De Havilland DH9

hoi,

tussen de bedrijven door heb ik nog een T-F modelletje gebouwd cq afgewerkt heeft wel niets van doen met de dh9
ja berto weer een t-f vliegertje
hier wat foto's
IMG_0154_1.jpg

IMG_0156_1.jpg

IMG_0158_1.jpg

IMG_0162_1.jpg

IMG_0163_1.jpg

zoals je ziet hoeft er alleen nog maar een kleurtje op en dan alles inbouwen en vliegen maar
de motor is een zg26 als deze maar sterk genoeg is :confused: volgens tf vliegt hij zeer goed met een os ft160 boxer
hij weegt nu 7,6 kg moet dus alleen nog verf, tank en accu's in
ik ga eerst eens kijken hoe het gaat voordat de cockpit wordt uitgebouwd
ben benieuwd of de motor voldoende is :o

gr jacques
 
hallo,

zo nu weer even met de dh9.
gisteren de dh9 gebalanceerd
IMG_0183_1.jpg

het zwaartepunt had frank hartog voor mij uitgerekend en was op de juiste plaats frank bedankt hiervoor :)
het model was een beetje neus lastig ik heb dit niet veranderd onder het motto van liever iets te zwaar dan te licht.
dus geen lood in de neus was ongeveer goed :) :)
en dus vanmorgen moest het maar gebeuren : de maiden
weer is goed niet veel wind
IMG_0186_1.jpg

klaar voor de start
IMG_0187_1.jpg

de start
IMG_0198_1.jpg

paar rondjes draaien
IMG_0194_1.jpg

en de landing

de dh9 vliegt heel stabiel geeft geen problemen , alleen hij is vrij langzaam bij halfgas is hij net zo snel als volgas, maar ja is ook een ww1 vliegtuig met behoorlijk wat weerstand
de motor heeft ongeveer evenveel trekkracht als het gewicht van het model
bij de tweede vlucht wel het stabilo een halve graad meer + gegeven

zo nu nog een paar aanpassingen doen en dan moet het goed zijn

gr. jacques
 
Hij is prachtig Jacques! :worship:

Proficiat met je eerste succesvolle vlucht! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Geeft zeker veel voeldoening na zo'n tijd bouwen :yes:
Mooi dat je er ook geen lood bij hoefde te doen :mrgreen:

Groeten, Ralf
 
Schitterend Jacques,

Ziet er prachtig uit ook in de lucht :cool:

Hoop hem ook eens in het echie in de lucht te bewonderen. :thumbsup:

Gr. Teus
 
hallo

hier nog wat over de dh9.
de motor dummy die gebruikt wordt voor te vliegen is nu klaar en gemonteerd het model opnieuw gebalanceerd
vorige zondag naar het veld gegaan om de boel te testen maar dit was bijna verkeerd gegaan , na de start sloeg de motor op ±20 m. hoogte af
we hebben geluk gehad om tegen de wind in te landen zonder stukken
alleen een spandraad los, was een iets te harde landing
was wel blij dat 'T zwaartepunt op de juiste plaats zit ander was het niet zo goed gegaan met dank aan frank h..:D hier een paar foto's

IMG_0335_1.jpg

IMG_0339_1.jpg


zo nu nog wat anders deze is nu ook zowat vliegklaar misschien komend weekend de maiden , als de motor maar voldoende is
motor is een zg26 , gewicht is 8,5 kg :confused:
zie foto's
IMG_0342_1.jpg

IMG_0350_1.jpg

IMG_0356_1.jpg

IMG_0360_1.jpg


zo nu nog wat aan de d6 gaan doen

gr. jacques
 
hoi,

zondag was het zover de maiden van de stinson. we hebben maar twee vluchten gemaakt en ben er zeer tevreden over
er hoefde bijna niet getrimt te worden alleen een beetje rechts eleron
zwaartepunt was perfect
de zg26 is een prima motor voor deze kist van 8,5+ kg hij had er helemaal geen moeite mee ging als een speer.

helaas fototoestel vergeten maar zal de volgende maal wat foto's maken

gr. jacques
 
Mooi vliegbeeld heeft zo`n Stinson als die over komt vliegen he.
Jammer dat Onno zijn (mijn ex) Stinson er niet meer is :-(
 
Mooi vliegbeeld heeft zo`n Stinson als die over komt vliegen he.
Jammer dat Onno zijn (mijn ex) Stinson er niet meer is :-(

ja berto de stinson heeft een heel mooi vliegbeeld
en wat ook leuk is, je kan er behoorlijk snel mee vliegen maar ook erg langzaam blijft gewoon heel stabiel.

gr. jacques
 
hallo,

hier een paar foto's van de stinson in aktie.
IMG_0409_1.jpg

IMG_0410_1.jpg

IMG_0414_1.jpg

IMG_0415_1.jpg



ziet er goed uit.
nog een paar aanpassingen gedaan en de stinson vliegt nu zeer goed
ik denk deze winter de cockpit ook nog wat uit te bouwen

gr. jacques
 
Back
Top