Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
We zijn weer een stapje verder. De balsablokjes zijn op hun plek verlijmd en samen met de spanten in vorm geschuurd. Dit, met behulp van een latje zoals ik bij collegabouwers op dit forum heb gezien. Het eerste dek zit er ook in want die moest natuurlijk gelijk in lijn meegeschuurd worden.
Daarna ben ik met de luiken begonnen. Waar Lego toch niet goed voor is
In de titel schrijf je Barentsz met een d, een ogenschijnlijk subtiel foutje, maar een naam moet altijd wel juist gespeld worden. Niet dat het hier een grote rol speelt, maar misschien wel goed om te weten
Aangezien het toch te warm is om buiten iets te doen gaan we maar door met bouwen. Het is echt verslavend om te doen.
De romp is inmiddels dicht en ondanks het niet perfect is, ben ik voor de eerste keer dat ik dit doe niet helemaal ontevreden. Ik heb hier al veel van geleerd dus dat kan voor toekomstige modellen alleen maar beter worden.
Goed begin
Ik heb die boot al een tijdje geleden gebouwd maar dat was scratch, naar een tekening van de werf.
maar als er een probleem is vinden we daar wel een oplossing voor.
Groetjes Paul
Opgediept uit pagina 7. Vanwege drukte niet zoveel actief geweest maar ik heb rustig doorgebouwd als ik weer wat ruimte had. Alleen mezelf niet de tijd gegeven om tussendoor wat foto’s te maken van de bouw.
Bij deze dan de huidige status. Voor de allereerste keer dat ik een houten model maak, ben ik niet ontevreden. Ik leer i.i.g. wel veel voor de volgende keer.
De masten staan keurig in lijn.
Ze staat klaar voor de tuigage.
Piet heeft me gelukkig ingehaald zodat ik kan afkijken bij hem