De Zeven Provinciën Hans

Het is niet zo dat ik niet meer help en commentaar geef hoor, maar ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en reageer dikwijls wat impulsief gewoon uit mijn hoofd en kan het daarom ook wel eens mis hebben. Hetgeen ik dan vervelend vind, vandaar mijn opmerking over dat moe gestreden (is maar tijdelijk), tenslotte leer je vaak nog het meest van mening verschillen en discussies:)

Het is niet zo dat ik niet meer help en commentaar geef hoor, maar ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en reageer dikwijls wat impulsief gewoon uit mijn hoofd en kan het daarom ook wel eens mis hebben. Hetgeen ik dan vervelend vind, vandaar mijn opmerking over dat moe gestreden (is maar tijdelijk), tenslotte leer je vaak nog het meest van mening verschillen en discussies:)
Ik vind deze discussies absoluut interessant. Gewoon omdat mijn interesse hier ligt. Natuurlijk lees ik ook veel na in de beschrijvingen en in de weinige boeken die ik ter beschikking heb. En ik bouw uiteraard volgens tekening, bouwbeschrijving en het naslagwerk van Dik. Hier word niet over deze stag gesproken. Maar dat neemt niet weg dat ik de uitvoerig besproken kruisstag kan gaan maken. Gewoon omdat ik dit mooi vindt!

Kreeg ik zomaar 5 trofeepunten er bij omdat ik 5 jaar aanwezig ben op dit forum..
Volgens mij zijn dat er 10 Hans:p:D
Wel op blijven letten hee....
  1. 5
    1 jaar lid van MBF
    1 jaar lid van MBF

2. 10
    5 jaar lid van MBF
    Reeds 5 jaar lid van modelbouwforum.nl

3. 20
    10 jaar lid van MBF
    Reeds 10 jaar lid van modelbouwforum.nl

4. 25
    12,5 jaar lid van MBF
    Reeds 12,5 jaar lid van modelbouwforum.nl

5. 25
    Financiele steun aan het modelbouwforum
    Als beloning voor de financiele steun aan modelbouwforum.

6. 50
    15 jaar lid van MBF
    Al weer 15 jaar lid van Modelbouwforum

Strakke schaduwen!

Maar ehhh - moet die man in het wand geen veiligheidsgordel om?
Ehhh ik zal het maar opbiechten.. die is daar niet voor niets. Achter zijn buik zit een reparatie... iets met een doorgeknipte hoofdtouw.. En dat mannetje zag er niet overheen om het want te gaan vernieuwen. Nu mag hij daar altijd vastgelijmd staan;);)

Soortement van vliegende Hollander dus. Moet voor eeuwig boeten dat de kapitein met Pasen een snelle aanpassing wilde doen...

Alle weeflijnen zijn aangebracht. Als laatste nu van de bazaanmast. Daar ben ik op zich best blij mee.:thumbsup:
Ook zijn alle pardoens aan de grote mast gemaakt.
Wat nu rest is de kruisstengestag maken en ook de beide pardoens van de bazaansmast. Tot nu toe lopen alle mastonderdelen mooi zoals ik ze graag zie. Soms plaatste ik even wat hulplijntjes hiervoor.
Aan de grote mars moet ook nog de hanepoten gezet worden.
Maar eerst mocht ik voor mezelf wat anders doen en een zakje gaan openen waar de onderdelen van de ankers in zitten.
Voorafgaand heb ik aan de kraanbalken nog een reparatie te doen helaas. En ook nog eens aan beide kanten.....
Het zal vast wel weer goed gaan komen.o_O
Ook maar even gaan nadenken hoe ik de zorglijnen ga laten lopen.

20191122_194832.jpg
20191122_211902.jpg
20191122_212027.jpg
20191122_212048.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie foto !!
maar , voor wat het je waard is.
Kloppen de hoeken van je marsen ten opzichte van je masten wel ?, lijken in mijn ogen een beetje te veel naar voren te hellen ?!

Volgens mij zijn dat er 10 Hans:p:D
Wel op blijven letten hee....
  1. 5
    1 jaar lid van MBF
    1 jaar lid van MBF

2. 10
    5 jaar lid van MBF
    Reeds 5 jaar lid van modelbouwforum.nl

3. 20
    10 jaar lid van MBF
    Reeds 10 jaar lid van modelbouwforum.nl

4. 25
    12,5 jaar lid van MBF
    Reeds 12,5 jaar lid van modelbouwforum.nl

5. 25
    Financiele steun aan het modelbouwforum
    Als beloning voor de financiele steun aan modelbouwforum.

6. 50
    15 jaar lid van MBF
    Al weer 15 jaar lid van Modelbouwforum
Ik zie dat ik ze allemaal heb, wordt tijd dat ze het weer wat spannender maken en wat nieuws toevoegen :D

Back