De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

De voorfender is eindelijk klaar. Na maanden, misschien wel jaren, nadenken over hoe ik dat ding zou gaan maken heb ik van de week de eerste stappen gemaakt. Als basis dienen isolatieslangen waarmee je cv buizen isoleert. Die voor 15 mm welteverstaan. Daarop zijn de rubber drukvlakken gemaakt van een binnenband. Veel plakken, malletjes maken knippen, lelijke woorden en geduld verder ligt er dan eindelijk iets waar ik tevreden mee ben. Het grijs van de isolatie wordt nog zwart geschilderd. Daar vallen straks de spanbanden die de fender verder aantrekken richting de verschansing nog overheen.

Mooi weekeindklusje al met al.

AB7C6BBB-6336-41BA-B6B6-72ADB49CF649_zpsywwb4uvw.jpg


2C5DBD6C-F81B-4386-9A17-445A98978CA1_zps3zk8od7k.jpg


FE6230C3-4962-4809-940E-075ECC9ED018_zpsfoli0oph.jpg


AD4347A1-8481-4E93-BB6C-D04AFCB7E149_zps0cvfgv5g.jpg
 
Hey William,

Ik heb het op de Multratug ook zo gedaan en het resultaat is geweldig. Ik kan overal met vakkundige precisite uiteraard tegen aan beuken zonder enige schade :)
Maar ik had eerst de slang zwartgespoten en toen de ringen gemonteerd. Hoe ga jij dat nu doen zonder de ringen te spuiten, afplakken?

Gr.
Pim
 
Ook nog een leuke foto waarvan je straks niets meer ziet. Voor de zekerheid alle overlappingen van het rubber aan de achterzijde van de fender vastgezet met bandenplakrubbers. De voorraad is op maar het rubber kan er nooit meer af zo.

B37BDEE7-E888-45D7-9EC5-AF8F3078AB9D_zps5ztiaklz.jpg
 
William,

Moest wel even lachen toen ik je foto zag :rolling:
Ik kreeg het idee dat je hele ringen eromheen had zitten dus je ziet het inderdaad niet. Daar ging ik ook vanuit en bij mij wil je de achterkant ook echt niet zien!

Gr.
Pim
 
Ach, dat is de luxe die we ons kunnen veroorloven toch?

Ik heb alles gelijmd maar wilde voor de zekerheid toch nog iets extra's. Alleen al omdat het straks weer losmaken een rotklusje is. Dit is mijns inziens de beste oplossing zo en door het te laten zien kan iemand anders er weer wat van opsteken.
 
Hallo William,

Ik ben de eerste in de rij om jouw idee te lenen. Moet alleen wel een maatje kleiner voor de Stingray. Heb na zoeken bij een afdichtingsbedrijf (kit boer) PU-rondschuim gevonden. Dat is niet hol, maar geheel schuim, met afmetingen vanaf 10 mm. Bedrijf je op 10 minuten fietsen heeft mijn maat (20 mm) liggen en wil mij dat wel schenken!! Ga dan experimenteren met krimpkous om een volle laag er over heen te maken (Hoop niet dat het schuim krimpt..) en dan ringen er op te zetten. Als het lukt met een zelfde resultaat als bij jou, zou ik heel blij zijn. Dat PU-rondschuim is in veel maten verkrijgbaar, veel van dit soort bedrijven hebben veel maten gewoon liggen...

Groeten, Ron

PS: de Duitsland maar eens nakijken, anders ziet de foto er niet uit straks!!
 
Ik weet niet hoe hard het PU schuim is maar ik ging in eerste instantie ook uit van hele ringen binnenband. Het isolatieschuim wordt daar van samengeperst en dan raak je de haakse overgangen kwijt. Dus niet te lang doorgaan met het verwarmen van de krimpkous. Als het gaat plooien kan je altijd nog wat nakrimpen.
Wel foto's posten hè.
 
Volg dit verslag al lange tijd in stilte. Erg goed.
Wat dat pu rondscheuren betreft moet je wel even testen of het geen vocht opneemt. Ander gat het stinken en rotten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo een leuk klusje vanavond.
Voor wie nog twijfelt wie de rederij is de volgende foto.

45BA8CF5-CCBF-457E-AA49-909881AB46E0_zpsswskdbg9.jpg


Alles zit nog los, de uitlaten moeten nog verder afgemaakt worden. Grappig dat een van de eerste dingen die ik gemaakt heb zo'n beetje op het eind pas een plekje krijgen.

Het blauw moet nog een stukje doorgezet worden op de opbouw. Had eerst gehoopt dat het alleen bij de Mersey zo zat maar bij de Mississippi zit het net zo.
 
Heerlijk weer om weer in de tuin wat te kunnen doen aan de tuintafel. De schoorstenen definitief verlijmd en wat geprutst met de airbrush om het blauw van de schoorstenen in de opbouw door te laten lopen en de roetaanslag op de schoorstenen na te bootsen. Ik vind het aardig gelukt voor de eerste keer.

E5CB6C0A-D58C-437D-9C94-1700C450CD10_zps0xc8i5pe.jpg


646E6520-4701-4886-B95A-3CB9047DC23E_zps1755oqmt.jpg


4E48DB16-1C19-40A7-916B-A70A60441B6A_zps9nakilac.jpg
 
Back
Top