De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Mooie bouwplank gezien :)
Groot onderhoud voor bijzondere VOC-dame _ Binnenland _ Telegraaf.nl.jpg Groot onderhoud voor bijzondere VOC-dame 2_ Binnenland _ Telegraaf.nl.jpg Groot onderhoud voor bijzondere VOC-dame3 _ Binnenland _ Telegraaf.nl.jpg

Ze doen er meer aan als in Batavia stad.

Dat is ook heel erg jammer, ze zijn toen ook met de bouw begonnen van de Delft en ook maar half afgemaakt.
Vind dat het een soort van wereld erfgoed blijft, heeft ons land groot gemaakt.
Is en blijft triest de 7prov. ligt er ook half.

Dacht dat er al veel klaar was, ben er ook al poosje niet meer geweest. Ze waren bezig met de decoratie toen.
Maar het is gewoon jammer, zeker als je al een project begint, dan is de begroting niet goed doorgerekend.

op de website van Batavialand (waar de werf onder valt) is de informatie in ieder geval zeer summier.
Er schijnt ook een model gebouwed te worden van de 7P?

Ook daar staat erg weinig over.

Zou het niet als een vrijwilligers project afgemaakt kunnen worden. Er zal toch wel animo zijn, onder hobbyisten.
Het valt toch een beetje onder historisch erfgoed, die Batavia weet ik was een leerproject. Maar in NL willen we allemaal bankdirecteur of advocaat worden of makelaar :D
Wat er nu al staat is toch ook al duur hout geweest, het is gewoon zonde en triest.

Zo maar ff iets.....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Zoals in mij Eenhoorn verslag staat, ligt de bouw ff stil. Er moeten tussendoor ff twee auto's worden gebouwd. Daarna, lees erg binnenkort, gaat de Eenhoorn bouw verder.
Na de Eenhoorn ga ik de Blue Nose van Billing Boats bouwen voor een vriend van mij. De Blue Nose wordt verbouwd naar het voorbeeld van zijn eigen boot. Echter is het BB model uit begin jaren 70.....lazercut bestond niet, wordt dus figuurzagen.
Het leukste komt nu. Afgelopen weekend de Black Pearl all scenario version bij ZHL besteld. Eindelijk. In rheorie is ie over een week in Heerlen. Ben wel erg benieuwd naar de hoeveelheid overheidssponsoring aka invoerrechten ik nog moet aftikken. Schatting is rond €150.....
Ik geef wel aan hoeveel ik heb mogen aftikken.
Voor de liefhebbers: www.zhlmodel.com
9f3b28aa0e5efdae9cf7914b406452e1.jpg
Ff update, zonder in te gaan op al het geouwehoer. M'n Black Pearl is van uit China in Welten gearriveerd na een reis van 4,5 dagen. Best snel. Invoerrechten/belasting betaald van €0. Ik zeg goede deal. Voor heringericht vatbaar.
Nu ff "enkele projecten" afronden en beginnen met de Pearl. Wordt ergens beging volgend jaar.[emoji2526] alaaf

Back