De "Friesland" van Mamoli

De fokkera hangt middels een kardeelblok. Deze is ingeschoren vanaf een oog zijkant knecht. Voorlopig is deze belegd op de nagelbank en mogelijk straks op de kop van de knecht.
20231119_124954.jpg

De talie gaat over het ezelshoofd.. ik weet het hiervoor zitten er niet de sleuven omdat ik deze vergeten ben te maken;). Weer een heel gepriegel en eigenlijk zou ik veel verder vooruit moeten denken om sommige ogen al van te voren in een knecht te zetten of al een gaatje te boren...
20231119_125012.jpg

Bedankt voor de complimenten mensen!
Dit weekend bezig geweest om divers ra,s op te hangen. Ook de grote ra hangt inmiddels.
20231126_175459.jpg
20231126_181433.jpg

Nu gaan natuurlijk veel dezelfde handelingen voorkomen en om van iedere handeling een foto te maken is denk ik overbodig. Daarom even een overzicht van de fokkemast
20231126_182906.jpg

Ik moet ook maar een keertje wat aandacht gaan besteden middels een rolgordijn en een ruimte om te fotograferen.
Zoveel mogelijk probeer ik het lopende want in een lichte touw van verschillende diktes uit te voeren. Lopend want is namelijk niet geteerd of bekleed om dit touwwerk soepel door blokken te laten lopen. Ik zie dit wel eens mis gaan hier en daar. Ik zie bij het nemen van de foto dat ik een blok niet goed heb ingeschoren.

Back