De definitie van een stock klasse ?

Nouja, je zou met handout motortjes kunnen werken en hier even met een dremel oid een serienummertje in frezen. dan krijgt iedereen wel elke keer de eigen motor terug, maar die moeten ze steeds weer inleveren. zou je alleen een A4-tje met namen en nummers bij moeten hebben.

maargoed, ben zelf geen wedstrijd rijder, dus weet uiteraard ook niet hoe het er normaal aan toe gaat. :) wel vind ik dit een erg interessante discussie om te lezen. 't is in ieder geval niet makkelijk omerwat voor te vinden.
 
Nieuwste rage blijkt met 10A ontladen tot 3 volt per cell en met 20/40+A laden waardoor de lipo's intern opwarmen = lagere IR, meer snelheid en behoud van snelheid over de 7 minuten run.

Prima rage.... maar....
http://www.nomac.nl/wp-content/uploads/2011/09/Hoofdstuk-8-Electro-Circuit-1-10-EC10-2013-2.pdf

Puntje 8.1.4
Lipo accu's mogen met maximaal 2C geladen worden (volgens de CC/CV laadmethode)

Tenzij je accu dus 10/20Ah is zou het laden met 20/40A mogen....

 
Gewoon met origineel spul rijden. Fatsoenlijk je spul onderhouden. Verder trainen, trainen en trainen. Kom je een heel eind ;). Zelfs bovenaan kan ik je uit eigen ervaring vertellen,,,
 
Leuk zo'n discussie die elke pagina weer opnieuw begint... ik lach me een breuk. hahaha. Mannen ga lekker rijden en laat het lekker voor wat het is....

Je komt hier nooit uit.. laat een Bart Wubben met je auto rijden en hij gaat 5/10 harder...(zelf ondervonden)...

See you on the Track
 
guys

i come from an other type of racing background and i can tell you it doesnt matter what you do people who want to cheet will

I raced sidecar 600cc class in the UK and there were people running 750cc engines in the sidecar with an engine number from a 600cc bike

the best stock class is modified ... just run what you want and have a laugh ....

its a hobby ;-)
 
Prima rage.... maar....
http://www.nomac.nl/wp-content/uploads/2011/09/Hoofdstuk-8-Electro-Circuit-1-10-EC10-2013-2.pdf

Puntje 8.1.4
Lipo accu's mogen met maximaal 2C geladen worden (volgens de CC/CV laadmethode)

Tenzij je accu dus 10/20Ah is zou het laden met 20/40A mogen....


Yup, moet er wel op gecontroleerd worden ;). Wie zet de lader uit om de laadstand te controleren? Is bij mij en anderen nooit gevraagd of gecontroleerd.

Stephan, bart gaat met je auto kwa rondetijd sneller maar niet op het rechte stuk of hij moet hem thuis opnieuw hebben opgebouwd.

Yup modified (tc of pro10) is de enigst echte eerlijke klasse.:D

Verder succes op het circuit!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met origineel spul rijden. Fatsoenlijk je spul onderhouden. Verder trainen, trainen en trainen. Kom je een heel eind ;). Zelfs bovenaan kan ik je uit eigen ervaring vertellen,,,

Precies :-)

Groet Robert

Leuk zo'n discussie die elke pagina weer opnieuw begint... ik lach me een breuk. hahaha. Mannen ga lekker rijden en laat het lekker voor wat het is....

Je komt hier nooit uit.. laat een Bart Wubben met je auto rijden en hij gaat 5/10 harder...(zelf ondervonden)...

See you on the Track

Kijk, dit bedoel ik. Negeren en lachen alsof er geen probleem is maar ook niet meewerken om het beeld weg te nemen.

Yup, moet er wel op gecontroleerd worden ;). Wie zet de lader uit om de laadstand te controleren? Is bij mij en anderen nooit gevraagd of gecontroleerd.

Waarom hebben jullie eigenlijk nog reglementen?
 
Om de schijn op te houden dat het er "eerlijk" aan toe gaat :?:

Zwerf al aardig wat jaartjes rond op het forum en lees altijd stilletjes mee.....
Het is altijd hetzelfde verhaal , regels worden aangepast om de snelheid eruit te halen en het eerlijker te maken en de 1 na de ander doet alle mogelijke moeite om toch harder te gaan....

Schroevendraaiers in borstelmotoren en noem het allemaal maar op..
In het tijdperk van de borstelloze motoren is het knoeien met motoren en regelaren blijkbaar nog steeds de grootste sport gezien de genoemde snelheidsverschillen ipv het verbeteren van je rijden.

Als je iets wil doen om je deelnemersveld in een toch al dure hobby nog verder uit te dunnen moet je dat vooral blijven doen. Het gebrek aan nieuwe rijders valt op maar niemand die daadwerkelijk inziet dat de metaliteit onder een groep van de huidige rijders moet veranderen.
 
Waarom hebben jullie eigenlijk nog reglementen?

Ik zou een controle op aantal C wel willen.

Ik gebruik twee simpele 6A lader van turnigy en heb 2 x 6400mAh saddle stijl lipo's. Ik laad dus met minder dan 1C want kan gewoon niet sneller. 's morgens alle 2 lipo's vol laden en na de heat meteen aan de lader en de volle lipo op het chassis vastplakken. Werkt prima, ik rij er tijdens de paasrace 4400mAh uit en haal het gewoon met minder dan 1C laden.... dus....waarom uberhaupt de regel van 2c laden?

Dit betekend dat je sowieso een duurdere lader moet kopen als je 2c wilt laden (accu's worden ook elke keer meer mAh) en zoals reeds door andere beschreven helpen alle kleine beetjes mee, zeker in de "stock" tc klasse.

