Ik heb een Robbe Galaxy en heb het model wat betreft de aandrijving aanzienlijk verandert .
Het model weegt meer dan 3800 gram , en heeft orgineel een duwprop .
Als dit wordt toegepast heb je een redelijke kans dat als het toestel wordt weggeworpen de propellor een flinke jaap achterlaat op de arm .
Dus heb ik de neus er afgezaagt en deze op de achterzijde gelijmt .
Na veel speurwerk op o.a. internet heb ik motor gekocht van Turnigy
de 4258-800 deze is 43mm breed en ruim 360 gram zwaar , na redelijk veel aanpassingen is deze in het toestel gemonteerd .
Ik gebruik een ESC van 80 Amp , de batterij is een LiFePo4 4s pakket 3300Ma 30-60 c continu de prop is een 13x8 geworden .
De stroom die er moet gaan lopen zal ongeveer 60-65 Amp zijn .
De bevestiging van de cockpit wordt gedaan met magneten , erg sterk , de cockpit zit goed en stevig vast .
Door de inkorting van de neus werd ook de cockpitkap ingekort , deze heeft een spleet van ongeveer van 7mm , dit kwam goed uit in verband met de koellucht doorstroming
Ik heb reeds twee vluchten gemaakt met dit toestel , en hij vliegt heerlijk gemakkelijk , tijdens de landing activeerde ik de flaps .
en die bleken heel effectief te zijn , een landing voor je voet is best mogelijk .
Het model weegt meer dan 3800 gram , en heeft orgineel een duwprop .
Als dit wordt toegepast heb je een redelijke kans dat als het toestel wordt weggeworpen de propellor een flinke jaap achterlaat op de arm .
Dus heb ik de neus er afgezaagt en deze op de achterzijde gelijmt .
Na veel speurwerk op o.a. internet heb ik motor gekocht van Turnigy
de 4258-800 deze is 43mm breed en ruim 360 gram zwaar , na redelijk veel aanpassingen is deze in het toestel gemonteerd .
Ik gebruik een ESC van 80 Amp , de batterij is een LiFePo4 4s pakket 3300Ma 30-60 c continu de prop is een 13x8 geworden .
De stroom die er moet gaan lopen zal ongeveer 60-65 Amp zijn .
De bevestiging van de cockpit wordt gedaan met magneten , erg sterk , de cockpit zit goed en stevig vast .
Door de inkorting van de neus werd ook de cockpitkap ingekort , deze heeft een spleet van ongeveer van 7mm , dit kwam goed uit in verband met de koellucht doorstroming
Ik heb reeds twee vluchten gemaakt met dit toestel , en hij vliegt heerlijk gemakkelijk , tijdens de landing activeerde ik de flaps .
en die bleken heel effectief te zijn , een landing voor je voet is best mogelijk .