DeAgostini HMS Victory

Via onze admiraal kon ik samen met nog wat pakketten de HMS Victoy van DeAgostini te pakken krijgen. Oorspronkelijk was ik van plan om de Zeven Provinciën van Kolderstok te gaan bouwen, maar zo'n aanbod van zo'n prachtig schip kon ik natuurlijk niet afslaan. De Eendracht gaat m'n broer bouwen, en met de essex moet ik nog kijken wat ik ga doen. IK ben geen snelle bouwer, een update per maand zal veel zijn.

Over het schip is al genoeg bekend denk ik, over het pakket kon ik wat minder vinden. Het is in schaal 1:84, wat betekend dat het een fors model van 1,23 en 0,85 hoog wordt. Het pakket is volledig compleet. ik ga gewoon keurig de bouwbeschrijving volgen, die bestaat uit 6 dikke ordnermappen vol met zulke boekjes:
IMG_20201124_173746.jpg
IMG_20201124_173832.jpg
IMG_20201124_173901.jpg
IMG_20201124_173911.jpg

En zo ziet de romp er op dit moment uit:
IMG_20201124_173039.jpg

EN om een idee te geven hoe groot zo'n schip in het echt wel niet is admiraal nelson ernaast gezet.
IMG_20201124_173610.jpg

Eerst maar eens bijwerken tot het deel waar de vorige eigenaar was gebleven, dat betekend dat ik nog een paar 12-ponders moet maken, een carronade, een anker en de barkas.

Begonnen met een kanon en een anker, keurig netjes verpakt.
IMG_20201123_144253.jpg
IMG_20201123_163923.jpg

Dat was het weer voor vandaag.

Bijlagen

• IMG_20201123_194026.jpg
    IMG_20201123_194026.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 281
Ronk, Inderdaad veel succes met de bouw hiervan. En stel je vragen als je die hebt want er zijn diverse Victory bouwers op dit forum.

Nou Rijk, uiteraard ga ik deze met heel veel belangstelling volgen hoor succes ermee:thumbsup::thumbsup:

Ik zie dat je volgens de BB beschrijving wilt werken maar als je gaat bekoperen dan dien je dit al bij deel #50 (net voor het roer hangen) te doen ipv bij deel #66
En als advies de stappen heel goed lezen, en als je het begrijpt pas gaan uitvoeren en heel veel vooruit kijken / lezen......

Maar met onze hulp (gevraagd of ongevraagd ;);)) ga je er best wel komen

veel plezier en bouw ze , ik zelf heb mijn 96 messing kanonnen in een zaak in duitsland gekocht en zelf de onder helft gebouwd , omdat ik de steekkannonen en de andere niet mooi vond en sommige te klein

Helaas... De barkas is mislukt:mad::( de vorige eigenaar had de beplanking niet tegen de spanten verlijmt waardoor bij het afsnijden van het montagehulpstuk alle spantjes braken... Bovendien is de romp zo ongelijk en waren de kieren zo groot dat ik geeneens nadacht over opknappen... En nu? Misschien iemand een nieuwe set?

Helaas... De barkas is mislukt:mad::( de vorige eigenaar had de beplanking niet tegen de spanten verlijmt waardoor bij het afsnijden van het montagehulpstuk alle spantjes braken... Bovendien is de romp zo ongelijk en waren de kieren zo groot dat ik geeneens nadacht over opknappen... En nu? Misschien iemand een nieuwe set?
Niet te snel opgeven hoor, dit soort bij-bootjes zijn wel verkrijgbaar, ik denk dat Hans van Kolderstok vast wel een oplossing voor je heeft.

Back