De BuurBerg, hier wordt NIET gediscrimineerd!

Actief onderhouden? Dat was hiernaast ook al niet het geval, hinderlijk aanwezig dat wel, geeft niet hoor, doe gerust je ding.

Als de wind naar ons staat mag dan de deur van de overjarig melkstolsel kliederboel dicht, het meurt!

Oh en er ligt nog post voor je bij de buren, heb ik op de stapel ongeopend neergelegt.

Tja, als er alleen angstig naar de BuurBerg wordt gekeken en de gespreksonderwerpen bijna uitsluitend nog gaan over de Buurberg krijg je dit soort aantijgingen. Een beetje jammer.

Sjongejongejonge sjonge. Je legt ze geen duimbreed in de weg en het enige, dat je krijgt is agressie. Ze willen zo nodig de macht, maar wat ze er mee moeten weten ze vervolgens niet. Als je dan elders wat opbouwt zijn ze nog afgunstig ook en komen ze je ook nog achterna met een hele hoop gemiep.

De BuurBerg zou in alle rust redelijk stilletjes kunnen wegzakken in de catacomben van het MBF, maar nee, ook dat wordt misgund. Nu weet ik wel, dat 'de Berg is van ons' zonder de bezielende leiding van een charismatisch leider gedoemd is eveneens weg te zakken in die catacomben, maar daar is opzettelijk op aangestuurd. Geen idee waarom, maar er was duidelijk opzet in het spel, zelfs een complot. Zeer ondoordacht, zeer ondermaats, zeer ondankbaar. Oftewel: bahbahbah en nog eens bah. De "leiding" is nu in handen van een Stoker 2e klas annex slijter, die heel verdienstelijk bezig was met stookseltjes tot 40%, maar verder was het nog nooit gekomen, ondanks alle medewerking en stimulerende opmerkingen. Zich daar verder op toeleggen was blijkbaar niet interessant genoeg, er moest zo nodig nog een andere functie worden ingepikt. Nou, ik wens hem veel succes en de anderen wens ik veel sterkte. Hoeveel Bergbewoners zijn er nu trouwens nog over?

En nu heeft-ie een 'cave' voor zichzelf gecreëerd, wat ieder ander gewoon een grot zou noemen. Maar ja, waar de angst regeert (vermoedelijk terecht) krijg je dat soort dingen. Je moet je dan in een grot of wat anders verstoppen, want wie weet wanneer de volgende komt om een greep naar de macht te doen. Daar hebben we tenslotte genoeg ervaring mee in de eerste 20 bladzijden van deel 1 van het Berg-epos.

Allemaal erg jammer na acht jaar roemrijke geschiedenis, maar mijn zorgen zijn het niet meer.

Ze willen zo nodig de macht, maar wat ze er mee moeten weten ze vervolgens niet. Als je dan elders wat opbouwt zijn ze nog afgunstig ook en komen ze je ook nog achterna met een hele hoop gemiep.

Doet me verdacht veel denken aan ene heer Geert W.....

Brutus ga je mond spoelen! Afgunstig totaal niet, niet op de vislucht, ook niet op de kaaslucht, helemaal niet op de mekkerende veestapel en op het hoge thee drink gehalte. Macht willen we ook niet, was er al niet, komt er ook niet, werd alleen een beetje saai, oubollig, veel van hetzelfde. Een beetje frisse wind (behalve als het van de BB komt) op de Berg. Een beetje vernieuwing, niet te wild zoals op de BB. Maar tja sommige staan veranderingen hoe klein ook in de weg, die willen niet, die zijn vast geroest, oogkleppen, berustend, saai, zeurderig, lastig, mekkerend. Dat het hier nu een aanleunBerg zotte bejaarden inval is geworden juichen we alleen maar toe. Dat beheer is alleen maar administratief geneuzel, probleempje van niks, maar ja, als niemand komt overleggen bij tafel 4 vanwege enkel gratis thee dan krijg je dit soort toestanden. Bovendien als niemand meer fatsoenlijk deelneemt aan het afplassen en nauwelijks nog op de Berg komt, moet men niet zeuren dat de rest er wat van probeert te maken. Uiteraard nemen we de verkeerde beslissingen maar er kwam ook geen erger alternatief. Een beetje charismatische al dan niet interim beheerder van het eerste uur zou een beetje het voortouw nemen, nee hoor stampvoetend, met lange tenen, zijn eigen BB beginnen en die vervolgens niet meer willen beheren???

Een beetje frisse wind
Tijd voor

Ruftman

ruftman3.jpg

Daar konden we op wachten, goulash gegeten Harm, of uiensoep? Zolang het Slochteren effect er nog is graag op de BB blijven. Met de vis en de kaas erbij zou je bijna vulkanische activiteit vermoeden.

image.jpeg

We gaan de zaken natuurlijk niet omkeren, hè Duke40%! Er WAS hiernaast een charismatisch interim-Bergbeheerder, die plotseling het veld moest ruimen, die moest maar wat anders gaan doen. Nou, dat is gebeurd.

