De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Discussie in 'Multicopters' gestart door Psygho (Emil), 3 jan 2015.

1. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    camera van de inspire helaas niet aangehad, was de geheugenkaart vergeten en kon ivm afspraken niet nog een keer terug... maar op de tablet was niks raars te zien:)

2. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    kwam nog een crash video tegen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Nou ben ik geen ace pilot (trust me, i'm NOT) maar dit zag je toch echt mijlen ver aankomen...

4. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Blijft lastig nose-in vliegen!! :confused:

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Wat een vreemde aktie zeg!!
    Alsof een beginner achter de knuppels staat.
    Zoiets met zo'n machine zie je ook niet elke dag!!

6. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Morgen in gezelschap van een s900 & s1000 en nog een Inspire 1 (vliegles geven), ook mijn eigen Inspire de lucht in jagen :cool:

1e vluchten met het nieuwe propsysteem (tenminste nieuw... zijn van het E800 systeem) uitproberen. TRAX er ook op zodat we ook die gelijk mee kunnen pakken voor de test en eindelijk eens aan de review kunnen gaan beginnen.
    Ik ben er klaar voor ;)

p.s. @Ben Jansen Mocht je willen komen kijken... je weet waar we zijn. Begin om 9.30u

7. birddog

birddog

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Het lijkt erop dat het goed te vliegen is morgen.

Laatst bewerkt: 3 apr 2015
  8. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ik heb geen trainingsontheffing voorbij zien komen. Je doet dit toch niet illegaal?

9. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Trainingsontheffing @EdAkker?
    Nah... die heb ik idd niet.

Jemig... dat is wat. Kan het morgen niet doorgaan ;)

10. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Norbert, indien dit goed gaat .. kunnen we dat om 14.00 dan nog even dunnetjes over doen ? ;-)

11. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    @burg

nee,
    vanaf ca 14u gaat het regenen ;)

Zie je bij mij op kantoor om 14u
    Leuk!

12. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Je bent roomser als de paus. Je hebt de mond vol over hoe goed de regels werken en dat het allemaal prima te doen is. Maar als het jou slecht uitkomt doe je het ook niet volgens de regels.
    Ik geef je trouwens wel gelijk, maar geef een keer toe dat de regels overdreven en overtrokken zijn ;)

In dit geval als ik jou was had ik wel een training ontheffing aangevraagd. Je zou dan een stap dichter bij je bedrijfsontheffing zijn geweest. Makkelijker kan je het niet krijgen.

13. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Jammer dat ik geboekt ben voor een DJ-gig, anders was ik zeker langs geweest!

.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013

Je haalt dingen door elkaar Ed.
    BlikvanBoven is niet het bedrijf waar bovenstaande post over gaat. Als wij met BlikvanBoven zouden trainen zouden wij zeker de desbetreffende ontheffing aanvragen.

Vandaag heb ik een vriend op weg geholpen met zijn S900 (een andere vriend met een s1000 is niet gekomen). Daarnaast heb ik zelf met mijn Inspire gevlogen. Alles conform de normale modelbouw wetgeving.

15. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012

Vind je het raar?

Ik heb namelijk bij alles wat je meld en doet het gevoel dat er een commerciële bedoeling is. Hoe goed ook bedoelt, maar uiteindelijk is het weer een middel voor je commerciële doel. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat de machines die vandaag bij jou gevlogen hebben door jou geleverd zijn.
    Maar dat zal wel aan mij liggen en moet ik maar op zoek naar 1 of andere negeer button. De haren staan me regelmatig recht overeind.

16. vanHeijningen

vanHeijningen

Lid geworden:
    30 jan 2015
    Ik begrijp en ben het eens met wat Ed zegt over de schijn van commerciële bedoelingen bij een hoop reacties. Het is belangrijk dat zakelijk (belangen) en Prive (belangeloos) duidelijk gescheiden blijven, of gemarkeerd met sponsor o.i.d. zoals bv bij rcgroups.

Desondanks ben ik eg benieuwd naar de E800 systeem props;)

17. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Zou ik zeker doen Ed. Geeft een hoop rust bij jezelf. Wellicht ook een idee om diezelfde knop richting ILT en andere regelgeving-gebonden partijen te gebruiken.

Ik heb jou een tijd terug uitgenodigd eens langs te komen om je met de Inspire wat op weg te helpen. Het lijkt mij dat dat tocht echt, als NIET leverancier belangeloos is. Geloof niet dat ik er geld voor vroeg.
    Helaas heb je er geen gebruik van gemaakt.

Het topic waar Ed op reageert heeft niets met BlikvanBoven van doen. Als beroepsvlieger heb ik gewoon een hobby die modelvliegen heet. Het is net zoiets als een beroeps autocoureur die na zijn werk in zijn privé auto naar huis rijdt.

Mijn kennis die ik opgedaan heb deel ik vnl in het regelgevingstopic. Dat doe ik om anderen op weg te helpen omdat het erg lastig is in NL de juiste weg te vinden. Alles wat daar staat is geheel gratis ;)

:eek:ntopic:
    Het nieuwe propsysteem wordt door DJI gratis beschikbaar gesteld aan alle gebruikers. De set zal door je huidige leverancier aan je worden uitgeleverd.

Mijn 1e indruk is als volgt:
    - Props lijken stijver
    - Machine lijkt 'heftiger' (beter) te reageren

Top setje!

18. SjaakZwart

SjaakZwart

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Van Heijningen: je had de Inspire toch verkocht?

19. DropOut

DropOut

Lid geworden:
    26 feb 2015

I pushed it voor @VanHeijningen en @EdAkker :twisted::twisted::twisted:

20. vanHeijningen

vanHeijningen

Lid geworden:
    30 jan 2015
    Nee, nog niet

@blik:
    Ik heb pas sinds kort mijn proplocks en accu's binnen dus kan eigenlijk pas vanaf vandaag vliegen. Na 2,5 maand dus:). Je lijkt me een aardige vent alleen laat je erg vaak naar voren komen dat je commercieel vliegt en ook vanuit je professie reageert, maakt allemaal niets uit als dat maar duidelijk is. Als (slecht) voorbeeldje: als een autoverkoper iets zegt over een auto zegt neem ik dat minder serieus dan een ervaringsdeskundige.

Deel Deze Pagina