De fysieke verbinding "lijkt" af nu alleen de rest

Ik loop nu inmiddels toch een beetje vast, de handleiding bied mij helaas geen uitkomst omdat deze voor de RTF is en ik alle onderdelen los heb gekocht.

Ik heb inmiddels de volgende dingen uitgevoerd bij mijn Multiplex Easystar.

-Motor verlijmt + motor kabel verlengt
-Regelunit aangesloten (2 -/+ accu ->goudconnectors)
(2 -/+ motor->kabel verlengd, met krimpkous afgedekt )

Alleen dan...

Er loopt vanuit de regelunit nog 1 kabeltje (volgens mij moet deze worden aangesloten op de servoverdeler, battery ingang???)

Dit heb ik gedaan en vervolgens in poort 1 en 2 voor de grap een servo aangesloten, maar alles blijft dood. Ik zet de zender aan (MX-12), maar er gebeurd niks.

Wat zie ik over het hoofd, of heb ik wellicht wat verkeerde aangesloten?

Ik begrijp niet precies wat je probleem is, maar ik heb wel een sterk vermoeden...

Je moet de aandrijfaccu aan je regelaar aansluiten, moter aan regelaar, en de 3 aderige draad(meestal zwart, rood, wit) aan je ontvanger aansluiten.

Je vliegtuig staat dan "aan"

-je moet GEEN ontvanger accu meer gebruiken
(tenzij je een OPTO regelaar hebt, dan MOET je juist wel een ontvanger accu gebruiken. (maar op dit formaat zal je waarschijnlijk geen OPTO regelaar hebben))
- ervoor zorgen dat je je 3 aderige draadje naar je ontvanger er niet verkeerdom zit. Er gaat dan niks kapot, maar er werkt ook niks. Dit stekkertje moet trouwens op kanaal 1

ja, weet ik. bij mode 2.(is wel een beetje de standaard tegenwoordig)
Bij futaba op kanaal 3
bij graupner op kanaal 1

thanks, ik zal het vanavond is gaan proberen :)
Moet ik mijn zender op de een of andere manier nog configureren voordat de onderdelen herkend worden??

Of is het dus een kwestie van goed aansluiten en testen maar?

het zou idd kunnen dat je moter begint te draaien, maar meestal zit er wel een beveiliging op. zorg er idd voor dat je de prop niet kan raken. of de prop iets anders...

het kan evt. nog zijn dat je je zender nog moet ompolen (het gas kanaal natuurlijk).
Dit merk je als je moter niet wil draaien, maar als je volgas geeft, er na een tijdje een piepje komt. Als je dan "minder" "gas" geeft gaat je moter wel draaien.

Wat lastig uitleggen is dit toch :wink:

succes ermee.

Thanks het werkte!

Alleen zit ik gelijk al weer met een ander probleem :P

1. Moet ik de prop vastlijmen???
2. Op kan 4 zou volgens de handleiding van mijn graupner een rudderroer moeten zitten, maar helaas werkte niet op het kanaal waar ik hem zou willen (zit links ipv rechts), op de andere kanalen krijg ik hem niet op juiste hendel afgesteld .

mooi dat het tot zover goed gaat!

1. licht maar net aan het motertje, en aan de prop natuurlijk.
misschien is een fototje posten wel zo makkelijk(voor ons dan he :wink: )
of: welke prop en welke motor gebruik je?
heb je een propsaver? (zoek maar even als je niet weet wat het is.)
2. ben niet zo goed in begrijpend lezen. Na het 3 keer gelezen te hebben begrijp ik het nog niet helemaal.
Als ik het goed begrijp: gewoon even uitproberen voor welke uitgang(van de ontvanger) je moet hebben.
Dus steeds het het stekkertje in je ontvanger wisselen.

Back