Hoeveel verbruikt een 13.5t speedpassion setje? Heb je een lader nodig om die 6000-6500mAh lipo met 12-13A vol te stampen als je maar 2500mAh of wat dan ook verbruikt? (vanuitgaande dat je met 2c laad)

Je kunt het wellicht een keer vergeten zijn maar hoe vaak gebeurd dat? Bij mij nul keer in ieder geval want het wordt gewoon routine. Accu's na de run eruit en aan de lader en de nieuwe weer op het chassis. Ben je het vergeten heb je pech... race rijden en minder gas geven. Met een niet helemaal opgeladen 6000-6500mAh kun je met een stock tc best de race uitrijden die verbuikt niet zoveel.

Dus zet maar op je lijstje erbij: 1C laden en controleren :D
 
Kijk, dit bedoel ik. Negeren en lachen alsof er geen probleem is maar ook niet meewerken om het beeld weg te nemen.

Gecreëerd door ... ? Ik hoor veel mensen waarmee ik vaak samen rijd die het beeld waar jij op doelt behoorlijk tegenspreken. Kom je een keer een NK meedoen ? Dan denk ik dat je je beeld wel bijstelt...
 
Gecreëerd door ... ? Ik hoor veel mensen waarmee ik vaak samen rijd die het beeld waar jij op doelt behoorlijk tegenspreken. Kom je een keer een NK meedoen ? Dan denk ik dat je je beeld wel bijstelt...

Waarom? Er zijn geen duidelijke reglementen en er zijn geen duidelijke instructies en middelen voor de controle. De wil zal dus gestimuleerd moeten worden en zo lang iedereen straffeloos onreglementair hun gang kan gaan en grote verschillen met te simpele redenen afwimpelt is er bij mij niet het idee dat er eerlijk gespeelt wordt. En reeds is dit al bevestigd door div. opmerkingen in het NK draadje en ook hier.

Pas dan de hele klasse aan dat de regels vrij zijn al dan niet met het gebruik van een 13.5T motor naar keuze, dan kan je veel controles weglaten en weet iedereen waar hij of zij aan begint.

En mocht je het niet opgevallen zijn, er zijn meer met vraagtekens, niet alleen in dit draadje maar ook andere draadjes.
 
Het gedonder is volgens mij begonnen met de nieuwe motoren.
Iedereen een nieuwe en de snelheden zijn weer gelijk.

60+ top is sowieso lekkerder dan 60- op het rechte eind :D
 
Waarom? Er zijn geen duidelijke reglementen en er zijn geen duidelijke instructies en middelen voor de controle. De wil zal dus gestimuleerd moeten worden en zo lang iedereen straffeloos onreglementair hun gang kan gaan en grote verschillen met te simpele redenen afwimpelt is er bij mij niet het idee dat er eerlijk gespeelt wordt. En reeds is dit al bevestigd door div. opmerkingen in het NK draadje en ook hier.

Pas dan de hele klasse aan dat de regels vrij zijn al dan niet met het gebruik van een 13.5T motor naar keuze, dan kan je veel controles weglaten en weet iedereen waar hij of zij aan begint.

En mocht je het niet opgevallen zijn, er zijn meer met vraagtekens, niet alleen in dit draadje maar ook andere draadjes.

Nogmaals een uitnodiging: doe eens een NK mee ;)
 
Laten we de klasse niet meer "stock" noemen maar gewoon TC 13,5. Dan heeft het beestje alleen een andere naam en hoeven mensen zich ook niet meer af te vragen wat de definitie van Stock zou moeten zijn en dat de klasse dat wel of niet is...

Tadaa... Probleem opgelost... :D ;)
 
Laten we de klasse niet meer "stock" noemen maar gewoon TC 13,5. Dan heeft het beestje alleen een andere naam en hoeven mensen zich ook niet meer af te vragen wat de definitie van Stock zou moeten zijn en dat de klasse dat wel of niet is...

Tadaa... Probleem opgelost... :D ;)

Hahaha genius ;-)
 
Laten we de klasse niet meer "stock" noemen maar gewoon TC 13,5. Dan heeft het beestje alleen een andere naam en hoeven mensen zich ook niet meer af te vragen wat de definitie van Stock zou moeten zijn en dat de klasse dat wel of niet is...

Tadaa... Probleem opgelost... :D ;)

Tot die tijd:


8.1.8 Regelaar
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Standaard Toerwagen klasse:
[/FONT][/FONT]De volgende regelaar is toegestaan:
– SpeedPassion Cirtix Stock Club Race ESC (
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]bestelnr. 12280[/FONT][/FONT]);
Veranderingen aan de regelaar zijn verboden, met uitzondering van wijzigingen aan
– condensator;
– bedrading;
– koeling; en
– preparatie tegen vocht.
Het wijzigen van de electronica is ten strengste verboden en zal worden bestraft met
onmiddellijke diskwalificatie voor de wedstrijd.


En:


Standaard Toerwagen klasse:
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]In het seizoen 2013 wordt gereden met de Speedpassion 3.0 , 13,5 spec brushless motor, bestelnummer 138135V3. [/FONT][/FONT][FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De motor dient met originele onderdelen gebruikt te worden. De voor de Speedpassion V3 beschikbare vertimebare endbell (die tien (10) graden extra vertiming oplevert) is toegestaan. Daarbij dient de originele sensor gebruikt te worden.
[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Ik zie tot op heden nog steeds de term "Standaard tourwagen klasse" staan met de nodige opmerkingen zoals "originele onderdelen" en "geen modificaties" [/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial][/FONT][/FONT]
[FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]
[/FONT]
[/FONT]
 
Back
Top