TIMBERWOLF
Forum veteraan
schitterend mooi hans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is ook zo... Maar daar zit het niet....Als ik je zeg dat je te ruw bezig bent geweest, en de helmstok van de bijboot weg hebt gebroken, wat was dan de prijs???
Er is verschil tussen een foutje en een ongelukje....Als ik je zeg dat je te ruw bezig bent geweest, en de helmstok van de bijboot weg hebt gebroken, wat was dan de prijs???
Piet, Peter en verdere kornuiten... Ik dacht jullie zien het wel. kijk is goed naar het bouwsel voor de mast! De fokkebeting staat verkeerd om. ik ben een kei in iets verkeerd plaatsen en deze hoort omgedraaid te wordenEr is verschil tussen een foutje en een ongelukje....![]()
Dat klopt wat betreft de lengte van de assen. Ik heb hier een vorige keer naar gekeken en zie dat ik mogelijk overdreven heb bij sommige Assen. Toch zie ik op tekeningen van Dik deze lengte terugkomen. Ik heb inderdaad de rolletjes er appart tegen gelegd en dat zie je als je goed kijkt terug op de foto. Zonder de loep (elders besproken van € 600-) zie je dit met het blote oog niet echt. maar nu ik beter kijk zie je inderdaad een paar gaatjes. Noem het schoonheidfoutjes inderdaad. Dit had beter gekundBoor je gaatjes in je dek waar je de "touwtjes" doorsteekt en er vervolgens een opgerold stukje touw overlegd ?
heb het wel vaker over de assen van je rolpaarden gehad, zijn volgens mij iets te lang,
Zou als ik jou was de volgende keer je wielen van je rolpaarden los gaan verven in de zelfde kleur als je rolpaarden, en dan vervolgens het loopvlak van de wielen gaan verven, dit kan je mooi doen door ze los op een stokje te steken, deze in een draaibank, boormachine whatsoever te steken en dan tijdens het draaien je loopvlakken schilderen, lijkt vele malen mooier, dan de wielen en assen compleet zwart te schilderen, lijken in mijn ogen nu net kleine autobandjes![]()
Dank je voor je reactie. Je toont een prachtige opstelling en ook nog eens mooi gemaakt. Wat ik laat zien is de opstelling wat volgens de BB wordt aangegeven. De broekingstouwen heb ik enkel geplaatst in de kuil. Eigenlijk laat ik hier dus zien de gevechtsopstelling... met alle aanwezige takels in de kuil en geopende poorten zonder het bijbehorende personeel. Waarschijnlijk waren er 8 tot 10 mensen nodig om de kanonnen te bedienen met een maximum van 10 schoten per uur door koeling en schoonmaken. Er wordt best wel veel gediscussieerd over wat je laat zien of hoe je iets maakt. Bedankt voor je input en ook jouw getoonde werk elders wordt zeer gewaardeerd.Hans, je dekken zijn zeer mooi gedaan, eigenlijk te mooi. Zie je al 800 matrozen de ganse dag rondhuppelen om de touwen niet te raken die op het dek liggen?
Ik ben eerder voorstander van deze takeling. Wil ze gewoon maar eens laten zien. Dan weten de bouwers ook dat er andere opties zijn.
Maar nog eens , geen kritiek, volg je in stilte.
Bron Archjofo // modelshipworld
Edited February 23 by archjofo
Video: La Créole - Scale 1/48, French corvette of 1827
La Créole - Scale 1/48, French corvette - Construction of long boat
La Créole - Scale 1/48, French corvette - Construction of the masts
Vergeef mij mijn onnozelheid, maar wat heb je nu dan verkeerd geplaatst aan je fokkebeting????
Als je dat ding omgedraaid hebt, zou je dan foto's van voor en na de correctie willen laten zien? Ik zie namelijk echt niet wat je daar fout aan hebt gedaan.[/QUOTE
Voor en na. Tweede is de juistepositie... Ik weet het beetje flauw...