Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
jammerEn als je dan met je neus zowat in de kanons-opening zit valt het opeens op dat er een paar van die rode raam-lijsten wel erg scheef zitten ...
Bekijk bijlage 484569 .
Bekijk bijlage 484567
Bekijk bijlage 484568
Bekijk bijlage 484566
Blijkt dat ik met het vastzetten van de putting-ijzers hebben de spijkertjes de achterliggende eiken lijst weggedrukt (in Mei 2021)
en daarmee dus het hele rode frame ontzet. Natuurlijk zie je dit pas echt als je er met je neus op zit EN je er met geen goed fatsoen meer bij kunt komen om het te repareren.... en dan had ik elk spijker-gat nog wel voorgeboord om dit te voorkomen :-(
De frames waren in April 2020 al gezet, en om dat nu allemaal weer open te slopen ..... nah ;-)
(uit de oude foto doos:
Bekijk bijlage 484577
als ik dan naar de tekening kijk voor de kleinste luiken, dan zie ik er een die omgedraaid is, heeft dat een functionele reden?
Jammer van die doffe lantaarn. Kan je hem niet polijsten? Of is hij te klein?
Bij de eerste zeilen heb ik eerst de randen omgenaaid en dan de zeil-banen erop genaaid, dat wordt echter niet echt mooi (ik moet er nu 12 zeilen helemaal opnieuw doen).
Dus, eerst de banen erop naaien (vergeet niet de uiteinden van elke baan aan beide zijden af te knopen anders ben je je naaiwerk zo weer kwijt ...)
gewoon beetje verdunde houtlijm aan de knoopjes smeren en ze zijn vast voor altijd![]()