Toch nog wat verder gegaan met de romp, zit nu op een punt dat ik er wat van kan laten zien.
In Heemskerk en op de WSD was de romp nog zoals ik hem 1,5 jaar geleden heb gemaakt om me daarna op de opbouw te storten.
Ik heb nu eerst de goede lijnen er in gebracht, de ontwateringsgaten aangebracht (het blijft onwenning om gaten in je romp te boren

) en de stootrand aangebracht.
De rubber stootrand is gemaakt van een buitenmantel van 3 x 1,5 mm2 neopreen buitenkabel.
Deze zit in een kabelgoot die precies de goede maat had en hieronder zit dan weer heel dun printplaat om de verdikking in de romp na te bootsen. Alles is gelijmd met epoxy omdat het toch wel wat te verduren gaat krijgen denk ik.
Om de bevestiging van het rubber tegen de romp na te bootsen heb ik gebruik gemaakt van messing spijkers met de goede kopmaat aan de bovenkant en PS 2 mm zeskant profiel als zijnde moeren aan de onderkant. Het lijkt aardig al zeg ik het zelf.
Binnenkort is de verschansing aan de beurt. Ik heb er enerzijds zin in omdat het model er echt mee tot leven komt maar anderszijds zie ik tegen het vele repeterende werk op dat ermee gemoeid is.
De komende tijd ga ik dus gebruiken om nog meer zin te kweken. Waar groeit dat eigenlijk op?
Om de buitenmantel massief te laten lijken heb ik er drie stukjes O-ring ingelijmd met precies dezelfde diameter als de kabel die erin zat en het daarna de schuine kant er aan gesneden. In het echt is het een D-profiel waarin ook een plug is gelijmd aan de kopse kanten dus dit vind ik een redelijke benadering van het origineel.
Mag trouwens wel eens schoonmaken zie ik. Zo'n close-up foto laat het wel heel erg overkomen.
Nog even een vraag voor de kenners.
Diverse ASD3111's zie ik met een hekrol(letje). Ik ben er echter niet over uit of dat de Mississippi deze ook had.
Wie weet de oplossing?