De "Impuls" Evert Kreulen nostalgie

Dit is spul van bijna 70 jaar geleden, dus op zijn best bij (boeken)antiquariaten.
Naar ik begreep zijn er nog mensen die een (eigen) exemplaar hebben.
Dus misschien dat iemand wat voor je wil inscannen.
Wat zoek je precies?

Overigens zijn de First Aviators opgehouden te bestaan.
De daar aanwezige kennis en kunde is gelukkig niet verloren gegaan, maar terug te vinden bij de 'special interest' groep 'PH-SAM', hier te vinden: https://www.modelbouwforum.nl/threads/over-ph-sam.283612/

Laatst bewerkt:
In de begin 50-er jaren bouwde ik de Impuls met de radiobesturing uit het boekje “ Maak het zelf, radiografisch bestuurd modelvliegtuig “ uitgegeven door de “Muiderkring “.
Veel geknutsel, repareren, afstellen en weinig vliegen, maar het was fantastisch!
Zijn er onder U nog mensen die dat model nog hebben, gehad hebben, weer willen hebben,weer willen bouwen? Omdat ik het boekje nog heb met de tekening denk ik erover het model opnieuw te bouwen, maar hoe ver ga je met het origineel nabouwen? Diesel motortje ( 2,5 cc ED Racer, Typhoon ), eigenbouw ontvangertje ( 27 Mc ), zender, escapement., of toch maar buitenloper, Lipo,mini servotjes, 2,4 Ghz, richting en hoogte? Ben benieuwd naar wat reactie.
Beste modelbouwvriend, ik heb destijds de boot ,zender en ontvanger gebouwd alles zelf samen met mijn vader, en het werkte , heb hier alles nog staan, nu 60 jaar geleden.

Hallo

Ik heb ook nog de tegenhanger hiervan maar dan op het gebied van een bootje.
Ook daarin staat de beschrijving van de eigenbouw zender.
Deze versie is van 1959

Ko

m_DSC08641-1.jpg
Klopt heb dat bootje gebouwd, zender ontvanger alles;; en het werkte, samen met mijn vader, nu 60 jaar geleden..

Ook vanweg de opmerking van Ko Brik:
Wie er een Typhoon 250-R in wil, kan beter vast een extra hypotheek afsluiten.
De prijzen overtreffen de waarde tegenwoordig met honderden procenten...

Goedenavond,

Ik heb een nieuwe bouwdoos van een E Flite Taurus te koop.
Zijn er nog liefhebbers voor deze bouwdoos ?

Laat het maar weten

Met gezonde groet,

Han Daniels

Back