De Zeven Provinciën Hans

Op het gevaar af, 'Daar heb je haar weer'...
In post 1938 maak je een touw -door- de mast en zeg je dat daar een schijf in zit.
Nu meen ik te weten dat alles wat je door de mast heen boor de mast verzwakt en een schijf in een mast maken kost nogal ruimte (verzwakking) en moeite.
Dat brengt mij ertoe om te durven beweren dat dit niet correct is.
Het zal geen mens opvallen, dat niet, maar mijn inziens hoort dat niet door een mast heen.

In post 1938 maak je een touw -door- de mast en zeg je dat daar een schijf in zit.
Nu meen ik te weten dat alles wat je door de mast heen boor de mast verzwakt en een schijf in een mast maken kost nogal ruimte (verzwakking) en moeite.
Het zal geen mens opvallen, dat niet, maar mijn inziens hoort dat niet door een mast heen.
De bovenmarseval en de bovenbramval gaan wel degelijk door een gat met schijf in de steng, ik zal daar een tekening van zoeken en die later hier bij plaatsen.

JPG_8973_4668_bewerkt-1.jpg

tekst die bij de tekening hoort,
JPG_8974_4669_bewerkt-1.jpg

Laatst bewerkt:
Ha die Jenny. Toch lees ik dit: De reep ging via een schijf in de kruissteng. Het wil niet zeggen dat de heer Dik hierin gelijk heeft.;) maar het is dus wel zo.
Bij Mondfeld lees ik dat de reep liep door schijfgaten in de steng.

Laatst bewerkt:
Back