Nou, daar gaan we dan voor 1 van de grotere en laatste updates van de Mississippi.
Na april zijn de volgende zaken afgemaakt en toegevoegd.
Decals, getekend in AutoCad, afgedrukt op laser-decalpapier en aangebracht op het model.
Let ook even op de keuringsstickers voor de blusmonitoren, geldig tot juni 2015
Het Markus Lifenet een plek gegeven, zie rechts naast de schoorsteen
En een bemanning is aangemonsterd.
De rubber fender aan de voorzijde is gemaakt van een rubber mat met precies de goede afmetingen. Buitenkans dus. Omdat de mat maar 3 mm dik was heb ik er nog 5 mm dik plaatrubber onder gelijmd.
De eerder gemaakte ronde fender bleek toch niet aan mijn verwachtingen te voldoen. Het rubber liet los van de isolatie die eronder zat.Gelukkig kon ik het met mosrubber profielen wel goed krijgen. Soms zijn de oplossingen achteraf makkelijker dan gedacht.
En toen na drie jaar weer eens te water vandaag en het is me weer goed bevallen kan ik zeggen.
De aandrijfaccu heb ik vervangen voor een LiFePo4 4S 10Ah accu.
Volledig hufterproof, kan tot 100A continu (150 A piek) leveren bij behoud van de spanning en is zonder problemen volledig leeg te varen. minimaal 2500 keer op te laden.
Vandaag heb ik in totaal 4,5 uur gevaren, gesleept, gespeeld en niet op de accu gelet. Aan het einde had ik nog 12,7 V accuspanning (je begint met 13,6) en bij het laden bleek er 8760 mAh in te zijn gegaan. 5,5 tot 6 uur is dus zeker mogelijk op 1 acculading. Enige nadeel is de prijs maar die keuze is aan een ieder. Ander voordeel: een 12 Volt 17 Ah accu weegt circa 5,7 kg. Een 4S 10Ah LiFePo4 weegt 1,3 kg! Dus voor de kleinere en lichtere modellen wellicht ook een alternatief.
Ook de belofte aan Marco is voldaan.Erg leuk om te doen en het is verbazend hoe snel de dame die 700 kg weet te versnellen (inclusief de Hunter die erachter hing, sorry)
Voorbereidend werk
Om de trekkracht te bepalen heeft er een unster aan gehangen. Het is gemiddeld 7,5 kg geworden. Meer dan genoeg dus.
Als laatste nog een fimpje als afsluiter om te laten wat 50 kg op topsnelheid met het water doet.
Wat er nog resteert zijn de diepgangmerken en de blanke laklaag op de romp en de transportkist.
Na 5 jaar toch wel een onwerkelijk idee om er klaar mee te zijn eigenlijk.
Aan een ieder die de afgelopen 5 jaar me voorzien heeft van tips, foto's, ideeën, opbouwende kritiek, voorbeelden, comlimenten, enz,enz heel erg dank.
Wat ik hierna ga bouwen heb ik nog niet bedacht. Maar mezelf kennende komt dat vanzelf goed.
