De Havilland DH-103 Sea Hornet => F.Mk.20 531-HF

Vwb. het stabilo: ipv. die factor van 1,2 kun je natuurlijk ook voor 1,15 of 1,1 gaan.

Op die laatste foto van post #19 kun je wel erg goed zien wat voor grote lap het is . . .

jan.

Vwb. het stabilo: ipv. die factor van 1,2 kun je natuurlijk ook voor 1,15 of 1,1 gaan.

Dat is een optie inderdaad.
Bij mijn Sea Fury ontwerp heb ik het stabilo niet vergroot maar alle schaal outlines aangehouden.
Hierdoor is de Sea Fury wel wat gevoeliger voor het CG, maar vliegt er erg goed mee :thumbsup:

Aan de andere kant vind ik het vergrootte stabilo bij deze Hornet helemaal niet storen en de vliegeigenschappen in dit geval belangrijker dan puur schaal.
Ik kijk tzt wel als ik zover ben.

upload_2022-6-26_23-16-29-png.500453

Fijn boek! Een schat aan informatie.

Gevonden en besteld!
Gloednieuw en nog in het plastic :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
De eerste houtjes gesneden en geplakt, de staartvlakken van de Hornet uit 6mm balsa planken:

full

Nu alles in vorm schaven en schuren...

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
Ik heb twee "losse" bouwplanken gemaakt voor de Hornet en Bonzo, twee "tussendoor projecten" voor komende winter/voorjaar.
Op deze manier nemen ze geen vaste plek in op m`n bouwtafel kan ik ze eenvoudig erop of weer wegleggen.
De linker vleugelhelft van de Hornet stond niet op tekening, dus een tweede tekening met (olijf)olie ingesmeerd.
Hierdoor wordt de tekening transparant en kan deze "negatief' op de tafel, wat de vleugel compleet maakt.
Er ligt een laag transparante inpakfolie overheen zodat de olie het hout nooit kan raken:

full

Het stabilo, hoogteroer, kielvlak en richtingroer zijn in profielvorm geschuurd.
Verder met het uitsnijden/.zagen van de rest van de onderdelen.

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Back