Database setups elektrozwevers

Ik heb ooit eens rondgevraagd en gezocht naar of er een methode bestaat waarmee ik dat (als gevorderd amateur) kan berekenen. Niemand kende zoiets, en gevonden (Google) heb ik het ook niet.
Ik zou zonder meer op 5° à 10° gaan zitten. Waarom? Omdat ik tot nu toe bij al mijn kisten down moest bij mixen bij motor aan ....
 
Met de huidige zenders zou ik juist wel een mix aanmaken . Maar dan ipv gas hoogte mix indien mogelijk een ampère hoogte mix . En hoeveelheid down vertraagd in seconden wat de motor nodig heeft om op toeren te komen .
 
Ik trek een lijn van midden voorkant motor naar midden onderkant vleugel
Ik heb de tekening van Aurectar ingebracht in mijn 3D prog en de hoek gemeten , 2.9 °
Bij een schaalzwever met een hogere romp zal die hoek groter worden en dan komen we bij wat Dirk schrijft 5 à 10 °
upload_2022-11-2_18-12-56.jpeg
 
En hoeveelheid down vertraagd in seconden wat de motor nodig heeft om op toeren te komen .
Niet om de motor op toeren te brengen, want dat is in een kwart seconde (of minder) wel gebeurd, maar omdat de snelheid van het vliegtuig duidelijk minder snel oploopt. Bij mij ligt de vertraging op down-compensatie tussen de 1 en 2 seconden, En er zit ook een vertraging op hoe snel geen compensatie meer als de motor uitgaat. Die vertraging is vaak ½ tot 1 seconde langer. Maar dat zijn dingen die moet je 'tijdens' het vliegen inregelen.
 
Niet om de motor op toeren te brengen, want dat is in een kwart seconde (of minder) wel gebeurd, maar omdat de snelheid van het vliegtuig duidelijk minder snel oploopt. Bij mij ligt de vertraging op down-compensatie tussen de 1 en 2 seconden, En er zit ook een vertraging op hoe snel geen compensatie meer als de motor uitgaat. Die vertraging is vaak ½ tot 1 seconde langer. Maar dat zijn dingen die moet je 'tijdens' het vliegen inregelen.
Daarom een softstart programmeren .Dat is juist prettiger ook voor je propbladen en scharnierpunten op je propmeenemer.
 
Softstart gaat nog steeds veel sneller dan de kist versnelt. Soms kun je wel een softstart van 2 sec. instellen, maar dat wil je niet want je hebt soms snel vermogen nodig voor b.v. een doorstart. Als het dan nog 2 sec duurt voor je vol vermogen hebt is het te laat ...
Softstart van een ¼ sec is ruim voldoende om propbladen etc. te ontzien.
 
Ik trek een lijn van midden voorkant motor naar midden onderkant vleugel
Ik heb de tekening van Aurectar ingebracht in mijn 3D prog en de hoek gemeten , 2.9 °
Bij een schaalzwever met een hogere romp zal die hoek groter worden en dan komen we bij wat Dirk schrijft 5 à 10 °
Bekijk bijlage 516283

Het wordt iets in die richting.
In ieder geval, bedankt voor de toelichting.
 
Ooit startte wijlen Arjan Harmans (ph-ajh) een database met setups voor electro vliegtuigen. Ik heb daar zelf heel veel plezier van gehad en ik was vast de enige niet. Toen Arjan bij mijn weten al niet meer modelvloog ging hij nog wel door met bijhouden van die database. Deze stond ergens online en was door iedereen te raadplegen.
Zou het niet fijn zijn als er iemand was die dat werk zou willen oppakken? De oorspronkelijke database zou zo weer online kunnen (er zijn mensen die de laatste versie opgeslagen hebben), een uurtje of zo werk per week en iedereen heeft er plezier van...
Ja ik zou het zelf doen... maar er zitten een paar dingetjes in waarvoor ik de competentie mis.
 
Zou het niet fijn zijn als er iemand was die dat werk zou willen oppakken? De oorspronkelijke database zou zo weer online kunnen (er zijn mensen die de laatste versie opgeslagen hebben),
Ik heb volgens mij niet de laatste versie, hieronder staat een alleen lezen linkje van het documentje in één van mijn wolkjes.
https://docs.google.com/spreadsheet...ouid=104777409712632028239&rtpof=true&sd=true

een uurtje of zo werk per week en iedereen heeft er plezier van...
Ja ik zou het zelf doen... maar er zitten een paar dingetjes in waarvoor ik de competentie mis.
Ik weet niet wat je mist aan competentie om een document in de cloud te bewerken.
Een forum bericht schrijven verschilt niet veel van in de cloud een document (rekenblad) te bewerken.
 
Misschien heb je wel gelijk. Ben nu op vakantie, ik zal er serieus over nadenken.
 
Back
Top