De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

gezien in Dortmund:

SDC10009.jpg

zoiets wil ik ook wel in mijn werkplaats hebben

koopspook heeft weer toegeslagen in Dortmund

wat gereedschap en attribuutjes

SDC10019.jpg

toch weer een kartonnen bouwplaat voor de komende winter

SDC10020.jpg

Ben je niervormig niks geweest Jan, kun je volop schilderen en je hebt er nog 'n paar kunnen nuttigen ook zie ik wel.

Wat een prachtige machine Jan. :p Daar durfde je niet mee thuis te komen zeker? :proost:

Grt Kees

tja, ik reed met iemand mee, en het paste niet in zijn auto, anders ?????
nee het was gewoon een leuk idee om te zijn bij een leverancier van draaibanken en ander zwaar gereedschap voor de stoommodelbouwers
O ja, het bier dat getapt werd, werd aan de bezoekers, kijkers op de stand uitgedeeld.

wat betreft de scheepsmodellen viel het tegen, er stonden denk ik welgeteld 10 klassieke zeilschepen waarbij er maar een echt uitsprong.
de afdeling karton was goed vertegenwoordigd, maar de plastic modelbouw minder dan andere jaren. het merendeel is toch treinen, vliegtuigen en de "goedkope" heli's en RTR (ready to run) pakketten.
maar het is in onze vereniging al een traditie om hier jaarlijks een gezellig clubdagje van te maken en af te sluiten met een lekker etentje (dit jaar al weer voor de 20e keer)

Forum Historische zeilschepen.

Nu het ik vanmiddag mijn volgende project aangeschaft de king of the Mississippi. waar hoort dit bouwverslag nu ergens thuis. dit is namelijk historische zeilschepen en ja dat is de Mississippi niet.?????

Sorry, was even op vakantie en zie dit.
Gewoon hier neerzetten hoor, leuk met de Creole Queen:D
Proficiat met de geboorte van dit mooie schip. (meen ik hoor, heb er ook al naar zitten kijken;))

Germt

de romp van myn slagschip de uss missouri schiet al op.

ik heb foto s geplaats , wat vinden jullie er van .

grt timberwolf

bedankt andy, is ook niet eenvoudig er staan geen maten by alleen dat hy ongeveer schaal 1:196 was .

een voordeel ik heb een brother 6510 A3 printer/scanner.
ik kan de handel via de kopieer functie uitvergroten .

en heb al heel veel A3 160 en 80 grams papieer verbruikt .
en hoop karton voor voorbeeld mallen.

pas als ik de romp klaar heb bestel ik de rest van de onderdelen in de u.k .

grt timberwolf

Sorry, was even op vakantie en zie dit.
Gewoon hier neerzetten hoor, leuk met de Creole Queen:D
Proficiat met de geboorte van dit mooie schip. (meen ik hoor, heb er ook al naar zitten kijken;))

Germt

Daar zit gelukkig niet veel tuigage aan daarom de keuze voor dit schip,
het tempo bij mijn huidige schip zit momenteel op 2 draadjes per dag denk ik, de snelheid is er wel uit kan je stellen. :sad:

Maar ooit komt er een dag dan zitten alle zeilen er aan en staat hij te pronken op de kast.

het tempo bij mijn huidige schip zit momenteel op 2 draadjes per dag denk ik,

Troost je Robert, bij mij zijn het 2 latjes per dag en dan moet ik nog aan de romp beginnen maar wanneer het avond is moet je gewoon denken, ik ben vandaag toch al weer verder als gisteren en dan komt het gewoon bijna vanzelf af.

Vraagje

:help:
Even een vraagje :confused: :
hoe maken jullie de jufferblokken in de marsen vast?
met touw of met gezwart koperdraad?

(De maat van mijn jufferblokken is 3 mm)

Andy

:help:
Even een vraagje :confused: :
hoe maken jullie de jufferblokken in de marsen vast?
met touw of met gezwart koperdraad?

(De maat van mijn jufferblokken is 3 mm)

Andy

Andy,

Dit is mij onlangs verteld op een ander forum, of het juist is weet ik niet.
--------
de juffer blokken zitten altijd in ijzer hoor, in werkelijkheid toch. ook die van de rusten beneden aan het dek.

Maar in modelbouw kan je het met koper-messing draad doen, maar je kan ook een beetje vals spelen en rond je marsjuffer een touw vastmaken met een strop eraan ; Strop die dan door de mars steekt en waar je dat stukje putting want dan aan vastmaakt.

Als je bezig bent met je weeflijnen, de laatste weeflijn bovenaan kan je maken met een stukje koperdraad bv.
de touwtjes van je marsjuffers( je puttingwant) komen naast een wanttrouw, onderlangs de koperdraad en over de koerdraad en dan vastgebonden met twee bindsels aan het wantrouw.------

computers

Dank voor alle suggesties voor hoe ik de jufferblokken aan de marsen kan bevestigen.:pim: Ik zal de diverse opties eens uitproberen.
Helaas is er vandaag niets van bouwen gekomen omdat het mailprogramma van mijn computer (Outlook) gecrasht was :bad-words:en het mij de hele dag heeft gekost :onweer:om te ontdekken dat het op geen enkele manier (zelfs niet na herinstallatie :turn-l: ) weer aan de gang te krijgen was :evilbat:.
Ik heb andere software (Thunderbird) moeten installeren om weer mail te kunnen versturen

Andy

Back