De Eenhoorn van Hachette

Je hebt volkomen gelijk Piet, de post is inmiddels aangepast
Wist daarstraks niet hoe ik het moest wijzigen nu het forum veranderd is, maar heb het inmiddels gevonden

Bedankt voor je oplettendheid in ieder geval

Gr Koos

Ay, het is alweer een paar dagen geleden na mijn vorige post maar de bouw is inmiddels weer een stukkie gevorderd.

Als eerste verder met de rusten, nadat de verf goed droog was werden de plaatsen op de romp bepaald en afgetekend, de gaten geboord, en konden ze in de berghouten gestoken worden:

IMG_0038.jpeg

IMG_0039.jpeg

En na een tijdje prutsen zaten ze er aan beide zijden in:
IMG_0040.jpeg

Ze zitten nog los omdat ik hier eerst de jufferblokken in wil steken
De volgende stap zijn de luiken voor de geschutspoorten maar dat lezen jullie wel in de volgende post

Groetjes Koos

Laatst bewerkt:
Verder met de luiken voor de geschutspoorten, 20 voor de onderste rij en 24 voor de bovenste rij.
Nadat de verf droog was werden ze de volgende dag uit de frames verwijderd:
IMG_0042.jpeg

De messing luiken werden op de onderzijde gelijmd:
IMG_0048.jpeg

Tevens werden er al wat oogjes gezwart met patina:
IMG_0041.jpeg

En nadat de lijm droog was werden de eerste gaatjes in de romp geboord waar de luiken ingestoken werden:
IMG_0043.jpeg

Vervolgens werden de oogjes in de luiken gelijmd:
IMG_0044.jpeg

En de scharnieren geschilderd:
IMG_0045.jpeg

IMG_0046.jpeg

Hetzelfde uiteraard voor de 24 in de bovenste rij poorten:
IMG_0047.jpeg

IMG_0049.jpeg

IMG_0051.jpeg

Deze zijn klaar om op een later moment in de romp gelijmd te worden..........

Maar voor het zover is gaan we verder met de jufferblokken voor de rusten, tot later maar weer,
Groetjes, Koos

Laatst bewerkt:
Goed bezig Koos op de camping :thumbsup:, morgen misschien maar snipperen, want het word tropisch heet....:cool:
Waren gisteren en vandaag ff thuis maar zitten nu weer op de camping, dus laat dat zonnetje maar komen hoor, we zijn er helemaal klaar voor
Enne snipperen, dat zien we nog wel….
Enne bedankt voor je reactie
Lekker bezig Koos!
Bedankt Hans daarnet ook weer ff bij jou gekeken en dat gaat ook weer wel wat worden zag ik
Succes verder

Back