En nu gaan klagen, dat de staatsgreep is gelukt en dat de VOORMALIG interim-Bergbeheerder niet meer het voortouw komt nemen om de kudde te leiden. Wordt er soms verwacht, dat ik ze nu ga terechtwijzen, dat ze geen stoute jongens mogen zijn en dat ik het heft weer in eigen handen neem of dat ik misschien een tegen-staatsgreep ga plegen? Zijn ze hiernaast soms helemaal van Lotje? Ik zeg volmondig:.........ja!

Als ze hiernaast verder willen zal allereerst de Berg weer echt als achtergrond van de belevingswereld moeten gaan dienen, want nu is het daar aan het doodbloeden. Het is, dat er twee geweldige BBQ's zijn geweest, die voldoende gespreksstof hebben opgeleverd, anders zat men nu al met de mond vol tanden. Er moet weer rampspoed en ellende plaatsvinden, zoals vroeger pingu*ns in de vaarvijver of *lifanten op het gazonnetje. Daarnaast zullen ze juist nieuwe typetjes moeten aanstellen in plaats van het omgekeerde, te beginnen bij die onbezoldigde typen, die er nu rondlopen. Het hele epos staat en valt nu eenmaal met de typetjes. De mijnheer van de BergBeveiliging, die blijkbaar was uitgekeken op zijn functie, is eveneens tamelijk onmisbaar. Daarover hoor ik niemand miepen, wat uitermate vreemd is. Laat ze eerst maar eens bedenken hoe ze die terug kunnen vragen, misschien gloort er dan nog wat hoop.

Tja, en met dat gekermd over luchtjes kunnen ze meteen stoppen. Metingen wijzen uit, dat alles binnen de normen valt. Het is en blijft hier op de BuurBerg dus:

BAAS OVER EIGEN KAAS en NIET P*SSEN, MAAR VISSEN!!!

Er wordt hier niets doorgevoerd, tenzij ik mijn goedkeuring er aan hecht. Dus inderdaad, niets om je druk over te maken.

En nu ineens wel ergens voor? Ja tenzij het je eigen idee is, of beter het is jouw idee maar wij hebben het bedacht. Wie keert er nu wat om?

Bergbeveiliging? Wie was dat dan? Burpmans straffeloos uit de voorraad snoepen? Snotkokers en overal bagger? Wat missen we dan?

En het is een idee van Erwin, heeft wel een punt, maar niet nagedacht over de gevolgen, logisch dat dan weer wel. het is nu rustig, maar onder jouw beheer zijn er ook veel types vertrokken waardoor fenneks het Queens gras omploegen.

OOOOOOH, terugkrabbelen, Erwin de schuld geven, 'm laten vallen als een baksteen, OOOOOOOOOOOOOH. Foei! Juist nu 't ie zich heeft uitgesproken tegen KingOen, waarmee 't ie blijk geeft geen pepermunt kenner te zijn. En dan nu al een scheuring in het nieuwe bewind. Toegegeven, jullie houden het tempo wel hoog.
Tja, dat er al eerder typetjes vertrokken zijn is natuurlijk waar. Je kunt ze nu eenmaal niet verplichten te blijven. Weggejaagd is er echter nooit eentje. Nou ja, misschien die ex-MBFB-ziele(n)knijper een beetje, maar die vroeg er dan ook om.

En dan ook nog natrappen naar de BergBeveiliging, OOOOOOOH. Je vertrouwde 'm zelf niet in de slijterij. Baggeraar was halfbenoemd, maar is aan z'n lot overgelaten door het nieuwe 'bewind'. Snotkoker-Cees is druk aan het schrijven aan z'n verslag, dus daar hebben jullie geen last van en wat jullie met de afgeschreven Fenneks hebben gedaan wil ik niet eens weten. Waar de nieuwe staan is natuurlijk geheim.

Nu staat echter opnieuw de BuurBerg in de belangstelling en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Misschien, dat er eens serieus(*) gesproken moet worden (achter de coulissen) wat we nou eigenlijk met elkaar willen.

(*)sorry.

Ik vertrouw hem ook niet buiten de slijterij maar dat terzijde. Over vallen laten begin ik maar niet, ik struikel hooguit over de troep. Erwin moet gewoon achter zijn eigen idee gaan staan en niet ergers anders gaan staan, voor of achter. Via de coulissen of beter het grottenstelsel in de Berg converseert hij vrolijk alle kanten op. Grote mond maar een beetje een zwevende kiezer. Ik maak me enkel zorgen over de omzet van de slijterij, die is behoorlijk gedaald geef ik toe, echter de winst marge is aanzienlijk gestegen, nu jij weer.

Serieus overleg, hier?, andere Berg?, echt teveel thee gedronken.

Ik vind dat Duke Puff het zo gek nog niet doet.
Na jaren min of meer op de achtergrond mee te hebben gedraaid (altijd faciliteren van de gevraagde (geëiste!) noden), en dan uiteindelijk via een subtiele tactische manoeuvre het initiatief naar zich toe te halen.
Ik heb daar veel bewondering voor.

Natuurlijk had ik wel wat opschudding verwacht. :D
Niet dat die opschudding een bergje verder plaats zou vinden, dat dan weer niet.
Dat geeft niets.
Het gaat in ieder geval niet zoals het voorspelde doemscenario (zie blz 1t/m 20 van deel 1 (de Berg is van mij).
Niks geen bommen en granaten, nergens voor nodig.

