Groet,
Gerald

@Gerald.

Gerald, ik heb de "zooi" al van mijn Sabre gehaald, gewoon met een paar oude poetslappen en een beetje terpentine, ging goed bij mij want de grondlaag is blijven zitten en kan de kist nu echt netjes gaan maken.
PS de zogenaamde kinderziektes zijn eruit, (net als een hoop overbodige zooi) kist is betrouwbaar, start binnen 30 tot 50 meter vanaf gras en kan ik nu landen binnen 50 meter ligt een beetje aan de wind, maar no problem at all.
Valkenburg binnenkort :?: .

Groet Ger.

Vooruit, van mij ook nog eentje.

f16%20forum.jpg

Gelukkig is het schema nog hetzelfde als vorig jaar - ben je nog helemaal up-to-date, Gerald :wink:

Al vorderingen met de metal-verf? Of wordt het toch plakken met alu-tape?

En Gerald? Nog geen updates qua painten?
Ben erg benieuwd zoals je weet...

Eric

...euhh, nog niet zoveel updates, weinig aan F16 gedaan afgelopen weken (maanden)... :oops: druk met werk, wedstrijd vliegen, voorbereiding WK en andere dingen, had mezelf beloofd om hem deze zomer klaar te hebben maar dat mislukt dus weer!

Toevallig wel afgelopen week de oude chroom lak er af gepoetst en voorbereidingen aan het treffen om een wat gangbaardere zilver lak aan te brengen, is geen hoog glans chroom maar dat is de echte in feite ook niet. Wel heb ik besloten om hem maar weer eens te gaan vliegen nadat de hoofdlagen (Zwart en zilver) erop zitten en daarna pas de gekleurde ringen aan te brengen. Die grijs tonen laten namelijk een beetje op zich wachten en ik sta te popelen om het beestje weer eens te laten vliegen. Misschien heb ik hem dan namelijk ook weer airborne op de Jetmeet te Rozenburg 24 september.

Keep you posted!

Groet,
Gerald

Hier enkele items na "noeste" arbeid..., met nieuwe zilver verf. Krijg er al weer zin in en hoop de rest van de hoofdkleuren komende week te spuiten als de meteo een beetje mee zit... :onweer:
(Bij gebrek aan spuit cabine, mooi weer buiten spuiter)

Groet,
Gerald

P8140003.JPG

Hoi Gerald.

Ziet er gaaf uit.
Maar wat spuit je er nu op.
Willen we natuurlijk wel even weten.
Na de discusie!!!

Han.

Back