De Eendracht Galjoen

Denk erom dat je geen grote naden krijgt tussen de scheepswand en je dek, want zo te zien krijg je die nu wel.
Misschien eerst een stukje scheepswand maken aan de buitenkant, dan kun je het dek daar op aan werken.

Zal er rekening mee houden.;) Ik wil ook de scheepswand aan de binnenkant bekleden, wat bij het origineel niet is volgens mij.

Uiteraard ztten er nu te weinig gegoten kanonspoorten in je kit als je deze wilde gaan toepassen en ik denk te weinig kanonnen. Dit is natuurlijk geen probleem. de kanonspoorten worden zowiezo mooier als je deze zelf gaat maken en veel realistischer.

Ja lijkt me een leuk idee om zelf de kanonspoorten te maken. Moet het web maar eens afzoeken:). Ook wil ik wat met de deurtjes doen. Zijn daar voorbeelden van te vinden??

CEDBC74A-F161-4DB6-B5C4-7B5BEC1C0E88.jpeg
Dit zijn de deuren van de batavia,,,zoals goed te zien de gepotdekselde wand. Ik zou kiezen om de wand op jouw schip ongeveer vergelijkbaar te maken,

Dat wordt zeker wat en ook veel leuker om te maken. Ook een verschansing kan mooier worden gemaakt waarvan je al sprak. Je zal dan wel het potdeksel breder moeten maken om de extra beplanking af te dekken. Mischien kan je voor het beplanken aan de binnenzijde 0.6 mm gebruiken. Maar zoals Peter al zei let op de breedte van het dek. Mogelijk kan je een waterloop plank plaatsen tegen de verschansing en op het dek om dit te verhelpen.

Bekijk bijlage 261798

Zo had ik het opgelost, scharnieren van "metaal" van wijnflesdoppen, en als scharnier een klein afgeknipt nageltje.

Patrick
Op zich mooi gemaakt. De geschraagde deur is echter niet correct uitgevoerd. De schoor moet precies aan de andere kant worden aangebracht en wel aan de scharnierzijde onder aan beginnend. Dit verkomt dan het uitzakken van de deur. Verder zou ik de deurklink ook duidelijk aan de sluitzijde bevestigen.

Op zich mooi gemaakt. De geschraagde deur is echter niet correct uitgevoerd. De schoor moet precies aan de andere kant worden aangebracht en wel aan de scharnierzijde onder aan beginnend. Dit verkomt dan het uitzakken van de deur. Verder zou ik de deurklink ook duidelijk aan de sluitzijde bevestigen.
Klopt inderdaad, maar ik had reeds enkele deuren zo geknutseld met de schoor langs de verkeerde zijde én had deze reeds vastgekleefd toen ik het merkte, heb dan alles maar hetzelfde gemaakt.
Wel leuk dat je het opmerkt - je bent de eerste:feli:!

Mooie deurtjes Patrick, ik weet niet of ik opgeklampte deuren ga maken. Zit bij mij aan de binnenkant ;)

Laatst bewerkt:
gamo_hagel__self_made__007.jpg Hagel(huls).jpg
Ik was er over aan het denken om van hagel kanonskogels te maken, of is daar een betere manier voor?

Laatst bewerkt:
Back