Zondag 30 augustus was het tijd voor de laatste tamiyacup op de mooie baan van mijn Eigen club MBC de Sluis
en ja Eigen club beteken dus ook dat je wat meer moet doen om alles mogelijk te maken
dus om 5 uur ging de wekker want we (Ramon Abascal en Manuel Sauren beide ook deelnemers) hadden om 6 uur afgesproken op de Baan zodat we alles konden opbouwen (geluid, vlagen e.d.)
om 7 uur druppelde de eerste rijders binnen maar ook de regen! die voor een behoorlijk natte baan, nu had ik daar aal een beetje rekening mee gehouden door wat doorzichtig tafel folie mee te nemen dus auto inpakken om zo het vocht bij de elektronica weg te houden.
en zo even wat rondjes gereden om te kijken hoe het ging en het ging best goed en voldoende grip
voor de kwalificaties zat ik in de derde heat Topstock en de baan begon langzaam aan op te drogen dus ik nam de gok om zonder bescherming tegen vocht de kwalificatie te gaan rijden
achteraf een foute (een dure) keuze, doordat de baan vochtig was was de grip minder maar er was toch nog te veel vocht wat bij de ESC terecht kwam en deze hield het na 5 rondjes voor definitief gezien en zelfs droog maken gaf geen opleving dus bij Marco van leeuwen een nieuwe Tamiya 302 regelaar gehaald
tweede kwalificaties wel uit kunnen rijden maar op sommige baanstukken nog veel last van de gladde baan waardoor ik toch erg voorzichtig moest rijden en tot slecht 10 rondes kwam
de derde kwalificatie op een inmiddels droge baan moest het dan maar gaan worden met de baan kennis in gedachte maar helaas miste ik aan de achterzijde voldoende druk waardoor de auto met enige regelmaat achterste voren stond bij het uitkomen van een bocht en ik weer niet verder kwam dan 10 rondes met een ietsjes betere tijd mijn start plaats werd plaats 5 in de C-finale (11 rijders per finale)
in de pauze voor de finales toch nog even bij Marco een andere groter spoiler gehaald en gemonteerd en daarna ook even proberen op de baan, er was wel iets verbetering in het weggedrag maar nog steeds niet waar ik vrolijk van werd dus weer iets afstellen
ik vond de achterkant wat zacht in de vering staan dus heb ik de veerdruk achter iets verhoogd (dacht ik)
weer proberen en de auto ging idd beter, nog niet optimaal maar het moest kunnen voor de sprint finale en meer tijd had ik ook niet omdat de finales gingen beginnen.
de eerste (sprint) finale over 7 minuten gedroeg de auto zich zeer vreemd, bij de start schoot deze direct linksaf het gras in en gelukkig raakte ik niemand anders
de auto werd weer terug gezet en ik kon onderweg, maar het gedrag van de auto was vreemd
in de vijfde ronde schoot de auto vlak voor de rijders-stelling weer spontaan links af maar ik kon hem nog net uit het gras en enkele tegenstanders houden.
het gedrag bleef zeer vreemd en de ronde erop besloot ik maar te stoppen
na inspectie bleek dat de demper rechts achter los was gekomen dat wil zeggen dat de shockcap was los gedraaid en de demper dus in twee stukken was.
snel de orginele CVA dempers van Tamiya erop gezet en ook een setje nieuwe banden gemonteerd voor de laatste finale
hierin mocht ik als nummer 9 starten en de auto ging best goed en er zat redelijk snelheid in totdat in ronde 3 de auto niet meer stuurde en alleen nog maar recht uit ging, oorzaak was een ontbrekende bout in de stuurinrichting.
met hulp van de clubjongens (Manuel, Ramon en Wesley) werd de auto gemaakt en na ruim 3 minuten kon ik weer rijden
ik wis nog een snelle ronde eruit te gooien (3e snelste van de c-finale) totdat in ronde vij de bout weer was losgekomen.
wederom hebben de clubjongens de auto gemaakt waardoor ik na 1 1/2 minuut nog een rondje kon maken totdat er voor de derde keer de bout los kwam.
hierop besloot ik maar te stoppen waardoor ik als allerlaatste ben geëindigd in de Topstock klasse, niet bepaald het resultaat waar ik op gehoopt had maar helaas.
6 september kan ik me weer een beetje herstellen tijdens een clubwedstrijd om vervolgens nog op 13 september nog even alles te geven in de BE-NL finale in Rucphen