Alles zal goed komen.
Eens.

Nou, prachtig toch. Ik had de indruk, dat het hiernaast een beetje stilletjes was geworden en dat Duke40% daarover hier wat kwam klagen, maar daarin heb ik me blijkbaar vergist. Straks bruist het daar blijkbaar weer van activiteit en dat doet me deugd.

Tja, en snotneus-Cees en heeft zichzelf nu maar zelf ontmaskerd. Ik had 'm al bijna meteen in de smiezen, maar dat is dan ook het kenmerk van de ervaren leider zal ik maar zeggen.

Tja, en snotneus-Cees en heeft zichzelf nu maar zelf ontmaskerd. Ik had 'm al bijna meteen in de smiezen, maar dat is dan ook het kenmerk van de ervaren leider zal ik maar zeggen.
Niet te veel naast de laarsjes lopen, je hebt het haakje er dan wel uitgehaald, maar de laarsjes er nog in laten zitten.

Beetje veel eigendunk, aan wie doet me dat denken.... Mag ik een teiltje!

Geef nou maar toe, dat je onder de indruk bent. Enne nee, je hoeft me nu geen Sherlock te noemen. Het komt gewoon doordat ik een gigantische aversie heb van dit soort geklier. Daar zouden ze op de Berg hiernaast wel eens over mogen nadenken !!!

Wij denken niet na, dat weet je toch, bovendien SK of TF zit op jouw bergje niet bij ons.

Geen idee wat Duke Puff wil zeggen; maar hij bedoeld; "denken"; voor en uit.
Denk ik.

Weet niet wat jij denkt, maar hup naar je eigen Berg en vlug een beetje.

Er komt hier zojuist van hiernaast iemand een teiltje vullen vanwege het gigantische geslijm aan het adres van M.Puller. Eén van de konkelaars wil 'm blijkbaar graag aan hun kant hebben.

Nou, M.Puller kennende is hij altijd een onafhankelijke geest geweest, die zich nooit heeft willen binden aan één of andere vorm van management. Je kunt 'm zelfs wel een tikkeltje eigenzinnig noemen, dus laat ze maar proberen.

Nu wil het toeval wél, dat er hier op de BuurBerg echt heel erg toevallig een garagebedrijf is gevestigd, dat zonder manager zit. Met een 100% staatssubsidie is dit natuurlijk voor een ieder een aantrekkelijk object, maar er wordt uitsluitend gezocht naar een top-leutelaar. Het BuurBerg-management wil dus niet zo maar iedereen daar als nieuwe eigenaar. Uiteraard bemoei ik mij daar verder niet mee, ik noem het alleen maar even. Dat is nu eenmaal iets tussen de op de achtergrond aanwezige militair leider en de gegadigde. Hier een afbeelding van de afdeling van de meer modale, rookvrije voertuigen, die al een onderhoudsbeurt hebben gehad en waarmee alleen nog een proefrit gemaakt moet worden:

Supercars_Lamborghini_Ferrari_Dirk_A_450_01.jpg

Als je al niemand hebt om asbakken te vullen en dus niemand nodig hebt om ze te legen is dit niet wat overdreven werven van kennelijk mantelzorgers op een eenzame aanleunBerg?

Is je rijbewijs ingetrokken soms?, je kan toch zelf een proefritje maken, kans dat je iemand raakt is klein, die zijn er niet, wel koeien en geiten maar dat terzijde.

Waar haal je het idee vandaan, dat ik iemand aan het werven ben? Zoals ik al opmerkte is het echt heel heel heel erg toevallig, dat dit bedrijfje even zonder eigenaar zit. Ik heb er verder niets mee te maken en kom natuurlijk niet eens in aanmerking om daar over de vloer te mogen lopen. Ik noemde het alleen maar omdat ik die smerige slijmpraktijken van hiernaast had gezien aan het adres van M.Puller en er toen opeens aan dacht, dat er hier heel heel toevallig ook wel een geschikt optrekje voor 'm beschikbaar was.

Je dacht tot niet, dat ik de capaciteiten heb om zulke auto's te testen? Ik ben al blij als ik in het instructieboekje terug kan vinden waar alle controlelampjes voor dienen. Nee, hiervoor heb je een top-mecanicien nodig van het kaliber M.Puller. Zulke gasten horen elk tikje, rammeltje en sporen mankementen al preventief op. Een lampje, dat pas over 1000 km stuk gaat hebben ze meteen in de smiezen.

Tja, en als er de hele tijd alleen maar angstig en afgunstig wordt gekeken naar de BuurBerg zou ik zo zeggen: een ieder is hier welkom, dus geneer je niet. Een selfmade-Duke in ballingschap hebben we hier nog niet en is uiteraard ook niet de meest welkome persoon, maar de gastvrijheid is hier ongekend. Machtswellustigen en intriganten zijn hier net zo welkom als verdrukten en verschopten. Waar we ze huisvesten is wat anders, maar dat zien ze vanzelf wel.

Back