De Nurflugel van Robbe de Galaxy

Ik heb een Robbe Galaxy en heb het model wat betreft de aandrijving aanzienlijk verandert .

Het model weegt meer dan 3800 gram , en heeft orgineel een duwprop .
Als dit wordt toegepast heb je een redelijke kans dat als het toestel wordt weggeworpen de propellor een flinke jaap achterlaat op de arm .
Dus heb ik de neus er afgezaagt en deze op de achterzijde gelijmt .
Na veel speurwerk op o.a. internet heb ik motor gekocht van Turnigy
de 4258-800 deze is 43mm breed en ruim 360 gram zwaar , na redelijk veel aanpassingen is deze in het toestel gemonteerd .
Ik gebruik een ESC van 80 Amp , de batterij is een LiFePo4 4s pakket 3300Ma 30-60 c continu de prop is een 13x8 geworden .
De stroom die er moet gaan lopen zal ongeveer 60-65 Amp zijn .

De bevestiging van de cockpit wordt gedaan met magneten , erg sterk , de cockpit zit goed en stevig vast .
Door de inkorting van de neus werd ook de cockpitkap ingekort , deze heeft een spleet van ongeveer van 7mm , dit kwam goed uit in verband met de koellucht doorstroming

Ik heb reeds twee vluchten gemaakt met dit toestel , en hij vliegt heerlijk gemakkelijk , tijdens de landing activeerde ik de flaps .
en die bleken heel effectief te zijn , een landing voor je voet is best mogelijk .

zonde van de neus was niet nodig.
Ik heb hem ook gehad je hebt electro dus weg gooien en dan starten geen probleem.
Op al mijn nuri's zitten duw props

Dat was een mega type weet ik zo even niet.
Dat zelfde type motor heb ik gebruikt in het elektro kistje van je overbuurvrouw
Maritha

Back