De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Dames, Heren,

wie heeft er tips hoe dun touw te splitsen aan, bijvoorbeeld, een ringetje? In het echt gaat het mij wel redelijk af, maar op heel kleine schaal lukt het mij maar niet.
Heeft iemand van jullie tips?

hoor graag.

vriendelijke groet, Rob

Verhuizing komende zomer. Sommige dingen kun je natuurlijk niet overdragen aan de nieuwe bewoner. Er uit gesloopt en opnieuw in het lood laten zetten. Die is alvast klaar.
IMG-20240212-WA0029.jpg

Degene die mijn bouwverslagen volgen zullen gemerkt hebben dat mijn foto's niet worden getoond. Ik had mijn domeinnaam ondergebracht bij Google-domains maar die is ermee gestopt.
Ik ben bezig om naar een oplossing te zoeken.
Even geduld alstublieft.

Degene die mijn bouwverslagen volgen zullen gemerkt hebben dat mijn foto's niet worden getoond. Ik had mijn domeinnaam ondergebracht bij Google-domains maar die is ermee gestopt.
Ik ben bezig om naar een oplossing te zoeken.
Even geduld alstublieft.
Pinterest misschien een oplossing, of ze gewoon hier uploaden. Tegenwoordig gaan websites niet zomaar verloren, backup is tegenwoordig beter geregeld

Nee, geen pinterest. Ik ben niet zo van de social media.
Ik ben het indertijd zelf gaan doen omdat het forum toen zo goed als alle foto's kwijt raakte. Het gaat nu inderdaad beter. Dus ik overweeg ze weer op het forum te zetten. Maar dan moet ik wel alle links veranderen. Een bereklus. Veel alternatieven zijn er niet.

Nee, geen pinterest. Ik ben niet zo van de social media.
Ik ben het indertijd zelf gaan doen omdat het forum toen zo goed als alle foto's kwijt raakte. Het gaat nu inderdaad beter. Dus ik overweeg ze weer op het forum te zetten. Maar dan moet ik wel alle links veranderen. Een bereklus. Veel alternatieven zijn er niet.
Als je @JDS73 Dirk benaderd, die kan je misschien helpen om samen met de Admins jouw toegang te regelen tot je posts. Want aanpassen zal niet zomaar lukken.

Ter info: heb het boek an introduction to model ship building gekocht. Het omschrijft hoe een model op spanten te bouwen als een admiraliteitsmodel. Dit op basis van het schip le Rochefort. Dit was een bevoorradingsschip voor slagschepen, het bracht kruit aan boord.

In combinatie met de bouwplannen is het dan zeer goed te doen om zo een model te bouwen. Bij de leverancier kan je bouwplannen kopen van diverse schepen welke kant en klaar zijn om de spanten etc etc op hout te lijmen en het uit te zagen op de juiste vorm. Erg handig, je hoeft dan geen spanten zelf te tekenen en over te nemen op het hout.

het boek omschrijft heel erg helder stap voor stap hoe dit te realiseren. Op basis hiervan heb je een prachtige leidraad hoe je een model op spanten kan bouwen.

IMG_4512.jpeg
IMG_4513.jpeg
IMG_4514.jpeg
IMG_4515.jpeg
IMG_4516.jpeg
IMG_4517.jpeg
IMG_4518.jpeg

Back