De Willem Barentsz van Kolderstok

E1F13862-8673-480E-95FC-396535B279C1.jpeg
Hallo,

Ik zal me even voorstellen want dat vind ik wel zo netjes. Ik ben André, technisch opgeleid en vroeger een fervent modelbouwer geweest. Echter, wel plastic modelbouw met de voorkeur voor schepen. Een half jaar geleden begon het modelbouw virus (een gezonde in dit geval:)) de kop weer op te steken. Plastic heb ik echt niets meer mee en ik ben me een aantal maanden geleden gaan verdiepen in wat ik nu echt wil. Na een maand op dit forum, kwam ik tot de conclusie dat ik bijna alleen maar op dit topic en subtopic aan het lezen en kijken was en tot het besluit kwam een historisch schip te bouwen van hout.

Om niet direct op een hoog niveau te starten, al ben ik van het soort ‘ik heb het nog nooit gedaan dus ik kan het wel’, heb ik besloten wijs te zijn en rustig te beginnen.

Vanwege de open, vriendelijke en behulpzame sfeer die hier heerst, heb ik besloten een bouwverslag te beginnen. Ik zal vermoedelijk wel enige hulp kunnen gebruiken.

Hierbij alvast de eerste foto. Alles staat nog los.

Hallo André

welkom, goede keuze , ik ga je volgen

voor de overige heren :
Mij krijg je nu niet van de eerste rij , laat de HJ en Peter met zijn sigaar maar komen :bye::bye:

Leuk scheepje de Willem Barentsz en zeker een goede keus om mee te beginnen (denk ik) ze staat ook op mijn lijstje om nog te bouwen modellen. Ik wens je veel succes met het bouwen André en ik ga je volgen.

Maar - indien iemand ze apart wil bestellen dan kan dat. Stuur mij dan een pm of email op het bekende adres.

Bij de ontdekkingstocht van Willem Barentsz waren de twee kleine boten een cruciaal deel van het verhaal. De bemanning kwam hier uiteindelijk mee terug in de bewoonde wereld.
Dus die bootjes horen gewoon standaard in het pakket.

Ook ik ben nog niet zolang in dit forum en bezig met deze leuke leerzame hobby. Veel plezier in de bouw van dit schip gewenst.

Back