De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

de scanner bak is in elkaar gezet , met de bewegende delen er in. nu nog verder afwerken en het op de besturingsprint aansluiten en het weer uittesten.

als alles nog werkt het glas er op monteren en alles afwerken

experiment na 3/4 jaar beeindigd de scanner kop is nu ook defect .

dus de rest wordt nu ook weggegooid.
was leuk dat de scanner nog 3/4 jaar bleef werken buiten de rest van de elektronica.

In nov vorig jaar was er een oproep om tekeningen en info van de Victory. Het was wat geheimzinnig want de vrager wilde niet zeggen waarvoor het was. Wel dat het een model moest worden van meters hoog.
Ik heb hem van voldoende informatie kunnen voorzien met de belofte het geheim te houden.
Nu ik het resultaat ervan heb gezien op internet acht ik me van die geheimhouding ontheven.
Voor het bloemencorso in Blankenberge, as zondag, is er met die info een praalwagen gebouwd met de Victory dat wordt aangevallen door een zeemonster en daardoor in zee wordt getrokken.
Zie: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-blan ... -a2438734/

Ik heb de wat ouder uitvoering de DSH/E dat is dezelfde machine alleen met een continue snelheidsregeling.

Mijn ervaringen zijn prima! Wel op een solide basis goed vastzetten. Ik heb hem eerst een tijd losstaand geprobeerd maar dan trilt hij makkelijk.
Ook daarna met klemmen geprobeerd maar dat was het ook niet. Hij staat nu rotsvast op een gestoom beuken blad met onderstel.
Volledig stabiel.

Ik ben trouwens twee laatste werkstukken aan het afronden en kijk al weer langzaam met een scheel oog naar boven op de vliering. Daar staat hij, al maanden onaangeroerd. De dagen worden korter dus tijd om de 7P maar weer eens naar beneden te halen. :)

kunnen we ook langzaam weer eens wat meer hier op het forum zitten. In de zomer zit ik vaak op woodworking. (Of is dat vloeken in de kerk hier? ;))

o nee hoor hans de meeste zijn in de zomer wel met iets anders bezig dan met modelbouw.
en woodworking doe ik ook in de zomer

hy is nu in de aanbieding by gereedschap blijdorp en hbm , voor 183 euro, 220 en hoger is hy normaal.

Laatst bewerkt:
Ik zat overigens te kijken, maar er is geen afdeling treinen op dit forum. Jammer, zou wel leuk zijn.

Back