Sinds donderdag een iMac 27" 5K in bezit. Hier mijn eerste filmpje gemaakt met FCP. Kleurbewerking is en blijft lastig.... Ik vermoed ook dat ik met andere instellingen moet opnemen. Camera staat op D-Log met sharpness, contrast en saturation allemaal op -3. Misschien heeft Norbert hier nog ideeën over?
Tja Peter...
wat moet ik er nog op zeggen. Ik ben er letterlijk stil van. Deze beelden nemen je mee op reis... je zakt weg in gedachten... wat een rust... wat een pracht van een compilatie.
In ons team zeggen wij altijd "iedereen kan vliegen maar, kun je ook filmisch vliegen?". Nou Peter... Jij kunt dat!
Voor wat betreft de grading.
Ik zie dat je met sprongen vooruit gaat. Alles zit goed in dezelfde lijn qua kleur. Beelden zijn ietwat paars maar persoonlijk vind ik dat in deze shoot wel mooi. Qua scherpte laten wij alles op 0 staan. D-Log is leuk maar je moet jezelf wel de vraag stellen of je dat nodig hebt. Probeer de shoot maar eens met een neutraal filter (none) en kijk dan maar eens wat je er van vindt.
Dank Wim.
Mooi Peter.
Wie kalibreert de accu's van de Inspire?
Ben,
jij hebt een smart power charger waar die functie inzit. Scheelt je heel erg veel gedoe!
Werkt eenvoudig:
1) Smart Power Charger aan.
2) Accu aan (nog niet plaatsen! maar dus wel aan doen)
3) Op de smart power charger het rode knopje 'deep cycle' indrukken (ledje wordt rood)
4) Accu (terwijl hij dus aan is) in de Smart power charger plaatsen
5) Koffie, thee of wat anders pakken
6) Krantje erbij of even naar dit leuke forum gaan
7) Relaxen
8) .... tja..... het is nu wachten totdat de accu leeg is. Daarna zal je Smart Power Charger een en ander automatisch weer opladen.
Dit doe je na iedere firmware upgrade! (Ook je accu's upgraden dus niet alleen de Inspire en de RC).
Daarnaast doe je dit na iedere 20 laadbeurten of zodra de app dit meldt.
Vlieg NOOIT met een accu waarvan je app aangeeft dat deze een deelcycle nodig heeft! Zodra de app dit nl aangeeft betekent dit dat de calibratie van je lipo niet meer juist is.
Groet Blikkie