De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich(t) mot je altijd vliegen. Kleurtjes zijn een reminder.
En bij kunstvlucht moet je al helemaal opletten met de zon direct in je smoelaars.
Hoge contrast keert om.

Maar als ik sta te vliegen komen er soms mensen met verhalen en vragen…
Da gaaht nie [emoji12] Haha… als je kleur moet bekennen.

Als voorbeeld… dat Antares en Kaos ding veranderen al snel in montune grijs…
Pits pareltjes… zeg maar.
 
Ik heb toch echt wedstrijden gevlogen waar ik mijn kist niet echt zag, ja, in een ooghoek.
Mijn blik was al 10 a 15 meter verder dan het model.
Dat moet ook wel want anders rond je de rakken veel te wijd.
Kunstvlucht is anders, gaat veel langzamer en is ook veel dichterbij.
Dan zou je naar je model kunnen kijken.
Bij schaalzwevers stond ik ook altijd naar mijn model te kijken, omdat het er mooi uitzag maar ook om thermiek te zien.
Maar dat vliegt dan ook geen 300 per uur.

GJ
 
Ohw! Je gaat on strike!
Dat wordt dus wel makkelijker strijken! Helft van de hitte zit al in de lucht!
Ora of China cover?

Naw... mot weer vedder hier-o.
Foldertjes bedenken. :thumbsup:
 
En vandaag weer naar Waalwijk omdat Dennis hem wat dingen aangesmeert heeft die hij niet nodig heeft...
Wil denkt soms te moeilijk.
Modelbouw moet zo simpel mogelijk, dan kan er ook minder stuk.
Minder onderdelen, idiot proof monteren...
Hij gaat voor mijn aansturing, niks solderen, niks Z bochtjes buigen maar gewoon een 2mm carbonstaafje, soldeerbusjes en 2 kwiklinks.
Dat verlijmd met Endfest, degelijker dan solderen en ook iets lichter.

GJ
 
Zo is het.
Hoe simpeler hoe minder kans op brokken.
Althans door de techniek;)
 
En vandaag weer naar Waalwijk omdat Dennis hem wat dingen aangesmeert heeft die hij niet nodig heeft...
Wil denkt soms te moeilijk.
Modelbouw moet zo simpel mogelijk, dan kan er ook minder stuk.
Minder onderdelen, idiot proof monteren...
Hij gaat voor mijn aansturing, niks solderen, niks Z bochtjes buigen maar gewoon een 2mm carbonstaafje, soldeerbusjes en 2 kwiklinks.
Dat verlijmd met Endfest, degelijker dan solderen en ook iets lichter.

GJ

Ik had Dennis ook een klein beetje in de war gebracht.
Maar ik heb weer veel geleerd.
Het wordt: eind goed, al goed.
 
Carbon staf, soldeerhuls em met een autostekkerkrimptang vastgezet.
De uiteindjes carbon ingekeept met slijpschijfje, nat in nat de secondelijm, de hulzen van binnen even met boortje opgepoetst
en ontvet met remmenreiniger. CA nat in nat tussen de bekken van de tang, en metaal aangezet.
Houdt 17 jaar vol, ook na crash... dus kunnen hup weer worden ingezet. En kan ik zo de 100 halen. Wie dan vliegt, wie dan land...
Kwiklinks met moertjes. En securen met brandstofslang...hammer proof!

Veel woorden... maar met 1 minuur al klaar.

Endfest nooit ingezet... maar kan in de oven op 60 graad... en dan is het met 10 minuten knalhard. Ook feest!
 
Secondelijm vind ik eng.
Leg het een tijdje in het vocht en het laat los.
Endfest heeft zich bewezen, dat houd jaren en kan enorme krachten aan.
Ik laat het gewoon 24 uur uitharden, met endfest heb ik geen haast.

GJ
 
Emmer water aan gehangen. En 17 jaar op de Calmato. Onverwoestbaar [emoji12]

Schroefassen, lagers verlijmd met CA.
Laat alleen bij hitte los. Niet met omgeving water.

Een vliegmodel staat niet in de douche.
Aannames zonder testen.
Hele modellen worden met CA ineengeharkt…
 
Emmer water aan gehangen. En 17 jaar op de Calmato. Onverwoestbaar [emoji12]

Schroefassen, lagers verlijmd met CA.
Laat alleen bij hitte los. Niet met omgeving water.

Een vliegmodel staat niet in de douche.
Aannames zonder testen.
Hele modellen worden met CA ineengeharkt…

Door fabrikanten word gezegd dat CA loskomt door water.
Dus geen aanname maar volgen van advies van de fabrikant.
Ik lijm zelden met CA, vind het niet fijn werken, geef mij maar witte houtlijm.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top