De Friesland 1663 1:75

• Topicstarter Topicstarter Drububu
  • Startdatum Startdatum
De ornamenten en de spiegel van de 7P zijn wel redelijk uniek en ik zou zo niet weten of die in de handel te koop zijn. In elk geval zijn de ornamenten van de Friesland hier niet geschikt voor. Wordt scratch werk denk ik.

img_2037.jpg

img_2038.jpg

Hallo Hans,

Hoe heb je die vlaggen zo mooi golvend gekregen? M'n eigen test met verdunde houtlijm was geen succes.

Groeten,

Erik

Gefeliciteerd Hans met dit meesterwerk:thumbsup::thumbsup:

Germt
Afgelopen weekend bezig geweest met het monteren van de brassen. Met name de brassen van de grote ra verlopen anders dan in de tekeningen van Mamoli. Op de 7P zit het vaste deel van de bras vast aan een ring achteraan de zijkant van het schip. Het halende deel wordt belegd via een extra blok dat vastgemaakt wordt aan de regeling aan een speciaal punt op het kampanje dek. Omdat Mamoli hier afwijkt en ik geen zin heb om nog extra zaken aan boord te maken heb ik besloten om de het halende deel van de bras te beleggen aan een 'reserve' korvijnagel in de regeling. .

img_1877.jpg

img_1878.jpg

Helaas, hij heeft z'n weblog ook gesloten.
Jammer als je de verkregen kennis bij het bouwen van een model niet wil delen met anderen.
Ons type van modelbouw (houten scheepsmodellen) is al heel sterk aan het minderen in de modelbouw wereld.
Het is tegenwoordig vooral ARTF, RTF, RTR etc etc..

Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat we onze hobby blijven promoten..

Laatst bewerkt:
Dat het steeds minder goed gaat met ons type modelbouw klopt niet helemaal hoor.
Het ontvangen van goedbedoeld commentaar wordt door velen gewoon niet geaccepteerd, terwijl wij allen proberen een representatief model weg te zetten.
Het is nu eenmaal zo, en daar reken ik mezelf ook toe, dat niet iedereen "politiek correct" is hoewel ze met een groot hart voor deze tak van sport juist zéér behulpzaam kunnen en willen zijn.
Ik ken vele modelbouwers en heb regelmatig contact met bouwers via het contact formulier van de website.
Het gaat gewoon steeds meer de kant op van het opbouwen van een kring modelbouwers die contact houden via andere "media" en de forums de rug toekeren.
Immers de beste modellen worden aan de keukentafel gebouwd.

Ik ben het volstrekt niet eens met het geleverde commentaar dat de reputatie van Hans (Drububu) hier word weg gezet als discutabel en het constant verwijderen van zijn foto's, verslagen e.d.
Ik ken zijn situatie enigszins, maar........ hij heeft wél een fantastische Friesland weggezet!
Laten we eens beginnen met daarmee te stoppen.

Waar ik het wél mee eens ben is; dat het zeker van belang is dat we onze hobby blijven promoten, maar dan graag met begrip en respect voor de bouwer. :beer:

Laatst bewerkt:
Dit weet ik allemaal niet, Ik vond dit gewoon een heel mooi schip met een fraai bouwverslag, en ik vind het gewoon jammer dat alle foto's weg zijn.

Is dat Beagle forum niet het forum dat zichzelf al 3 keer heeft opgegeven om te sluiten wegens "onenigheden " tussen de leden onderling????
Kom op Kees.......
Nu zie ik dat je jou bijdrage vraagt te verwijderen in dit topic????
Weet je wat ik zielig vind....... mensen beschadigen die zich door omstandigheden NIET kunnen verdedigen. (zie je benamingen richtingen Hans)
Dat is precies wat ik bedoel met het gegeven dat mensen het forum verlaten.
Mijn advies aan een "veteraan modelbouwer" ( je moet het maar durven) als jij ga iets anders doen dan commentaar leveren op MSW of welk forum dan ook, maar hou je verre van commentaar leveren en benamingen te geven aan iemand die zich al sinds 2014 niet kan verdedigen!!

Juist dit soort commentaar maakt forums ongeloofwaardig
Je kunt mij bereiken via een PB, kan ik mijn motivatie uitleggen.
Een bezoek aan huis is ook mogelijk, ik zorg voor koffie en appelflappen.......

Laatst bewerkt:
Ik vind dit ook allemaal erg jammer. We hebben geen respect meer voor elkaar.
Dat is een van de reden waarom ik zelden reageer.
Laat eenieder zijn schip bouwen zoals hij denkt dat het goed is. Hulp van een derde is altijd
welkom. Ik bouw mijn WvH met veel plezier, en weet ook dat er een hoop niet goed is
maar het is wel mijn bootje.
Jammer dat dat je zover weg woont (rij geen auto meer) anders kwam ik zeker langs.
Hoop dat volgend jaar Bataviastad wel door gaat dan zien we elkaar wel weer.
Eenieder veel bouw plezier.
gr Ton

Back